Hayallerim, temayüllerim , tüm rüyalarım gene çalındı uykularımdan. Gecenin korkunçluğu ortasında yemyeşil bir örtünün karanlık gölgesindeyim; her şeye rağmen, uyumayı sürdürmek çabalarım gereksiz.
Öyle yorgunum ki, pes etmeliyim, teslim olmalıyım, her kim teslim alacaksa, ona… Öyle Azrail’e filan eyvallahım yok, adam gibi biri olmalı teslim alan...
Bazen yaptığım gibi iskelede bağlı duran küçük tekneme ulaşmalıyım; onun sakladığı bir şişe rakım ve oltalarım var. Çok açılmaya gerek yok, şöyle beşyüz metre uzaklaşabilsem bile yeter, anasına sattığım dünyasına şöyle uzaktan bakmak için... Her seferinde bu son dedikten sonra tekrarlayan, böylesine umarsız, gariban ve kimsesiz hallerim çok oldu; evet… Zavallı teknemin bu kaçıncı paylaşışı yalnızlığımı? Ya denizin? Kaçıncı kez teselli edişleri beni?
İki kadim dostumla birlikteliklerimden ağrılı dönüşlerimi hiç sevmez kollarım, küreklere asılacak gücü yiter, biter.
İskele yanındaki çay bahçesi bomboş, yitirmiş ruhunu. Oturursam bir kişi olacak. Biraz otursam, sonra da gitsem.
"Giderken vedalaşacaksak, öyle karşıdan karşıya olmalı bu, tükrük, salya öpüşmelerden hoşlanmam... "
Eskiler içinde kirli bir kadın üç kuruş sadaka dilenecek her hal… Belki de teslim olmuşluğumu teslim alacak.
“Teslim almaya mı geldin beni?” “Hayır. Teslim olmaya geldim.” “Olmaz. Uyku tulumum tek kişilik.” “Sorun olmaz; üst üste yatarız…”
Düşünüyorum da, nasıl da zoruma gidiyor şimdi, fermuarı bozulacak ve içinden çıkılamayacak o uyku tulumuna onunla girmek… Ben ömrümün sonuna kadar aldatılacağım ilişkiler içinde olacağım, belli… Akıllanmam sonuna ulaşamayacağım bir kitabı yazmaya kalkışmam gibi zırva. Biliyorum. Çünkü, yaşıyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YORGUNUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YORGUNUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Erdeğe gittiğimde bende kayıkla çapariye çıkarım. Uzak sahildeki insanlar karınca gibi gözükür küçücük ve derim ne kadar uzak hep böyle uzak kalsalar ve hiç yaklaşmasalar. Olmuyor ne kadar çabalasanda olmuyor hep yaklaşma çabası içindeler. Teslimiyet acaba teslim olmakmı yanlızlığa yoksa teslim almakmı yanlızlığı
bir öyküsü olan şiir demeye bin şahit ister bir şeyler karalamayı seviyorum üdtadım... sizin lokuduğunuzu görmek onurlandırdı beni...korkuttu da... sağolun... ─ yalnızlık, yıldızlar altında, küflü, paslı bir pusulanın peşine takılmış giden gemideki gemicidir ve o gemicinin ölümünde kayan yıldızdır… yıldızlarınki, yalnızlıkların en beteridir! en beter yalnızlık, kalabalığın ortasında, yalnız olduğunu bilmeden yaşanandır! yalnız olduğunu bilmeden yaşamanın, yalnızlığın en kötüsü olduğunu kimse bilmiyor. bir ben biliyorum, bunun için bütün okulları bitirdim… hangi yöne gitsem sır ve yine aynı sorular yüreğimde atmakta: ‘bump!’ ‘bump!’ ‘bump!’ ‘ben kimim?’ ‘neredeyim?’ ‘neredenim?’ ‘bump!’ ‘bump!’ ‘bump!’ ‘yüreğim kimin?’ ‘kiminleyim?’
Teslimiyet acaba teslim olmakmı yanlızlığa yoksa teslim almakmı yanlızlığı
selam ve sevgiler