Ölüler içinde ölüydüm Kâlû belâda duyduğumdan beri sesini Ben o gündür seni ararım éy kalbimin sahibi.
Bilinmez yolların mihrabında kaybettim kendimi. Gözlerime nakşetmediğim hiç bir yüz kalmadı Eskimiş bir lisan yeniler kendini kulaklarımın ardında Bilmez misin éy benim yetimim Çocukluğuna düştüğümden beri Aşk’ın en yücesini kalbim ile hissederim.
Başımı eğdiğim semalarda Üzerime siner Bir dervişin elbisesi. Sonra Seni susardım lisanımın arka köşesinde. Arapça kokan bakışlarına dalardı gözlerim. Ölüler gölgelerini seyrederdi Utanırdı yüzüm.
Seni bulabilmenin azizliği ile Ayaklarımın yorgun yıllarına aldırış etmeden Ve saçlarımın siyahında duran beyazları görmeden Dualar sığdırdım dudaklarımın ve avuçlarımın ötelerine. Ve her oturuşumda kıbleyi dergâhına Kaç geceuykularımın sağ tarafında Seni bulmaya çalıştım istiharelerin manalarında. Ve buruk bir selâmın ortasında Ölü bir cenin masumiyetinde gördüm âhvâlini Acı desen değil ‘’ Aşk’ına sürükle ‘’ der gibi…
II
Éy iki cihanın güneşi olan Eféndim Seni bulduğum günden beridir Nicedir aşkının koynunda kendimi kaybederim. Dilim lâl kalır her duâda… Söyle ey can-ı canım, Hangi acıyla yanmakta yüreğin Gece karası bakışlarında ansızın duruldu gözlerin. Bilinmez diyarların şavkında sana susmaya yeminli dilim. Seni her özlediğimde deli divane kendini kaybetmekte yüreğim. En iyi sen bilirsin Yıllardır bu aşk’a yetim düşüşlerimizi. Kendimizden çok, en çok birbirimizi bildik. Kimseler bilmezdi Yüreğimizin birbirine yanarak bekleyişlerimizi. Ellerime ilk dokunduğun günkü gibidir, içimde yanan sevgin.
Éy iki cihanın güneşi olan Eféndim Konya da sevgiliye kavuşmayı bekleyen Mevlana gibi Kudüs’te kan ağlayan İsa gibi Züleyha için kuyularda direnen Yusuf gibi Ateşin orta yerinde İbrahim gibi Sancılar için de Meryem gibi Yaralar için de Eyyub gibi Medine de ’ ümmetim ümmetim ’ diye feryat eden Muhammed nuru aşk’ına Şahit ola Ben seni Rabbimin şefaatinde Ve izni ile sevdim…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Éy iki cihanın güneşi olan Eféndim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Éy iki cihanın güneşi olan Eféndim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.