I. Sen, dünyanın en iyi annesisin. Beni hiç bırakma anne!.. Bana, bir tek senin varlığın, yeterli…” II. tutundum parmağına avucuma sığdırarak yüreğimi sildim ne varsa bir seni sığdırdım içine böyle yaşardık sevinçlerimizi ve ne çok acılar; böyle tükettik şarkılarımızı acılarımızdan sapmalar için
bir tutkuydun en derinimde dokunamadığım aklımla sardıkça özlemini bir türlü kavuşamadığım hep bir başkasıyla doldurmak istedim yerini hep bir başkasıyla seni sevdiğim kadar sevebileceğim bir başkası olmadı hiç aşk sadece bir başkasını sevmek değildir ben sana çıldırasıya aşıktım sana aşık olmaya aşıktım her türlü her an seninle olmayı dileyerek...
şimdilerde bir çocuk görsem annesinin parmağından tutunmuş hemen anlıyorum, "o da annesine aşık!" kıskanıyorum... III. Çocukluğuma dönmek istiyorum, çocukça sevilmeler için… Uğrayayım yanına özlemi bahane edip; ikimiz olalım anne… Bir sen, bir ben… Başımı kucağına yatırayım, Saçlarımı okşa… Sen sev beni, bir sen sev anne… Bir senin sevgin, yeterli…
O eski emzirme seanslarındaki gibi, ben uyuyamadıkça, uykusuz kal benimle gece boyu, acılarımı paylaş, her hıçkırığımla sarılayım yüzümü boynuna gömerek, ne olur anne…masallar anlat bana! yalan söylendiğinde burunların uzayacağına inanayım... her yalan söyleyişimde burnumu yoklayayım... beni beyaz atlı prens yap, senin beyaz atlı prensin olarak yaşayayım...
Yalan olan yaşammış anne, masalların realitesi karşısında… Masallar anlat bana, İçinde yaşamın yalanları olmasın!
Duygularımı anlatayım ben de, içimde senin şefkatine duyduğum hasretim kadar büyük hasret duyduğum şehrimi anlatayım sana; dokunmak isteyip dokunamadığım sevgiliye duyduğum hasretim kadar çok hasret duyduğum sana özlemimi anlatayım…
Ağrılara katlanarak dünyaya getirdiğin ’ben’in, bir gün gelip de ’sen’ i terk edeceğini bile bile, hiçbir çıkar ummadan fedakarlıklarla ’ben’den habersiz, çabucak büyüttün ve ’sen’in kollarında, ‘sen’den habersiz, o eski ‘ben’e hiç benzemeyen bambaşka bir ‘ben’ çıktarttın ortaya... O "ben’ ’sen’i ne de kolay terk etti, değil mi anne?...
Oysa sen beni hiç terk etmedin... En zor anlarımda bırakmadın elimi, tüm tehlikelerden çektin, aldın, şefkatİnle bezedin öz güvenimi... Hiçbir kusuru yakıştıramazdın bana, daima çoğumsardın maharetlerimi...
Kuşak çatışmasını ne çok yaşardık seninle… “Yeni nesilleri anlayamıyorum artık,” diye isyan ederken sen; ben, beni baskı altında tuttuğundan şikâyet ederdim. Birbirimizi sorgulamakla geçerdi günlerimiz. Sen beni başka oğullarla kıyaslayarak, ben seni başka annelerle itiştirerek, sürüp giderdi kavgalarımız. Sen kendi çocukluğundan örnekler vererek her eylemimi tenkit ettikçe ben, devir değişti artık, diye bağırırdım. Ben büyürken seni de büyüttüm. O günlerde olduğu gibi oturt beni önüne, nasihatler ver, hepsi senin doğruların olsun anne! Yeterli…” Bilmeni çok istediğim şey: seni çok seviyorum anne…”
IV. Hayat denilen oyun çok zalim! Korkuların güçlü olduğu yerde sevgi yok oluyor!
Acı çekiyorum bu dünyada, nefes alamıyorum, ruhum biçare, yalnız… Yalnızlık ayakbağı; ayaklarım birbirine dolanıyor!
Alın yazıma bir dokun anne, gör bak ateşler içindeyim ve yanıyorum... Yüreğim yanıyor, canım yanıyor anne, acılar içindeyim...
Vurdular beni diz kapaklarımdan dikilmek istedikçe, dikilemiyorum ayaklarımın üstüne; düşüyorum. Düşe kalka yürüyorum... Dost sandıklarım beni terk etti anne... İyi gün dostlarım tekmeler atıyor ben düştükçe, yerlerde süründürüyorlar!.. Öğrendim ki, düşenin dostu olmuyormuş...
Sevdiklerim bir suçum yokken beni yalnız bıraktı… Kötü günümde sırtını dönenlere dargın, ben ölüyorum anne...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNEMLE HASBİHAL-1... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNEMLE HASBİHAL-1... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hüzün dolu anneye duyulan özlem okudum yüreğine sağlık şair arkadaşım ve bende anılar canladı yaş yirmibir ve ben çok hastayım anneme sokuldum yüreğinin sıcaklığına sarındım ((( ölen tüm annelerin mekanları cennet olsun hayatta olanlarada uzun sağlıklı ömürler dilerim
Acılar dökülüvermiş yürekten, izi kalmış dertler kanatmış yüreği, değeri kaybedince bilinirmiş kiminin, kimini hatırlamak bile istemez insan, iyisiyle kötüsüyle hepimize yaşam farklı farklı USTA.. Ruhlarımıza kazınıyor hazmedemediğimiz,haksızlıklar,güç yetiremeyince anlıyoruz ki kuluz..çok güzel bir eseri bir solukta okudum, içinde İnsanlık dersleri vardı, Saygılar sunuyorum Usta kaleme...esenlik içinde kalın..TEBRİKLER. Müzik de bir harika...alıp götürüyor uzaklara...
Allah'dan rahmet diliyorum değerli anneniz için. Ne kadar güzel ve çarpıcı,onun için yazdıklarınız. Ne denebilir ki... hayat böyle bir şey işte... Bir varmış,bir yokmuş.! Yüreğinize sağlık...sevgiler...saygılar..
Allah rahmet eylesin. Ne mutlu anneye ki böyle değerli bir kalem ehli yetiştirmiş. Analarımıza olan vefa borcumuz asla ödenmez ki. Çünkü Tüm analar şefkat duygusuyla dopdoludur yavrularına karşı. Belki de bir ananın evladına olan sevgisi ucunda çıkar olmayan tek sevgidir. Zira Analık doğuştan gelen bir duygudur. Yaratanın mührüdür analık. Babalık öğrenmeyle oluyor sanırım. Ruhu şad mekanı cennet olsun inşallah
Üstadım., Önce o duyarlı yüreğinizi öpüyorum.., Sonrada Anne acını yürekten paylaşıyorum.. Ve bizlere de böyle güzel bir eser bıraktığın için teşekkür ediyoruz üstadım.
Mekanı cennet olsun.. Her ne yaşta olursak olalım anneye ihtiyaç duyarız.. Bende 15 yıl 54 yaşında kaybettim.. Özlem ve acı nedir iyi bilirim.. Yüreğinize sağlık.. Kalın sağlıcakla.
Allah rahmet eylesin, anneni mi seviyorsun annenin sevdiklerini sev hayatta kalanları ziyaret et ,ihtiyaçları varsa elinden geldiğince yardım et, onu onurlandır,onun adına bol hayırda bulun, tabi ki yapıyorsan müstesna selamla.
Annemin ölüm yıldönümü olunca yazalım bir şeyler analım dedik, yoksa geri kalan 364 günün hepsi bize annemizi anma günüdür... Allah rahmetlik olmuş tüm anneleri nurlar içinde yatırsın... Saygılar
Ne söylense dindirmez ki içinizdeki acıyı Susturmaz yaktığınız ağıdı..
Hayata mağlup oluşumuzun en büyük kanıtıdır, canımızı kaybetmenin karşısındaki çaresizliğimiz.. Yine de nefes alırız işte..hayat boylu boyunca akmaya devam eder önümüz sıra..
Ölenle ölünmüyor.. Kalanlada kalınmıyor.. İşte dünya böyle bir alem.. Allah mekanlarını cennet eylesin.. Esasen yaşarken kıymet bilmek vardıya yaşamın getirdiği cilveler.. Allah geride kalanlara uzun ömürler versin.. Özlem ve kişinin şairin kendisiyle hesaplaşma şiiriydi.. Yazan kaleme ve yüreğe tebrikler. Nice senelere..