Çevreme baktıkça iz’anım şaştı Arsızlık cürmünü ar sanan gördüm... Belli ki kıyâmet hayli yaklaştı Küfürü, günahı kâr sanan gördüm...
Ne hamd-u senâ var ne Hakk’ka şükür Zül olmuş beşere, beyne tefekkür Seherler secdesiz, gönüller fakir Dünyayı hevâya dar sanan gördüm...
Namert tuzak kurmuş, ağını germiş Zaman gâfil için sofrayı sermiş. Azrâil gelmeden haber göndermiş Saçında akları kar sanan gördüm...
Sevaplar çelimsiz, günahlar diri Dillerden süzülen kalplerin kiri Rabbine âsiyi, mücrim, münkiri Çok cesur, gözü pek, er sanan gördüm...
Hakk’kı söyleyenin boynunda yafta Kitâb-ı Mukaddes en tozlu rafta Âlim korkusundan yanlış tarafta Allah’a kulluğu şer sanan gördüm...
Nefis tam ölürken can bulmuş "BEN"de Kibir baş kaldırmış başsız bedende Hakkın nazargâhı kalp iken tende Sol yanda atanı ur sanan gördüm...
Bir başka işliyor düzenin çarkı "Devlet malı deniz..." en güzel türkü Mü’minin münkirden kalmamış farkı Cehennem nârını nur sanan gördüm...
Ayarı tutmuyor, bozulmuş tartı Karışmış kutuplar, eksiyle artı Beşken bire düşmüş islâmın şartı Hırlıyı hırsızla bir sanan gördüm...
Belliyken klavuz, "El Emîn Elçi" Değişmiş güzergâh, bozulmuş ölçü Zâlimi dostundan, Âlimi çerçi Câhili Velîden, pir sanan gördüm...
Sevgi sürgün yemiş, gönüller talan Dualar ihlassız, tutmuyor plan Her ağız açışta dökülen yalan Doğruyu söylenmez sır sanan gördüm...
Sanmayın bu kadar, bunlarda ne ki Dîvan’dan kovulan pek mâhir, zeki Tuzaklar kahpece; yâni, öyle ki İblisi sevgili yâr sanan gördüm... Küfürü, günahı kâr sanan gördüm...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAZiN MANZARA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAZiN MANZARA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Günün birinde iblis aşüfte bir kılıkla halk içinde gezinir...Bu sahneyi gören bir ülema yüksek sesle bağrırır " utanmıyormusun bu halde dolaşmaya" .... İblis cevap verir... Ne diyorsun sen bu zamanda kendisinden utanılacak insan kaldı mı?... O zaman bu zaman.... Gün geçtikce dünya daha da bozuluyor maalesef...
Allaha emanetsiniz...Görüşmek ümidiyle üstadım...Selamlar, saygılarımla...
Kutlarım