Okuduğunuz şiir 28.7.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
aşk babamın kanatlarıydı
kuş uçarken insan severken çocukgülerken vurulur mu İbrahim?
....
I
çocukluğum babamın kanatlarıyla lunaparklarda geçti şimdi ben hiçbir adamı sevemiyorsam ya kanatlarını kullanmaya minnet etmedikleri ya da yüzlerine atlı karıncalar, salıncaklar kurulmadığı için oysa asfaltlanmış sokaklar kadar şıktılar
akşamları yazlık sinemaya giderdik hani siyah smokininine bir kaç yıldız takmış ay kokusu sürünmüş akşamlar güya film izlerdik ben babamı seyre dalardım gülüşü usta elinden çıkmış portreler gibiydi hala kalbimin bütün odalarında resimleri asılı şimdi ben hiç bir adamı sevemiyorsam ağızlarından tilki uçuran gülücükleri mesul oysa yalanla kaplanmış çikolatalar kadar tatlıydı sözleri
(bir acıyı en iyi ışıkları sönmüş bir ev anlatabilir gümüş çatal bıçakların parlaklığı veya turuncu mum ışığı gelip geçici yahut anlık avuntuların korteji gibi şu-havada asılı duran şarkı- belki gece her gün birimizin yasını giyiniyor kim bilebilir karanlık yüzü yalancıdır aynaların ne yazık her ev güneş almıyor)
II
sevgilim sana gelince, hani sen gidince ve gelince hangi kusurunu affedeyim diye -yüzünde anlamlar aradım- her yanı hatalı resim gibiydin
evet babamdan sonra ... parıltılı öz geçmişine rağmen sevilmedin fakat sandım kandım ama sen baştan aşağı sui zandın!
ne ehemmiyeti olabilir artık soğuk bir kalbin ama ben ruhuma bunu izah edemem ki şimdi topla git (alaylı) gözlerini -ki zaten hiç bakmadılar-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
aşk babamın kanatlarıydı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
aşk babamın kanatlarıydı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kuş uçarken insan severken çocuk gülerken vurulur mu İbrahim?
İbrahim merhum babamın ismi vurdular be şairem mekanları cennet olsun :( yüreğine usta kalemine sağlık başarıların daim i lhamın bol olsun sevgiyle kal.
evet ayhan Işık'a benzerdi.... Annemin ona deliler gibi aşık olmasına şaşmıyordum, içi dışı, kalbi, yüzü, elleri, merhameti güzel bir adamdı..Mekanı cennet olsun babalarımızın...
Ben birinci bölümde kalıyorum. Bazen bazı şiirler başımı döndürüyor, bu kesinlikle onlardan. Çocukluğuma gidip hiç dönmemek istedim. Ne kadar teşekkür ve tebrik etsem az. Listemde varsınız ama az okumuşum sizi, daha çok okumalıyım.
Günümüzün moda deyımlerinden birini hatırladım, "almadan verilmez" Artık bütün ilişkiler çıkara dönüştü, sevgi-aşk da bunlardan nasibini alıyor maalesef ki bunların içine anne, baba ve evlat sevgisini de soktular, böyle şekillenmenin çok boyutlu birleşenleri var tabiki, ama şunu ifade etmek istiyorum almak ve vermek ticari bir deyim, aşkı ve sevgiyi bunun içine giydirmeye çalışanların üzerinde bu ifadeler ya büyük kalır ya da sığamaz ..
Güne düşen şiirinizi kutluyorum, Babanızı sevme erdemine ulaşmanızda ayrıca takdire şayan, TEBRİKLER...
Nostaljinin müthiş karelerinden yazlık sinemalar,lunaparkları bir kenara koyacak kadar muazzam bir baba sevgisi ve hasretinin şiiri..
Beklentisiz,çıkarsız sevgi,şefkat ve merhamet sadece anne ve babalara özgüdür belkide. Belkide bu nedenle, ömür boyu "aah anne,aah baba"diye bitimsiz hasret,dudaklardan derin hüzünle dükülmekte,yada,kalp'de ateşten harflerle hissedilmekte.
Şiiri,tümüyle anlayıp çözebilmenin neredeyse imkansız olduğu görüşünde hemen herkes hemfikir sanırım.
İmge-imge,dize-dize,bölüm-bölüm anlamca apaçık ortada olan yazıya şiir denemez, baştan sona anlaşılır,açık,net olmayan yazıya nesir denmeyeceği gibi. (Nesirdeki benzetme,gönderme vs nin belirgin olmamasıdüşünceyi yanlışlamaz)
Nesir odası yada salonunda,yüksek watt'lı,lüks,marka floresandan süzülen ışıklarla nesneler,renkleri,boyutları,biçimleri ile besbelli iken,Şiir salonunda,watt'ı düşük, alımlı gece lambası yada,mum'un hoş ve loş ışığında,renk,biçim,boyutları olmasada kendisi seçilebilmelidir.
Soulmate şiirlerinde aydınlatıcılar,şiir yerindeki şey'leri görebilmemizi sağlamakta ki okur olarak anlamak için iri terler dökmediğimden teşekkür borçluyum.Ödedim.
Türkan hanım,yani soulmate'deki özelliklerden sadece birini doğrudan kendisine söyleyeceğim ki,alanda gördüğüm en hayati zaaftır: Türk diline hakimsiniz! Şiir adına sevinin! Dil'i hatasız kullanma yazın türleri için olmazsa olmazdır,baş gerektir.Dile hakim olmayan şair,yıldızlardan demet yapıp okura sunsada berhavadır.
ne ehemmiyeti olabilir artık soğuk bir kalbin ama ben ruhuma bunu izah edemem ki şimdi topla git (alaylı) gözlerini -ki zaten hiç bakmadılar-
Can kankim senin o güzel yüreğin tüm o alaylı bakışları devirir geçer, yüzüne bakacak yüz bırakmaz insanda, tabi insansa o da... Şiirin ve senin yüreğinden öptüm. Günü ziyadesiyle hakkeden güzelliğe sonsuz tebriğimle. Sevgimle...
kuş uçarken
insan severken
çocuk gülerken vurulur mu İbrahim?
İbrahim merhum babamın ismi vurdular be şairem mekanları cennet olsun :( yüreğine usta kalemine sağlık başarıların daim i lhamın bol olsun sevgiyle kal.