Durulmaz bu şehirde artık, elveda dostlarım, gidiyorum ben...
Bütün beklentilerimi size bıraktım dün gece, bir şiirin mısralarında, Bir şiir dolusu umudunuz var, biraz da nasihat. Nasıl bir şey olduğunu, sormayın, ben de bilmiyorum; ama, eminim görür görmez tanıyacaksınız onu…
Nereden geleceğini de bilmiyorum inanın. Belki yakınlardan bir yerden, belki de çok uzaklardan...
Beklentileriniz ile baş başa bırakıyorum sizi...
Benim için gerçekleşmeyen, küçük, küçücük bir mucize size özel gerçekleşiverir belki… Sabredin işte…
Ben hep yanlış kapıları çaldım, Hep yanlış sevdalar yaşadım, Siz benim gibi yapmayın... Benim gibi, siz de umudunuzu yitirmeyin. Kendinize iyi bakın…
II.
Ben çok bekledim… Zamanı gözlemledim aralıksız, yaşadığım her anda onu aradım… Yolları gözlemledim adım adım, izleri var mı diye, baktığım, gördüğüm tüm yüzlerde…
Neydi beklenen, kimdi gelmeyen?
Bir sevgilim vardı, Düş mü, gerçek mi bilemediğim; bir sevgilim vardı, dokunamadığım… Ben yakınlaştıkça kaçan bir sevgiliydi…
Aynı şehrin aynı kaldırımlarında ayak izimiz vardı, Biliyordum, hissediyordum, Ama, bulamıyordum…
III.
İlkbahar bakışlı bir sevgiliydi o… Yeşerecek, çiçekçiçek renklenecek, saçlarından çiçek kokacak, hiç solmayacaktı… Şiir gibiydi, Türkü gibiydi, Belki de efsanevi bir öykü gibiydi… Yüreğine düşmeye gör, sevgisi Leyla’dan yüce bir sevgiliydi… Aramaktan usandığım bir mahzun gülüştü, öpemediğim dudaklarında…
IV.
Bir bahar daha bitmekte Ve ben gitmekteyim kara trenimle…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ELVEDA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELVEDA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"ELVEDA"...Güzel Türkçe'mizin,en içi dolu sözcüğü bence. İçinde,sonsuz öyküler barındıran,Romanlara,şiirlere başlık ve konu olan,altı harften müteşekkil,büyülü ve bir o kadar da hüzünlü,bir o kadar da,içinde nice yaşamları,yaşanmışlıkları barındıran bir sözcük.Sanki,sonu nokta ile sonlanmayan,en uzun bir cümle gibi. Değerli dostumdan,yine çok güzel ve şahsına özel bir duygu dolu şiir.Kutlarım bize okuma zevki veren eserinizi,sayfaya düşüren yüreğinizi...emeğiniz için teşekkürler...sevgiler...saygılar...selamlar..
NE HALDEYİM BİR GÖRSEN, NASIL ACIYOR CANIM KALBİMİ KIRIYORSUN, AŞKLA EDİLMEZ ALAY SENİN UMRUNDA DEĞİL, BENSE SANA MUHTACIM YIKILACAK OLAN KİM, ELVEDA DEMEK KOLAY ?
SEVİNÇLERİ ÇOŞKUYLA, TATMADIK MI SICACIK ? ÇEKTİĞİMİ HAYAL ET, ANLASANA BİRAZCIK SENSİZLİK HAPSİNDEYİM, SANKİ BEN YARI AÇIK CEZAYI ÇEKECEK KİM, ELVEDA DEMEK KOLAY ?...İLK VE SON..
DİYEREK: GÜZEL ŞİİRİNİZ İÇİN TEBRİKLERİMİ GÖNDERİYORUM..SAĞLICAKLA KALIN..SAYGILAR KEMAL BEY.
İlkbahar bakışlı bir sevgiliydi o… Yeşerecek, çiçek çiçek renklenecek, saçlarından çiçek kokacak, hiç solmayacaktı… Şiir gibiydi, Türkü gibiydi, Belki de efsanevi bir öykü gibiydi… Yüreğine düşmeye gör, sevgisi Leyla’dan yüce bir sevgiliydi… Aramaktan usandığım bir mahzun gülüştü, öpemediğim dudaklarında…
ilkbahar bakışlı sevgili- çok güzel.. Düşlerde yaşıyor onlar.
İnadına, İnadına beklemekteyim hala Bakmayın siz bendeki aforizmalara,
Kim görmüş baharın yenilenmediğini, Kim şahit yaz alevinin bittiğine, Kim , Kim inandırabilir beni, Bahar gözlü sevgilinin yittiğine,
Bakamayın, Bakmayın siz benim orta yaş krizime, Umut üretiyorum an be an, "Bahar gelecek, Çimenler yeşerecek, Sere serpe baar gözlü sevgili, Bahara serilecek" diye.
Umutlar tükenir mi be!
bu da benden Üstad,selamdayım kalemin gücüne emmeee,posta da koyarım umudun tükenişine.
Müzik ve şiir. Birbirini tamamlayan bir bütün. Müthiş yakışmışlar birbirlerine. Okuyan kendi gönül sesi ve düşlerine dalıp gidiyor özgürce. Ellerinize sağlık.
Sana sık sık hikayeler anlattım Bir serserinin hayatını nasıl yaşadığıma dair Elini tutup sana şarkılar söyleyeceğim günü bekleyerek Sonra belki bana 'gel yanıma uzan ve beni sev' diyecektin Ve ben tabii ki (Yanında) kalacaktım
Ama giderek yaşlandığımı hissediyorum Ve söylediğim şarkılar Uzaklarda yankılanıyor Tıpkı dönüp duran Bir yeldeğirmeninin sesi gibi Sanırım ben hep Kaderin askeri olarak kalacağım
DİYOR ŞARKI...HEPİMİZ KADERİMİZİN ASKERİYİZ, ÖYLE DEĞİL Mİ? BEĞENİNİZE TEŞEKKÜRLER.SAYGIYLA
Kırılan umutlar, Geride kalanlara temenniler, Solan günlere son dem ELVEDA..
Keşke kendinden gidebilmenin bir adı veya bir yolu olabilseydi.. Çok güzeldi Kemal Abi, içimde biriktirdiğim tüm kalışlar ayaklandı sanki. Saygılarımla
Elveda...Ne kadar büyülü bir kelimedir aslında Hayatının bütün öyküleridir Öykülerinden geçiyorsun aslında Kendini olduğun yerde bırakıp Hayatına bir şekilde dokuna her şeyi gönderiyorsun Nereye gönderdiğin önemli değil o gönderme anıdır büyülü olan Elveda bir gidiş değildir O öykülerin senden gidişini izlemekti........................ Yüreğinize kaleminize sağlık çok güzel duygu yüklü tebrikler..Saygılar...
kim neyi istiyorsa alsın dercesine sitemleri dile getiren beklentileri boşa çıkmış ve hayal kırıklıkları yaşamış birinin şiiri sanki. kutluyorum bu güzel ve keyif veren şiiri. saygılarımla
Elveda...Ne kadar büyülü bir kelimedir aslında Hayatının bütün öyküleridir Öykülerinden geçiyorsun aslında Kendini olduğun yerde bırakıp Hayatına bir şekilde dokuna her şeyi gönderiyorsun Nereye gönderdiğin önemli değil o gönderme anıdır büyülü olan Elveda bir gidiş değildir O öykülerin senden gidişini izlemektir.
Senin koca yüreğinde bi sürü öykü var Kemal abicim Trenlerin bile taşıyamayacağı...