Okuduğunuz şiir 15.7.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
KÖTEK
Bir değil ki; anlatsam, bin dağa bedel derdim İçimde fırtınalar kimse duymaz avazım. Derdimi dinleyecek bir çift kulak isterdim Belki biraz ayrışır, baharım kışım yazım.
Hepsi aynı ayarda, ayırtetmek ne mümkün Dişimi sıka sıka ufalıyorum gün gün Maksadım ne iktidar, ne zenginlik ne de ün Bir kerecik de olsa hayata geçsin nazım.
Yenmeye gücüm yetmez, şansımsa milyonda bir Toprak insan seçmezmiş, mutlu mutsuz on da bir Geçse de her an için hepsi aklımdan bir bir Huzur denen mefhumda en azından da azım.
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
14temmuz2014 mehmet ziya dinç
onurlandıran seçki kuruluna ve dostlara şükranlarımla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖTEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖTEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
Haketmis demek ki kotegi, gozu, gonlu doymayanlar, geriye hic bakmayanlar.. kutluyor, saygilar sunuyorum..
Mevki,ün,para,mal gibi fani tatlar peşinde olanca hırsıyla gücüyle koşan,manen zehirlenmiş,kimliklerinde musluman yazan bir yığın insan! Mukaddes peygamber Hz.Muhammed(SAV)in "Geçmiş ümmetlerin her birine bir fitne verildi.Benim ümmetimin fitnesi mal para toplamak olacaktır" kutlu sözünün bugunkü acıklı manzaraya 14 asır önce işaret etmesi,mucizelerden bir mucize sadece..
Bu zavallı insanlar orada atılacak köteklerin acısının trilyonda birini burada fiziksel olarak hissedebilselerdi,buradaki köteklerin en buyugune razı olurlardı!
" Derdini dinleyecek bir çift kulak" burada desemde bil ki bilelim ki, Allahın duyması,dinlemesi, derman olmasıdır bizi doyuracak olan ancak! Ana,baba,eş,çocuk,arkadaş,dost;dinleme,anlama yaralarımızı sarmada hep eksik kalacak,ağrı sızılarımız eksilsede son bulmayacaktır. İş O'nu dost edinebilmekte!
Bu soy anlam dolu şiirlerin günün şiiri seçilmesi,seçki kuruluna teşekkür etmeyi gerektirir.Teşekkür ediyorum.
Bizim işimiz olmaz tılsımla, bilmeceyle, "ŞİİRLERİN ZİYASI" pes eder mi geceyle? Köteği hak edene inidirmişsin heceyle, Üstat sen yazarsın da olur mu itirazım!
Bir değil ki; anlatsam, bin dağa bedel derdim İçimde fırtınalar kimse duymaz avazım. Derdimi dinleyecek bir çift kulak isterdim Belki biraz ayrışır, baharım kışım yazım.
Hepsi aynı ayarda, ayırtetmek ne mümkün Dişimi sıka sıka ufalıyorum gün gün Maksadım ne iktidar, ne zenginlik ne de ün Bir kerecik de olsa hayata geçsin nazım.
Yenmeye gücüm yetmez, şansımsa milyonda bir Toprak insan seçmezmiş, mutlu mutsuz on da bir Geçse de her an için hepsi aklımdan bir bir Huzur denen mefhumda en azından da azım.
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
14temmuz2014 mehmet ziya dinç
Yüreğinize ve kelamıza sağlık,mükemmel bir şiir okudum gönül kaleminizden,kutluyorum sizi ve değerli şiirinizi..
şiire mısralar çeker beni günü hak etmiş anlam yüklü..
yalnız bir mısrada dikkatimi çeken nokta var affınıza sığınarak..
(Oysa ''dünya bir gemi, bizse yolcu misali'')
bu dize anonim bir cümle ve bu gibi cümleler tırnak içinde belirtilirse daha doğru olur diye düşünüyorum hatta bir çok yetkin kalem * yıldız işareti atarlar o anonim olan cümlenin başına.. umarım cüretkâr bulmazsınız yazdığımı zira eleştiri değil okuyucu olarak fikrimdir.
"Kubbede bâki kalan hoş bir sedâdır şiir. mısrasında "Kubbede baki kalan hoş bir seda"' bölümü tırnak işareti içine alınsa nasıl olur? Çünkü o sözün aslı ve geçtiği beyit: “Âvâzeyi bu âleme Dâvûd gibi sal, Bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş...” ve mısranızın özü Baki'ye yani Mahmud Abdulbaki'ye aiitir."
gelen cevap şu şekil idi:
"Edebiyat tarihimize mâl olmuş bu muhteşem beyitin ikinci dizesi, zamanla edebiyat dışında da, adeta kamuya mâl olmuş, sanki anonim bir deyiş halini aşmıştır, malumunuz. Benim , şiirimde, teşhis ettiğiniz üzere, kelimelerin yerini de değiştirerek kullanışım , bu veciz ifadenin sadece anlamına sığınmak amacıyladır. Esasen, Bâki'nin dizesini kullanmaya kalksam, bir virgülünün dahi yerini değiştirmeye cür'et edemezdim ve tabii ki, o zaman ifadeyi tırnak içine alır ve şiirin altında da not düşerek belirtitdim ."
gelen cavaptan pek bir şey anladım desem yalan olur:
"kamuya mal olmuş ise gönül rahatlığı ile kullanabiliriz" manasını çıkardım da ama oda içime sinmedi...
Günümüzde ne yazık ki müslümanım diyen insanların hepsi ve iktidarı elinde bulunduran tüm zihniyetin fikri, şükretmemek! Vel hasılı bu ülkede şükür mekanizması çalışmıyor, insanlar her şeyi maddeye endekslemisler. Bazen onları bu uykudan uyandırmak için kötek lazım. Şiiriniz düşünüp anlamak isteyene çok dersler verir, tabi ki ders çıkarmak isteyene ve günü hak fazlası ile hak etmiştir. Kalemine ve duyarlı yüreğine saglık. Selam ve duamlasın. Saygılarımla.
Not: Bu arada bu güzel şiiri okuyan güzel insanlara saygısızlık yapmadan sessizce, kulağınıza fısıldadım, tekrar hoşgeldiniz. :)
İnsanın içinde iyi huylar ve kötü huylar mevcuttur...Felaket olan şey ise, işte o kötülüklerin bedende hakim olmasıdır... Zira, o kötü huyları terketmelidir, aksi halde hakikat insanı terkederse artık o insanın kurtuluşa ermesi çok zordur...Bunlar kötü olan o kötülükleri terketmeyen insanlar içindi...
Onları uyaran kalem için, şiir için ise,derim ki; sanat insanları uyarmak ve faydalı olmak maksadıyla, niyetiyle yapılıyorsa, işte o insan da dünyayı ve ahretini imar etmiş olur... Selamlar, saygılar üstadım... ALLAH taala, içimizi dışımızdan daha değerli kılsın...Yok o kadar nasip değilse de en azından içimizi dışımızı birbirine denk etsin........
Şiir özellikle son dörtlüğüyle çok etkili..insanı sendeleten ve muhasebeye götüren uhrevi bir havası da var..ne kadar güzel..iç derinlik mısralarda nevzuhur etmiş... Hecenin kıymetli kalemi Ziya ağabeyime tebriklerimi sunuyorum..selam ve duayla.
Hepsi aynı ayarda, ayırtetmek ne mümkün Dişimi sıka sıka ufalıyorum gün gün Maksadım ne iktidar, ne zenginlik ne de ün Bir kerecik de olsa hayata geçsin nazım.
hayata nazımızın geçmesi dileğimle / güne en yakışan şiir ve değerli şairi kutluyorum efendim
Biz insanlara ne kötek nede azar kar etmedi bu güne dek.. Ah keşke üstadım keşke azarla insan oğlu yola gelse yok Akıllanmayız bir türlü bilsek de kefenin cebi yok Yine devam ederiz aynı yola
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
Yenmeye gücüm yetmez, şansımsa milyonda bir Toprak insan seçmezmiş, mutlu mutsuz on da bir Geçse de her an için hepsi aklımdan bir bir Huzur denen mefhumda en azından da azım.
Ziya hocan bu siirinizi cok begenmistim ve daha once de yorumlamistim bu sefer de gun birinciliginizi kutlamak icin geldim.. Siiriniz ve kalemini guzel gunu daha da guzel kildi tebriklerimle Saygilar selamlar
Şairimiz dertli paylaşacak dost bulamadığından dertli. Haksızda sayılmaz kıtlığına kıran geldi günümüzde.biraz kadere sitem.biraz aradığını bulamama, biraz da gönderme var bazılarına. Yazılandan fazlasını istemeyi cezalandirirken kendisininde Şikayeti var aslında aradığını bulamamadan. Hiç dert etme hocam Allah iste kulum veririm bana kayık bir kuldan diyor Sizden daha layık olanı mı olur hoşça kalın ve hep şiir yazın saygılar
Yenmeye gücüm yetmez, şansımsa milyonda bir Toprak insan seçmezmiş, mutlu mutsuz on da bir Geçse de her an için hepsi aklımdan bir bir Huzur denen mefhumda en azından da azım.
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
Çok anlamlı dizeler okuttunuz tebrik ediyorum selamlar..............
Bir değil ki; anlatsam, bin dağa bedel derdim İçimde fırtınalar kimse duymaz avazım. Derdimi dinleyecek bir çift kulak isterdim Belki biraz ayrışır, baharım kışım yazım.
Hepsi aynı ayarda, ayırtetmek ne mümkün Dişimi sıka sıka ufalıyorum gün gün Maksadım ne iktidar, ne zenginlik ne de ün Bir kerecik de olsa hayata geçsin nazım.
Yenmeye gücüm yetmez, şansımsa milyonda bir Toprak insan seçmezmiş, mutlu mutsuz on da bir Geçse de her an için hepsi aklımdan bir bir Huzur denen mefhumda en azından da azım.
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
14temmuz2014 mehmet ziya dinç
Gerçekten çoğunu istyene kötek lazım........... Şiirlerin usta kalemin okumanın keyfi ile ayakta alkışlıyorum Kalemin susmasın ustam _________________________Saygılar
siir gibi siirdi yeni gune guzel bir siirle Merhaba dedik...
Hani bi soz vardir ya aza kanat etmeyen cogu bulamaz diye...
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
Son dortlugun son dizesi de onu anlatir gibime geldi....
Tek kelimeyle harika bir siir usta kalem yazar da siir guzel olmaz mi....
hocam ne demek, ağaların sofrasına davet beklenmez ya hu..:)) hele ziya ağanın sofrasında ramazan münasebetiyle herkese yer var... bu kişi siz olun ca kalk da yer versene diye kaşla gözle köteğin ucunu gösterir hemi valla bana...
zerrahkarım'da kara kıldım..
şimdi de "pendinizi"
pend veya pendi kelimesini araştırıyorum... tövbe mi, nasihat vaaz öğüt mü tam olarak ne anlama geldiğini araştırıyorum...
"Dediler bu pendi sordumsa kime Tuz ekmek bilmeze müşkülün deme Kül kömür ye namert lokmasın yeme Gün olur başına kakar demişler"
"Arzeyle bu pendi kendi özüne Dost addetme her güleni yüzüne İncinme dostunun doğru sözüne Doğru söz insana batar demişler"
buralarda "nasihat" manasına kullanıyor da bir yerde de "tövbe" diye okudum
Selâmünaleyküm! Bir başka göinüldeşimin sayfasındaki yazışmalara üçüncü kişi olarak katılmak gibi bir âdetim olmamasına rağmen buradaki samimi muhabbete dahil olmakta sakınca görmedim. İnşaallah sizler de münasebetsizlik olarak yorumlamazsınız.
Ekrem Bey Kardeşim,
İşlediğin konunun ne olduğunu bilmemekle beraber günahkâr ve tamahkâr kelimelerine uygun bir kafiye bulmanın zorluğunu belirtmek isterim.
Ancak,
Kelimeyi bölerek farklı bir cinas deneyebilirsin.
Meselâ:
.....yürekten bir âh kârım ........ son günah kârım ........ az tamah kârım
kâr eki farçsadan girmiş dilimize...internet sağolsun... artık öyle yapıcam galiba... zerrahkarım .... buldum ama
kar ekinin tam olarak ne kattığından emin olamadım kelimeye...
çokluk gibi bir anlam katar gibi...
günah kar çok günah işleyen tamahkar aç gözülü doymak bilmeyen zerrahkarım veya zurrahkar da kuduz böceğinin çoğulu veya fazlası veya daha beteri manasına mı gelir ki?
Oysa dünya bir gemi, bizse yolcu misali Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali Herkesin mâlum yere yazılmışken visali Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
evet kötek mi azar mı artık ne gerekiyorsa vazgeçirmek lazım ama geçmiyoruz işte yinede
biliyoruz bile bile lades diyoruz
sonu olmadıgını kefenin cebi olmadıgını biliyoruz ama yinede olmuyor
Yaşanan tüm hayatlar birbirinin emsali
Herkesin mâlum yere yazılmışken visali
Çoğunu isteyene galiba kötek lazım.
Haketmis demek ki kotegi, gozu, gonlu doymayanlar, geriye hic bakmayanlar..
kutluyor, saygilar sunuyorum..