Bak, oradan bir ateş geçiyor buğusu üzerinde taze bir ekmek gibi öpüp başıma koyuyorum yokluğunu nefesin rüzgârıma limandı gözlerime fer, belâlara miğferdi bakışın bak şimdi oradan, tam ellerinin yanından bir kelebek geçiyor; kutsayarak toprağı ve ölümü...
Yeşili çalınmış bahçelerde talanım yaşlı bir ağacı ölüyorum yaprak yaprak rengi tutmamış bir gülüm belki; kim bilir dolmamış kadehimde dertli bir firâk ve ıslak bir martı yaslanır dağlarıma ağlayarak...
Sararmış takvimlerden düşüyor benzim; yüzüm yok ki gel demeye! hiç olmazsa son bir kez öpmeliydin sabırsız dudaklarımı.. sensiz şimdi yaz günü üşümelerim çocuksu ellerimde hayli geçkin bir telâş ıslak sokaklarımda suç âleti yüreğim birinci dereceden iştirakle yargılı...
Demem o ki sevgilim; sevmek hakkımdı seni ve en doğal olanıydı ölümlerin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Meşrû Müdafaa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Meşrû Müdafaa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yırlarınıza (şiirlerinize) baktım; oldukça iyi yazıyorsunuz.Yetenekli yazgıcınızı (kaleminizi) kutlarım.Yalnız önemli bir öneri:Şiirlerinizde -özellikle şiir başlıklarınızda- çokça yabancı (Arapça-Farsça) kökenli sözcükler görüyorum.Öz Türkçe yazmaya çalışalım.Çünkü bizler Türk'üz.Ben de Osmanlı Türkçesi ile eski dilde çok şiir yazdım ancak yanlışımı gördüm, artık Öz Türkçe yazmaya özen gösteriyorum.Türkler, Türk diline sahip çıkmalıdır.Özellikle büyük dörütmen (sanatçı) Nurullah Ataç öz Türkçe yazmaya çok özen göstermiştir, ona çok şey borçluyuz.Atatürk de demiştir ki:" Ülkesini, bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini yabancı dillerin boyunduruğundan kurtarmalıdır." Ziya Gökalp'le noktalayalım:
Güzel dil Türkçe bize Başka dil gece bize İstanbul konuşması En saf en ince bize
Nihat Kaçoğlu tarafından 10/19/2016 6:42:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çoğu zaman şöyle düşünüyorum. Şiir çok saçma bir şey. Gerçekten. Bunu uzun yıllar şiir yazmaya çalışan biri olarak düşünüyorum. Ama bazen, çok nadir zamanlarda da, şiirin hayatımın çok içinde bana her an sürprizler yapabileceğini düşünüyorum. Yazdığım ve yazacağım tüm şiirlerin.
En zoru şu bence. İnsanın ürettiği bir şeye ruhunu verebilmesi. Gerçekten çok zor. Ben bu şiirde bu ruhu hissettim. Ruh olunca, hayat başlıyor, kımıldamayan her şey canlanıyor biliyorsunuz. O yüzden ruh önemli. Nefes verebildiğimiz , hissettirebildiğimiz her şey kadar...
Oktay Coşar tarafından 1/26/2016 4:24:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
MERHABALR GÖNÜL DOSTU İNSAN ; HARİKAAA..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . HAYIRLI BAYRAMLAR..SELAM VE SAYGIMLA
Gerçek şiiri yakalamak ve yazmak kolay bir iş değildir. İşte şiir ile şiir olmayan pek çok yazının hengamesinde, zoru başarabilen bir kalemlerdensiniz. Tebrikler Özlem hanım...
Şaban Aktaş tarafından 7/16/2015 8:43:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel dil Türkçe bize
Başka dil gece bize
İstanbul konuşması
En saf en ince bize
Nihat Kaçoğlu tarafından 10/19/2016 6:42:14 PM zamanında düzenlenmiştir.