K. Ferdi Ö. (değerli şiir dostuna ses için sonsuz teşekkürler)
Sükûtu Mevzu / Hafif Mavi..
...
En son kırmızısında bıraktım karanfili beyazını okşarken papatyanın gökyüzünü hapsettiğim gözlerimden narin bir hamleyle çözdüm hüznü sanırmısın ki cezasız kalacak zulüm en son bir çiğdemi fidelerken buldum ellerimi soğuktu toprak, hafif deli.
Sersem bir alarçinim yapraksız dallarda ki dağlardan yuvarlanan öksüz kumum sorulmasın nedeni ve niçini susulan her çığlık kirpiklerimde yankılanıyor resimler solgun bir köşemi tamamlarken bir güvercin oluyor annemin kâlbi balkonumdan topluyor hasretlerimi hasretim ıslak, ellerim hafif gri.
En son unuttuğum anıdan topluyorum aklımı göğsümde çürümüş bir menekşe moru hangi vakte sakladım bilmiyorum vakitleri ertelediğim raflar geliyor üstüme prangalara ayaklarımı çok yakıştırıyorlar seviyorlar karayı kaderimde delice koparamıyorum bağlanmış örfleri pamuklar seriyorum irin akan yaralarıma beklentilerim okyanus, beklemeler koyu flu.
Sözlerimi efsunluyorlar görkemli bir ak oluyor bahtım bir ebruli en son bıraktığım topraktan alıyorum canımı yine susarak oysa haykırarak son kez ölmek istiyorum içimdeki hira’nın kapıları t’uzak kocaman ç’ağlıyorum ateş dolu gözlerle dışımdaki cehenneme yanıyorum bitmek istiyorum kendimce sabrım leylak bir koku oluyor tecelli sanıyorum beklemeyi çıkmaz sokaklarında dünyamın ölümsüyorum teselli saydığım şiirlerimde kalem ecelim oluyor durultarak fırtınalarımı bir uçurum kenarı parmaklarım sayfalar uçuşuyor aklımın çatlaklarından gök’yüzü sesim oluyor, sükûtum hafif mavi..
..
lssızlığımdan söküp bir fona hibe ediyorum iç çekişlerimi ilmek ilmek g’örüyorum bahtımı notalarda mevzu çok gri..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sükûtu Mevzu / Hafif Mavi.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sükûtu Mevzu / Hafif Mavi.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
,yüreğinin icinde bir ülke saklı ,gece aynı manzarada hüzün ,gözlerinin icinde susamış gülümsemelerin ,bir acı yağut kaderin en karamsarlığı ,bilmiyordun ve hayat gökyüzünün maviği kadar temizdi ,bir yağmur vurdu ıslanan saclarının ilmek ilmek kırıntılarında ,ama yanan yüreğinde bir isim bir ......icim acıdı yazamadım ,biliyorum ve senin kadar anlayamıyorum ,bir yangın yanın sol yanın ama ilk günden baslayan ,hüzünün isyan etmeden sabırın durgun ,büyük bir iraden ve masum şiirlerindeki o güzel yüreğin ,anlat ve hep anlat ben dinlerim kalemindeki sesli harfleri ,keske olmamaza bilmesem ve hep sinin kadar saygıyla karşılasam ,soğuktu toprak ve gözünde düşen sıcak burukluğun ,mevsimler haşret ve yıllar durmuyor, ,ve o güzel kadın seni her gece kocaklıyor...
yüreğine sağlık , gözümden bir şiir daha geçti ... huzur kadar ağlamayıda seviyorum... sabır dicem sabır sabır ama zor... ALLAHA emanet baska kime güvenirizki
"şiiri dinlerken o sesdeki ağlamaklı hüzün beni susturdu"
osman yalnız arıkan tarafından 3/27/2017 8:38:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
osman yalnız arıkan tarafından 3/27/2017 10:33:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
buruk duyguların ustalıkla işlendiği güzel bir şiir ve yorum. tasvirlerle süslenmiş ağır bir anlatım, ağır okunması gereken güzel bir şiir. kaleminize sağlık
Bazı şiirler vardır ya okurken bir sis basar etrafı, başınız dumanlanır gözleriniz buharlaşır ya nemden ve sis kalkmasın istersiniz ya hüzün perdesinde yüreğiniz demlensin biraz daha düşüncesiyle, aynen ondan oldu şimdi. Ben bu şiirlere gelemiyorum işte ama okumadan da edemiyorum ki
Çığlık çığlığa renklenmek bu olsa gerek. Ya da sessiz ve gizlice yağmur dinene kadar gökkuşağına koşmak. - Bir yerler de birşeyleri bıraktığını söyleyen dizelerin beraberce tufana ilerlemesine ne demeli peki..? Ne söylemeli sessiz bir isyan ise sükut. Yapayalnız yalın ayak uzak ülke mevsimlerinden getirdiğin yaprakları, toz bulutu içinde düşürürken şiire hangi günün gecesinde mahsun kaldı kelimeler bilmem. Yalnız yazarken deli yazılmış mısralar belli. Su birikintisinde bile su bulamayan bizlere bir damla hediye eder gibi olmuş. Unuttuğum anıdan topluyorum aklımı derken hiçbirşeyi unutmam şekil değiştirse de demeyi ihmal etmiyor sözler. Her okuyuşa göre farklı mana yüklenebilir. Ruh halim son bölümde ki gibi umutsuz bir merhabaya veballi olduğu için. Bir cüzzamlının yarasında ki kurumuş siyahlık sanki benim rengim.. Her kelimesi için tebrik ederim Saygılarımla İsmail Yılmaz
Taktirlerimle kutlarım...
...................................... Saygı ve Selamlar.