Tırtar / Musa
davşanın şansı zıfır
eninde-sonunda nasibi; ya başka bi gurt-ğuş ya da omzutüfekli avcıdır gaşsa-gaşsa, nereye ğadar kim demiş çıkmadık canda umut var “-insanları heş sorma ğari omzuna tüfeğ saran soluğu dağda alıvıri sadece Gızılbaşlar tavşan eti yemezlermiş, Hazreti Ali’nin kedisi diye• hatta ve hatta “davşannın geçtiği tarlayı yedi yıl ekmezler”imiş “uğursuzluk gelmesin” deye”.. “-len gara yeğen böyle şeyler mehesizlik.. bizim çocukluğumuzda bile söylenirdi hiş olcak iş mi?.. deel emme günahı vobalı söyleyennerin boynuna adamlar işi ğücü burağıp da tarlalarının başında mı bekleycekler davşan geçdi mi geşmedi mi deye onnar da senin-benim gibi müslümannar şia da bizim gibi Allaha, Muhammede, Aliye itikat ediyollar yok “gızılbaş” yok bilmen ne deye hakir görüyollar yok mum söndü yok bilmen ne deye olmadık ağmannar asıyollar adam başına gırmızı serpuş dakmış gızılbaş demişler çamır at izi galsın bunnarın kime ne faydası var bunun adı besbelli bok yemek..” “-desene senin davşannara bi Gızılbaşlar acıyoru, bi de Bizim Musa Gucur Emmi, senin Gabış Musa’ya “-yau gayınçı böyle evden camiye camiden eve gelip gediyon bi i(n)san içine çık, odaya gayfaya gelip-getmeyon” demiş Dervişden tüfeğ isdemişler barabar ava ğetmişler derkene Bel Tarlada Halil A(ğ)anın öğüne bi davşan çıkmış Gucur tüfe(ği) yüzüne almış baksaykı karşısında Musa var “-yau gayıno(ğ)lan höyle söykeye ğet bak bana davşanı gaçırttın” demeye ğelmamış, bi davşan daa Musa emmi ğene garşıda çok ğeşmemiş bi davşan daa emme bu sefte Musanın annacına Musa tüfe(ği) yüzüne almış tetiği asdılmış emme narasın tüfeğ ataş almamış Musa başlamış tö(v)be istihfar etmeye “-az galsın günah işleyceğdik besmele çekmeden ataş etceğdik niyemet mekruh olcağdı, çok şükür, bin şükür Allahıma bereket versin tüfeğ ataş almadı” Halil A(ğ)a nişan almadan bille tüfeğ(i) sıkacak emme annaçda ğene Musa bi davşan daa “-len bre ğidi sık!” demeye ğalmamış gaşla ğöz arasında Musa gene yüzüne almış tüfe(ği) emme bu sefte de “-Bismillahirrahmanirrahim” deyip mubarek gene ataş almamış Musa bire beş gatmış “-töbe estağfirillah mahluğun canını alayazdık şükürler olsun Ya Rabbim Teallallah” … kör şeytana, nefsimize aldandık, hu münafığa gandık senin Uluhiyetinden soval olunmaz niyemetin hesabolunmaz Gözel Irapbım beni sınadı bereket versin tüfek gene ataş almadı ma-az-Allah Rabbim Teal-Allahh!” Halil A(ğa)bi hitdetinen “-n’oldu len” “-Canabı Rabbil Alemin müsaade etmedi de tüfeğ ataş almadı ız daa gatil olcağdım şeytannığına gandım çok şükür bin şükür Rabbim Teal Allah!” şükür emrine Tevekkel Tü Rabbim Teal-Allah gene de Halık’ın sevdiği guluymuşuyun ki emrine Şükür, cem-i cümlemizi Yaradan Yüce Allahıma verilmiş sadakam varımış da mahlukatın eceli gelmemiş tabi yaşanacak ömürü varımış da tüfek ataşlanmadı tö(v)beler töbesi gelmen bi taha ben gediyon enişde, hemen bi töbe istiğfar namazı gılmam ilazım vakıt bu fakıt.. önşe istiğfar namazı” Gucur Emmi almış elinden Dervişin çifteyi galdırmış horazını tetiğe bi basıyo “gümm!” “-hani patlamayodu” “-orası gakcakmıydı len” deyoru Musa bu!” “-Canab-ı Allahın sef gulu” DİPNOT kızılbaş: şii mezhebi kolu • o zamanlar diğerlerini hor görmek adına uydurulmuş boş laflar, bu sonra urum-yonan, daha sonra da kominis oldu, bu konuya kültür yanlışlarımız olarak hicap ile yer verilmiştir. söyke: karşı taraflar, yamaç, etraf, bayır Resim Hakkında 1900’lü yılların başında Mersin taraflarından Toroslar boyunca yaylağa gelen Tırtar Aşiretinden 4 aile (Karamehmetler, Hacı Karalılar, Kartmemetler ve Beyler) bu gün kü Karatepe sırtlarına yerleşmiş, bilahare Aşkar yörükleri (Deveci’ler Sülalesi) de gelip şimdiki köy ortasına yerleşmişler ve Yalvaç kaymakamlığınca diğerleri de Aşkarların etrafına konuşlandırılmış. Deveci Sülalesinden Deveci (Mevlüt), Tıkırdak(Mehmet Ali), Ormancı (Süleyman) ve Kucur (Halil). Allah Rahmet eylesin Sn Şahismail Şen’e teşekkürler |
Kalemin susmasın
________________________Selamlar