Şiirle anlat desen, imgeler boğar beni. Yazmaya gücüm yetmez, yüreğim dile gelir. Suya vuran aksinde, yakamoz yutar beni. Güzel ten bensiz olmaz, yüzer sahile gelir
Ruhun öyle güzel ki, susar mı hiç bu ağız? Seni neyle anlatsam, hangi dil hangi ağız? Bunca tatlı sözüme, sütü sağ verir ağız. Ağzından bal damlasa, cahil tahlile gelir.
Sana güzel demeyen, gözüne çektirmiş mil. Bataklıkta yürüsen, tırnağına değmez mil. Yüzmeyi çok seversin, “Gel” desem hepsi kaç mil? Bir de kazak örersen, Kabil Habil’e gelir.
Hava soğuk üşürsün, şimdi aylardan Ocak, Odun yığsam bahçene, tutuşur hemen ocak. Taş yok diye dert etme, dağın her yanı ocak Karlar yağsa da artık, sıcak tahsile gelir.
Eteğe koyu kumaş, kemere siyah toka, Uzunca saçlarına, yakışmaz mı hiç toka? Karşılaşınca eller, şart olur artık toka. Büyü öğretmez Marut, Çeh-i Babil’e gelir.
Suskun kalır dillerim, bilmem bu nasıl devir? Borçlu olsam da gam yok, evi yaparım devir. Araba ısınmışsa, araştır bak kaç devir? Yok edersek kötüyü, iyi temsile gelir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bilmem Bu Nasıl Devir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bilmem Bu Nasıl Devir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğinizin bitmeyen duyguları, dinmeyen sevinçleri, azalmayan huzuru ve hep diri kalan kifayeti iri, demlenmiş şiirlerinizin devamı dileğiyle. Sevgi ve saygılarımla.
Eteğe koyu kumaş, kemere siyah toka, Uzunca saçlarına, yakışmaz mı hiç toka? Karşılaşınca eller, şart olur artık toka. Büyü öğretmez Marut, Çeh-i Babil’e gelir.
Yürek sesinizi sergilediğiniz bu anlamlı şiir cinaslı kafiyelerle süslenmiş.
Beğeniyle okudum.kaleminiz ilhamınız var olsun efendim.
Ruhun öyle güzel ki, susar mı hiç bu ağız? Seni neyle anlatsam, hangi dil hangi ağız? Bunca tatlı sözüme, sütü sağ verir ağız. Ağzından bal damlasa, cahil tahlile gelir.
Daha nasıl anlatılır ? ne mutlu böyle övgülere layık olan değerlere tebrik ediyorum değerli dost yürek yüreğinize yetkin kaleminize nefesinize sağlık başarılarınız daim olsun selam saygımla.
Çok çok teşekkür ediyorum. Henüz yeni başladığım hece şiirinde emekleme devresindeyim. Siz gibi usa dostlardan aldığım olumlu sinyallerle umarım yoluma kazasız devam ederim...
İçinde bulunduğumuz hali havalimize ne güzel bir gönderme Ben bu güzel eserden bunu anladım Allah akıl vermiş kullan ve doğruyu güzeli bul diye Ama ne kadar kullanıyoruz bu cevheri acaba Kaleminiz daim olsun hoşça kalın saygılar
sayın hocam cinaslarla nakış nakış işlenmiş güzel şiirinizi tebrik ederim.
ancak, birinci kıtadaki "boğar" ve "yutar" sözcükleri kafiye değil. Ya gözünüzden kaçtı ya ben yanlış biliyorum. .. "ar beni" redif ise köklere bakmak lazım, kökler de boğ ve yut. Yanlışım varsa aydınlatırsanız sevinirim sayın hocam.
sohbetlerimizde hep dile getirdiğimiz bir husus da telmihler ve teşbihlerin şiirdeki yeriydi. Ben de yerinde kullanılmış telmih ve teşbihlerin şiirin vazgeçilmezi olduğuna yürekten inananlardanım bilirsiniz. Buradaki Kabil Habil telmihinin şiire renk katmadığını düşünüyorum.
sizin cinaslar üzerine odaklanmış bir çalışma devresinde olduğunuzu yakinen biliyorum, bence de dilimizin zenginliklerini yaşatmak, şiire hak ettiği çeşniyi, ahengi ve ritmi kazandırabilmek adına bu çalışmalar denenmeli ve yaşatılmalıdır diye düşünüyorum. Bu kadar zor bir alanda çalışılınca duygu ve anlatımdaki zorlamaların normal karşılanması gerekir.
velhasıl, zor bir şiir...
kalem usta, seslendirme ve fon seçimi özenle seçilince dinlemek ve okumak keyif verdi.
Mevlüt Bey güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.
Güzel ve beklediğim bir eleştiri idi ilk dörtlüğün birinci ve üçüncü mısralarındaki "Boğar" ve "Yutar" sözcükleri. Dediğiniz gibi bu iki kelime kafiye değil; ancak hece şiirlerinde birinci ve üçüncü mısralarda kafiye aranmayacağı için ben de ilk kez anlam bozulmasın diye bu yola başvurdum. Yani hata olmamasına karşılık ben ilk kez yaptığım için dikkat etmişsinizdir.
Şiirlerde bu tür yorumları seviyorum. Çünkü kısacık yorumlarla ne yorum yazanın ne de şiir yazanın bir kazanımı olamaz.
Gönlüne, ömrüne sağlık.
Kutluyorum beğeniyle tüm yürekten...
............................. Saygı ve Selamlar...