Sözlerini kaybetmiş bir Beste’nin çığlığı Saçlarına yağmuru bir bir dizer Özgecan Şubatın ortasında Cin derenin ıslığı Dizlerimin bağını hepten çözer Özgecan
Yüzünde tırnak izin mücadele ederken Katilin er kişiymiş bıçaklı Altındöken Üzerine benzini ver yansın edip döken Müebbet yese bile külün tozar Özgecan
Ellerini kesen el hunharca koparılsın Uçkuru boğazına ilmek olsun sarılsın Yalvarıp çırpındıkça uzuvları kırılsın O bakışın gülüşün yürek ezer Özgecan
Değmesin diye sana bir daha erkek eli Kadınların omzunda tabutun ne demeli Yeter artık son olsun taşıyor öfke seli Adaleti çağıran diller uzar Özgecan
Bu kaçıncı saldırı bu kaçıncı cinayet Hani nerde insanlık kalmamış mı inayet Katledilen her dişi dile gelirse şayet Erkeklik kitabını baştan yazar Özgecan
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖZGECAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖZGECAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sözlerini kaybetmiş bir Beste’nin çığlığı Saçlarına yağmuru bir bir dizer Özgecan Şubatın ortasında Cin derenin ıslığı Dizlerimin bağını hepten çözer Özgecan
Yüzünde tırnak izin mücadele ederken Katilin er kişiymiş bıçaklı Altındöken Üzerine benzini ver yansın edip döken Müebbet yese bile külün tozar Özgecan
Ellerini kesen el hunharca koparılsın Uçkuru boğazına ilmek olsun sarılsın Yalvarıp çırpındıkça uzuvları kırılsın O bakışın gülüşün yürek ezer Özgecan
Değmesin diye sana bir daha erkek eli Kadınların omzunda tabutun ne demeli Yeter artık son olsun taşıyor öfke seli Adaleti çağıran diller uzar Özgecan
Bu kaçıncı saldırı bu kaçıncı cinayet Hani nerde insanlık kalmamış mı inayet Katledilen her dişi dile gelirse şayet Erkeklik kitabını baştan yazar Özgecan
---- Özgecan hepimizin evladı hem bacısı, ---- Ne yazılsa söylense dinmiyor hiç acısı, ---- Kadın, Erkek, Alevî, Sünnî, şucu bucusu, ---- Kutuplaşma, ayrışma seni üzer Özgecan.
Rabbim kızımızı şehitlerle haşretsin, cennetle Peygamber Efendimize komşu eylesin. Babasının ve anasının vakur ve asil duruşu hepimize örnek olur inşallah.
bu ne ilk olacak nede son. yıllardır şahit oldugumuz o kadar insanlık dışı olaylar ve yaşananlar varki. insanların haklarını savunan benibile isyan ettirdi. ablasına kızıp öz yeğenine tecavüz edip bacaklarını kıranıda gördüm. kendi öz kızından çocuk yapan da..nereye gidiyor bu toplum demekten kendimi alamadım. kimi öğretmenleri suçladım. kimi aileri, kimi duyarsız siyasetçileri. kimi hukukçuları, kimi ise kendimi..kimi erkekliğimden utandım kimi insanlığımdan..sözün bittiği yer bu konuda kaleminiz daim olsun bile diyemiyorum. sadece iki damla göz yaşı yolluyorum duyarlılığınıza..
Sevgili Hicran, Açıkcası sözün bittiği yerde durmak ve sadece seyretmek vicdanı ne kadar rahatlatır veya hangi sözcükleri çok sesli dillendirir bilmiyorum,bildiğim tek şey insanlık kan kaybederken kadın hayat kaybediyor.Yine kaldık mı acılarımızla baş başa.En fazla 3-5 çığlık daha atar bir köşede yine öldürülüp susturuluruz.Hadi biri aybımızı örtsün! Yoksa her gün nur topu gibi acılar doğuracak kadınlığımız...
Çok karışığım,ne denilir,nasıl yorumlanır bilmiyorum.Herkes kalemi kanına batırıp yazmaya çalıştı kadını,kadınları,Özgecan'ı...Yürek sesiniz susmasın.Kutluyorum. Nolur artık bitsin bu kabus ve uyanmak istiyorum.
mevzû hassas konu derin. ben susarak protesto ediyorum. çünkü o elektrik çoktan çıktı trafodan! gözümüze baka baka! insanlara yedire yedire sabrını nabzını seçimden seçime ölçe ölçe getirdiler buraya. o sebeple tekil olaylara üzülmek trafodaki enerjiyi kesmez! "yedi yaşındaki bir kızla evlenilir"diyene olmalıydı bu tepki! bir erkeğin 4 eşi olabilmeli diyen bakanı konuştuğunda! tecavüze uğrayan kızcağıza " çok karşı koymamış yara bere izi yok" diye "gönüllü " diye fetva verildiğinde! okullardaki karma eğitimi kız erkek diye ayırmayı kolaçan ettiklerinde! üzüldüğümden çok iğreniyorum böylesi riyâkar tablo karşısında!
Yürekten kutluyorum şiirinizi. Böyle canileri de lanetliyorum. Ama malesef hukuk sistemimiz o caniye baro aracılığı ile avukat tahsis edecek Özgecan'ın ailesi isterse kendi parası ile avukat tutacak. Fazla söze hacet yoktur...
İNSAN OLMAK ZOR SANATTIR: ADAM GİBİ ADAM OLMAK ZOR SANATTIR: Olmayınca böyle mahlukatlara !kalıyor meydan. Kanayana etkili dokunuşlar eskimeyen dostta. İçimi burksa da şiiri olarak güzeldi , hoştu. KEŞKE ÖZGECAN DA DUYABİLSEYDİ :((((
Hanımefendi çok üzüntü verici bir dramı mükemmel dile getirmiş, toplumun ortak acısını bizlerle paylaşmışsınız. Özgecan artık hepimizin kızıdır, Özgecan kadın hakları diyince ilk akla gelecek isimlerden biridir. Kendisine Allah'tan rahmet, kederli ailesine ve tüm sevenlerine bu vesileyle sabırlar diliyorum. Kamu vicdanının aklanması mümkün değilse de ; rahatlatılması açısından zanlıların süratle yakalanarak yasaların emrettiği cezalara " hiç bir aftan yararlandırılamazlar " kaydı şartıyla çarptırılmaları, verilen cezanın çeşitli şekillerde sulandırılarak indirime tabi tutulmaması, aksine "cezanın caydırıcı etkisini göz önüne aldırmak için" ağırlaştırılması şahsi düşüncemdir. Duyarlı yüreğinize esenlikler diler, saygılar sunarım.
Acı ne kadar acı sorusunun cevapsız kaldığı bir hafta yaşıyoruz.ÖZGECAN Kızımızın ŞEHADETİ ile Şahit olduk ki Bir milletin ırzına Çoktan geçilmiş. Masum olduğu halde Öldürülende.Irzını korumak için Ölende ŞEHİT olur Buyurmuş Peygamberimiz(Sellalhu Aleyhi Vesellem.). Bu vesileyle iki kere şehadet şerbeti içen kuzumuzun en büyük sızımız olmasını dilerken.Vefalı yüreğinize selam vermek onu yad eden elleri kızımız adına öpmek istedim.Allah razı olsun Kardeş can.Allah razı olup Razı olmayacağı halleri işleyenlerin şerrinden tüm masumları koruyup gözetsin. Hayırlı akşamlar Hayırlı ömür.
yeğinadnan tarafından 2/15/2015 8:24:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne desek faydasız giden geri gelmiyor, içimiz yanıyor kadın ve anne olarak. Bas bas bağırıp, altı yaşındaki kızla evlenilir denilirse, annenin dizinden bile tahrik olunur diye vaaz verilirse, tecavüz davalarında, mini etek giymişti, kot pantolon giymişti, vs sebeplerle cezalar indirilirse bu yaşananlara çok şahit oluruz. :((((
Bu kaçıncı saldırı bu kaçıncı cinayet Hani nerde insanlık kalmamış mı inayet Katledilen her dişi dile gelirse şayet Erkeklik kitabını baştan yazar Özgecan... bir insan bir insana bunu yaparmı insan suretinde ama onlara insan demek diger insanlara hakaret olur ruhsuz yaratıklar yazıklar olsun can alanlara can yakanlara Allah yok etsin icinde kötülük barındıranları duyarlı yüreginize saygılarımla...
Bir ülkeyi tanımak istiyorsanız, o ülkede insanların nasıl öldüğüne bakın demiş Albert Camus....Güzel ülkemin neresine baksam gözlerim görmese, kulaklarım duymasa diyorum .... Duyarlı yüreğin dert görmesin var ol
Tecavüzcüye tahrik indiriminin yapıldığı, Takım elbise giyen tacizcinin iyi hal indirimi aldığı ve bu insanlık suçlarını işleyenlerin 3-5 yıl yatıp çıktığı ya da oy peşine düşenlerce afla salıverildiği bir ülkede; Özgecan'ların tabutunu daha çok taşırız İnsanlık ipte sallanıyor oysa o ipte bu insan müsvetteleri sallanmalıyken
Allah rahmet eylesin annesine babasına sabır versin çok acı. Gönlünüze kaleminize sağlık...
bu kitabın ardına sığınanlara , yaşattıklarını yaşamadan ölemesinler derim.