Bir kadın gittiğinde kendinden, geldiği yerde rüzgârlar da değişir düş /le düşe uçar kanatları diktir alnı, yüzü su damlası yüreğinden silinir sisler yürüdüğü yol çiçeklenir gökyüzüyle boyar ellerini minik olsa da avuçları özgürlük s /açar dili ıslanmış yüreği…
gitmek saklı odalardan olmayan sabahlara hüzüngüneşlerine başladığı yerde değildir gözler dinledikleri ya serap ya rüya başka sularda yıkanır acı damla damla akar teninde öfkesi, yüzünün sahipsizliği gizlenir aklında k/adının.
küçük kızdır ruhunda ağlayan darası alınmış hayat kefesinde kalan aşktan şimdi susar caddeler sokak lambalarından düşer gölgeler insanlar evlerine gizlenir çocuk sesleri babanın kahvesi kederlenir telvesi kararır annenin ağarır saçları…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gittiğinde bir kadın... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gittiğinde bir kadın... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
gider bir kadın kime ne rüzgarımdan içimde sakladığım serçelerden varsın bozulsun bağ düşsün hasat mevsimi saçlarıma gider bir kadın kentlerin lambaları söner içinde kaldırımlar ayak izinde durur bakar öylece olmayan sabahlar nasıl vurur sokak kenarlarına.. gider bir kadın kahve molası gözleri rüzgarlar üşür kirpiklerinde varıp gideyim çekip gideyim bir kuş ürkekliğinde gökyüzüne şiir yağsın kanadımdan
her kadın özgürlüğüne bir kuş gizler bir de kimsenin bilmediği şiirler…
neslim,kuşlar sınır tanımaz.. bu demek oluyor ki, biz kadınlarında sınırı yok kendi adıma böle sanki beni anlatmışsın şiirinide bu şiir benim olsun mu öptüm yüreğinden sevgimle
Sevgili Jale Beğenine çok teşekkürler, yorumuna sevgim gelsin… Kadının iç dünyasında kendiyle paylaştıklarını kendi bilir farklıdır beyin mekanizması içindedir çoğu zaman dünyası. Şiirle kal çiğdamlası.
özen göstermeden başarıya ulaşılamıyor... ve bu şiir gerçek şiir... buram buram emek kokuyor...
anlamı, dizilimi, verdiği duygusu...öyle gerçekçi ki o kadın gitmesin diyorum... giderse dönüşü zor olur, asalati ile duruşunu ortaya koyan kadındır ve özgürlük içindeki çırpınışlarındadır...
kadın zarafettir, güzelliktir, akıldır, ilham perisidir...
cancağzım nerede görsem tanırım dizelerini...ne güzel ki sanki beni çizdin fırçanla hayat tuvaline...
uçun ey kuşlar uçun gökyüzü sizden büyük değil bir tanesi hep bende yalın ayak yürüyor düşler dizelerle bir kadın gittiğinde…
her kadın özgürlüğüne bir kuş gizler bir de kimsenin bilmediği şiirler…
Harika...Kadınların özgürlüğünü çoğu zaman yine bir kadın gölgeler...Anadolu gezip görülesi yerler ancak hislerin önüne kuruluyor duvardan gelenekler bazende kıskançlık vs....Gerisi kalsın bende... Yüreğinize sağlık...Etkileyici... Kaleminiz daim olsun... Seçkilerimde...
başka sularda yıkanır acı (başka ruhlarda adeta) damla damla akar teninde (yudum yudum içilir sanki) öfkesi, yüzünün sahipsizliği (yüzü'nün öfkesi, sahipsizliğidir asıl dudaklarda) gizlenir aklında k/adının (k/adınının izidir, ve acı verir giz'i)
Kendimce, bir yorum işte... Sevgilerle dostum. Deli
Değerli kardeşim Bu akşam peşpeşe iki güzel şiir okudum Birisi Ö.N. Ustanındı Şimdi de bu şiirin gölgesinde eyleniyorum. Aşk olsun Helal olsun Şiir böyle olmalı diyorum
çok ama çok güzeldi Başarı ve esenlik dileklerimle
uçun ey kuşlar uçun gökyüzü sizden büyük değil bir tanesi hep bende yalın ayak yürüyor düşler dizelerle bir kadın gittiğinde…
her kadın özgürlüğüne bir kuş gizler bir de kimsenin bilmediği şiirler… .............................................. TEBRİKLERİM VE SAYGILARIMLA ŞAİR .............................................. kadin! once bir tarih arastirmasi yapmak lazim kadini anlamak icin uygarligin yaraticisi,ilk ekili alanlari gelistiren,analik duygusundan dolayida toplumsalligin gelisiminde on ayak olan kadina bu gunu ve yarini borcluyuz... geri olan toplumlara bakin kadinlarin bilinc duzeyi kesin geridir... ilerici ve geliskin toplumlarda kadinin bilinc duzeyi ileridir... kadin yasamin ta kendisidir...
Bir kadın mı,yalnızca acep?Belki insan,hepimiz..Ama sen kadın demişsin ya öyledir.Kadın;ince,nazenin,daha bir gururlu ve tutkun,belki acı çekmeye daha yatkın ruhu.Erkekten farklı olarak kadın hep bunu başarır.Çeker..Derin ve sessizce...Bazen şaşarsınız tavrına ,öylesi kararlar alır ki,sanki bin yıl daha yaşayacakmış gibi.Bu kadınca bir şeydir.Aslında hayatımızı dingin kılmanın tılsımı kadının bu emin tavrında gizlidir.Gerçekten gökyüzü onun yüreğinden küçüktür.Kainat minnacık.Müthiş keyif aldım şiirinizden.Sizin şiirlerinize ben değerlendirme anlamında bakmam.Karşımda güvendiğim bir şiir var ve ben sadece keyfini çıkarmalıyım,o kadar.Çok çok güzeldi,Neslihan YAZICILAR.Selam,saygı.Yüreğimizden.
limit32 tarafından 4/19/2008 5:01:08 AM zamanında düzenlenmiştir.