Okuduğunuz şiir 5.12.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
'ağır giyinir acılar'
Dumana, soğuğa ve ateşe…
Bağrımı deşerken Gün doğdu, kavmim kıt kanaat Selam götürmez bu kuşlar gurbete Vurgun yeri kalp dedikleri Bilmezdik kan mazotudur ihtilallerin, Gördüler, hem de ne görmek analar Beride acılardan katmer eyledi nasırlı eller Ekmek öyle azizdi, Halîlullah sofrasıydı etekleri Gül kokardı tenleri Toprak sevdalıydı canlarına Güngörmezlerdi
Bu kırgınlık, hamuruna iblis tüyü düşmüşse kardeşin Suçu ne dünyanın Menfaat değirmeninde insan çok ucuz Yiğitler peşkeş çekilir namerde Yaşamaktır, öyle yaşamak, kavgasız İnsan diler yağmuru, onlar gökyüzünün gözyaşları Bir mavi kubbe, Allah’ı aramak gibi Sofi der ki O her yer de Ve daha birçok burç, sema ne çok kat Öyle bir murat ki, bu dünyada onurluca yaşamak Hasret bulanır hecelere Kelam susuverir bir an O nazlı gelinlerin elleridir melekler İnanırlar meleklere de kötü çocuklar Hey ki, hey, karlı dağlar ulaşır lale şehrine Gül teninde hicran giyinir sevgililer Ağır giyinir acılar, anlamaz çekeni kimse
Bıçak yarasıdır, kabir toprağında her bahar açan çiçek Koklarken sevdiğini arar ruh Duyar mı düşlerini acep, namuslu gözlerinde Yıldızlardan kayıp parmak uçlarında kımıldanırken aşk Şiirlerini çağırır yoldaşların Uzaklarda pazardır yangın yeri nefes almak O pazarda elmastır elleri Çöl de serap gibi akıp giderken Eyvah ki, eyvah, selamsız kalır şehrin fukaraları Bir sobada cızırdar kalbi peygamberin Cümle âlem sadıktır aziz ruhuna Ruh ki, ne tatlı elem çeker Yutkunur tam da iki çiçek göğsünün ortasında Kalbi misktir, gözleri ceylan İncir suyudur mübarek, toprak içer, içer, içer…
Toprağı deşseler, ah toprak, miadımdır çatlayan yerlerim Damarlarda akan kanın vahyi ölüm Çirkindir çocukların gözlerinde var olan hayat İhtiyaç, ekmek kadar, namus, aşk, okumak Abeceden kalmıştır buğday kokusu Tarihi pek de hazin, coğrafyasında nehri Murat Medine’dir karşı köy, köy de yiğit erler Nar gibi çatlar alınlarında korkaklık İmanla gümüşten parlak sesleri Hey ki, hey, uyanır uyanmaz öper bakir ellerini Ah süt ki utanır, memesinden akarken göğün Elleri öpülesi, ne çok bilinmezdir Akşam duvara çarpar sesi yalnız duaların Ağarır odaların tavanları Saçlar ağarır Kireçtir bir gün, bir gün derdi mahreç.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'ağır giyinir acılar' şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'ağır giyinir acılar' şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Derin acilar dilsizdir derler ya hani... Acilara ciglik attirmayi basarmis muhtesem bi siir. Severek cosarak ve huzunlenerek okudum. İtiraf etmek gerekirse bu sitede ilk kez bi siiri bu denli sevdim. Kaleminden opuyorum.
Ruhuna, duyuşuna, anlatımına hayran kalmamak elde değil...Ne soylu bir duruştu ey şiir .Barışın, kardeşliğin, onurlu insanı insan yapan öz değerlerin altını çizerek yürümüşsün.Ölmek boyun borcu iken zaten, insan ömrünü hiçleyen, ölümü özleten, ölümü araç görüp kanla baskıyla, kötülükle kullanan zihniyetler...hangi ideolojiyi savunuyorsanız, hangi dindenseniz, hangi, siyasi görüşteyseniz ...canınız cehenneme girmeyecek sizin değil mi... ölmeyeceksiniz siz hiç. Siz ideolojilerinizle sonsuzluğa kazık çakacaksınız değil mi...?
Var ol şair.Var ol.Kaleminle, soylu yüreğinle ilelebet dilerim.Selam ve saygıyla.
insanın,nefesinden uzun bir hikâyesi vardır. sonra o hikâyenin de ondan derin bir şiiri.. daha şiirsel bir dili olabilir miydi..belki. ama her ne hikmet varsa avucunda bize billur bir kâsede sunmuş şiir. işte bundan daha şiirsel bir şey de düşünemiyorum zaten.
teşekkürler şiir.
Gökyüzü Boyacısı tarafından 12/6/2014 2:04:58 AM zamanında düzenlenmiştir.