(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Paslandı Rengi La’l Perde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Paslandı Rengi La’l Perde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bu mısraların önünde saygıyla eğiliyorum...Pişmanlıklarını,geçmişi,hayatı sorgulayan ve önündeki zamana gem vuran yürekli bir şiir..her mısrasında alınacak bi şeyler var...tebrikler gercekten harikaydı..
Sevgili Mate. Her şiirinde ayrı bir mana denizinde ve sözcüklerinin derinliğinde kayboluyorum;uzun süre çıkmıyor aklımdan dizeler;düşünüyor,düşünüyor,düşünüyorum... Ve inan,bana bunu sıkça yaptıabilen çok şair yok burda ki bu yüzden.. minnettarım sana..
YÜREKTAN BEYENDİM ŞİİRİNİZİ. TEBRİKLER. -------------------- Asrın deccalı dil Ah Ar hayat! Ahar’ın gerçek bunu böyle bil Sar yeşil peçeni yüzüme Günahlarımı ateşle sil!
Bir insan dünyada günahını saklarsa ALLAH ta ahirette onun günahını saklar kim kötü bir işini ömür boyu gizlerse ALLAHın o günahı affetmesini umarım kötülükler insanlar arasında anlatılır durursa, o fiil basitleşir, bayalaşır. kişi yapmaya utandığı yada cesaret edemediği kötü işini birilerinin yapması, ona cesaret verir ve kötülükler hızla çoğalır Bu yüzden eğer şeytana uyup günah işlemişsek o kötü işimizi gizlememiz gerekir birde onu öğünerek anlatmak varya, işte o yaptığın günahı beşe ona belkide yüze bine katlar ALLAH hiç birimizi sapanlardan yapmasın ...DUA İLE....
****TEBRİKLERİM VE SAYGILARIMLA ŞAİR..**** ****HARİKA BİR ŞİİR OLMUŞ.BEN TASAVVUFİ BİR HAVA BULDUM KENDİMCE****
O yüzden diyorum ya efendim "asrın deccali dil" diye Çok güzel, şiiri nihayetlendirirken aklımdan geçenleri dillendirdiniz... Selam saygı benden size...
Ahar’ın gerçek bunu böyle bil Sar yeşil peçeni yüzüme Günahlarımı ateşle sil!"
Ahar "öteki,diğer" anlamındadır efendim; Ahar'ın gerçek diyorum hayata ( yani gerçek olan öteki alem) Sar yeşil peçeni yüzüme >> Malumunuz tabuta yeşil örtülür yüzüme yeşil peçe örtülsün (gerçek hayata göçmek dileği) Günahların ateşle silinerek nihayetinde huzurla buluşma isteği...
Yaşamın hayata dair acı ve hüzün dolu yanlarını sade bir anlatımla düşündürücü bir şekilde kaleme almışsınız kutluyorum şairi..... Sevgiyle ve şiirlerle kalınız....
Mıh gibi Sır gibi Yaşandı ömür.. Yaşanılası baharlar bir kuru kömür.
Kalansız bölündük zamana Herkes tek şerha Aslı hep paramparça. Gönül parçaları toplama telaşında...
Sonrasında
Yaşlandı yürek Aşlandı acıyla Gözü yaşlandı Yaşadıklarını düşünerek
siz böyle yazarsanız bende bağımlılık yapar bu sayfa iyide olur aslında "aşlandı acıyla" aşlamak beni doğduğum yerlere götürdü birde tanıdık bir düğümlenme yasaklı kentin anılarındaki yazmaktan ziyade anlaşılır olmak daha güzel...
bırakın gönül ardımızda kalan parçaları toplamak için yorulmasın öylece kalsın paramparçalar yaşadığımızın tanığı olsun bir nefes bir soluklAnma yarın için hala umut olacaktır... yüreğinize sağlık diyorum... saygılar. yorumunuz için teşekkürler...
ikinci gelişim bu şehre, hayatı anlamlandırma denemelerimden yılgınlığa uğradım, çok savaşlar çıkardım içimde! sordum, bağırdım, ağladım kendime.. hep kazanırsın ey çözümsüzlük dedim! and olsun bir gün seni mutlaka yeneceğim! gönül eskiden kalma sevdalardan döküntüler toplamakta an kaldı an son birkaç parçaya geliyorum and'ımla sana...
Şiirin başında yediğim vurgun,her dizede yoğunlaşarak zamanın içinde bir limana sığınmak zorunda bıraktı beni.Dünya yer, gök,ay ve yıldızlar durdu,bir ben kaldım sorgulanası benliğimle ortada.Harikuladeydi...
Bir nefis örtüsü Şeceresi kahır Bir merhamet ki yükü en ağır...
.............. ............ ..............
Şiirin girişi bile öyle çarpıcı ki... Başlangıcı ve devam silsilesi kahırlara vesile iç dünyası, nefis...Nefsin örtüsünü kaldırma ve görünene merhametetin ağır bir yük olduğunu hissediş...
Ve şiirin başından sonuna kadar yoğun bir iç hesaplaşma... Ve de ahar... son... Kendini suçlu bulup ateşe mahkum etme...
Son derece berrak ifadelerle hüzün dolu duygular yüklenmiş harika bir şiirdi... Harika şiiri ve şairini yürekten kutluyorum..Saygılar sunuyorum... Ve diliyorum, yüreğiniz hiçbir zaman gölgelenmesin...Kaleminiz hiç durmasın...
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için... Yazarken nefse sataşmayı, kendimle kavga etmeyi , ve gerçeklerle yüzleşmeyi çok seviyorum... Saygım ve sevgimle...
herkes bölünüyor teker teker, kalansız.. elde var hüzün.. insan yaşadı mı adam gibi, herşey saplanır yüreğe sır gibi, mıh gibi zırh gibi.. hem bedenin hem de gözlerin yaşlanması, yaşanılası bir iklim doğurmuş yüreğinizde.. herkes cesaret edemez çaresizliğini anlatmaya.. hadi kalk.. ne günah işlediysek yarı yarıya..
Hem derin... hem de enfes bir şiir
Maneviyattan sayfaya iz sürülmüş
SAYGILARLA