usun kıyısında tünemiş ayrıntılı bir acıyla anlatılabilir devrim
altı yaşın basamaklarında kayıtlı kaldırımın dibine düşmüş delikanlının göğsüne çektiği genç kızın çamurlu saçlarıyla ve yüzüne yapışmış kanlarıyla delikanlının gözlerine gülümseyerek bakmasıdır
kucaklarında sakladıkları kitapların su birikintisinde dağılması ardından genç kızın elini bırakmadan delikanlının onları toplayıp paltosuyla silmesidir
bir dip notun çocukluğumdan kalma cesaretiyle imkansızı yaratmaya yeminli iki insanın anlık erdemidir devrim ...!
ve hürriyetle bağlı kitaplarının külleri öldürülen değerlerin geriye kalmış zamanlarında binlerce Anka kuşu yaratmıştır aşkla düşlenmiş resimler çizmişlerdir uçmalarıyla And dağlarından başlayıp Cudi dağına kadar süren göçleriyle ansızın ve Rodrigo’nun gitar konçertosuyla kanatlanmıştır denizi olmayan devrim ...!
usun kıyısına tünemiş boyalı duvarlarla anlatılabilir devrim bir çocuğun anlamsızca hayatı keşfetmeye çarpık harflerin renkleriyle başlamasıdır o an büyümüş aklıyla icat ettiği oyunla rüzgara karşı düşler kurmaya başlamasıdır Kapital ağırlığı sayfalarda emeğin yüceliğine pamuk şekeri yedirip bombalanmış toprakları çikolatayla sarmasıdır devrim ...!
çocukluğumun doğurduğu umutlarla karıncalara çekirdek kabukları yedirdiğim zamandır ergenleştiğim aklımın mavilere göçünde tuttuğum balıkları yeniden ana rahmi ıslaklığına bırakmamdır hayvanın karşısına insan çıkılan insanın hayvanlaşmadığı bir dünyadır devrim ...!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVRİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVRİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Böyle bir devrim keşke hep düşlerde kalmasaydı.. Yaşanmış bir örneği, yaşanablir bir yanı olsaydı.. keşke son mısrada vurguladığınız gibi insanın hayvanlaşmadığı bir dünya da yaşayabilseydik. Şiir, seslendirme ve fondaki görsellik Güne damga vurmayı hak eden bir etkinlikte olmuş. Kutluyorum üstat.
merhaba olgun bey yüreğinize erdeminize merhaba..merhaba insan acılarınıza,merhaba tok yanlarınıza..size binlerce yanlışlı doğrulu tabiyatıyla insanca merhaba
eğer bugünkü dünya düzeninden ders alınmamışsa..zira alınmamış bu dünya köküyle bireyselliğin tecavüzüne mahkumdur...ders çıkarmak tarihten olacaksa...kaybedilen onca savaşlar aşklar düşler vardır kalkta aşktan düşten topraktan emekten vazgeç...!!!ki tarihlerde başarısızlık yoktur çoğukez sonradan ezici güçün ambargolu zalimliği vardır..ki yüreğine merhabayla güzel dost....
Yıkılan,yakılan her günümün ardından gelen yangın Koca bir meydan doldu Suçunu itiraf eden kelimeler Aman dilenen sözler
Oysa
İntikam diye bağıran zavallı düşünceler Kimin kalemini kırdınız Kimin kalelerini yıktınız Hangi savaşlardan firar eden sözler bunlar Hangi yangından kalan küller Rüzgarda savrulanlar
Halbuki
Değişmeyen tek şey ölüm diyorlar Geride kalanlar Yenilgiyi kabul eden bir yığın hain
Ve ben
Diş biliyorum kendime,içimdeki haine Demek yenildin Rasist denen illete Utanma artık,kaç gidebildiğin yere
Mutlak bir 'ben' Muhakkak bir 'ben' duygusu vuracaktır seni En umulmaz Hiç bilmediğin bir gecede Belkide kalbinin en derin Duygusuz yerinde
Ve o kadar bağırıyorum ki...Dinle hep dinle
DuVaЯa KaЯşı
(ÖzGüRLüĞüM)
Esaret bir kez daha sesini yükseltti Müzevvir insanların koşuşturduğu dünya Efsunlanmış kalpler, desise edilmiş sevaplar Durağanlaşmış aklım, mülevves duygularım
Minberi düşmüş bir savaşçı gibiyim cephede Eza dolu günüm, karşımda Rasist yığını Mehtapta alnıma değer ay ışığı çırılçıplak Tereslerin elinde kalan özgürlüğüm
Yarap ! Ab-ı hayat nerede, kim bu mücrimler defterinde? Kalbimde arta kalan duygularıma fünye ilave ettim Bir ses ver ki çaresizliğime, garezim kalmasın kendime Seslerin en güzeli tar'dan, ve cevabım bamtelimden gelsin sana
Ve dağların en tepelerinden sesleniyorum yarım kalmış özgürlüğüme. Mengeneyle göğsüme taktığınız hürriyet, rüzgârın tehdidinde Pandamınkilerin anlattığı, ancak oyunlarda oynadığımız raga gibi Ben pespaye insanların huzurundayım. Bana bakma öyle lütfen Hebennakeci gibi, nezaretinde himaye edemeyeceksin bu kez beni
Çok Güzel,Duygu dolu bir şiir dinledik.Teşekkürler
dün yorum bırakırken sesi dinleyememiştim şiirin güzelliğine artı güzellikler katmış seslendiren arkadaş...şiiri seslendiren arkadaşı ve seçki kurulunu kutluyorum şiirin daha çok okunmasını sağladıkları için...
Devrim ; bazen insanın insanları , bazen insanın hayvanları dinlemesi , dahası anlayabilme çabasıdır beyaz bir gül saflığıyla kan revan alınlardaki dik duruştur her şeye rağmen toprağa karıştığında umutlarıyla birlikte bir kez daha ayağa kalkmaktır devrim , kırık dökük hayatların altından , ardına bakmadan yürümektir özgürlüğün ülkesine el ele sevmektir yeniden insanı , hayvanları ve tüm yaradılmışları , kendinden bir parçayı yeniden bulmuşçasına ve direnmektir devrim aç , sefil , kimsesizliklerin ,sahipsizliklerin orta yerinde ağlamadan sızlanmadan , kesik kollarıyla yine de insanın bitmeyen isyanıdır devrim , tüm haksızlıklara , ve dahi , bin kez ölümlere rağmen ...
... ... Günün seçkisi şiirleri okumak istemiştim. Şiirinize takıldım kaldım değerli dost , değerli kalem sahibi arkadaşım. Elimde değildi hiç bir şey düşünmemek , hissetmemek , yazmamak ...
İyi ki şiir var , iyi ki şiir yazan şairlerimiz de ... Bende büyük etki ve iz bırakan bu muhteşem şiiriniz , dizeleriniz için , şiire ses veren yüreği Hasan Karaşahin dostu da unutmaksızın kutluyorum , o zaten bildiğim naif , insan , mert yüreğinizi , yüreklerinizi ...
Çok az şiir ya da şair için bu tür kelimelerle cümle kurmuşumdur ben ömrümce. Gerçekliği konusununda asla kuşkum olmayan kelimelerle yaşarım ben hayatı. DEVRİM gibi ...
Esenlik dileklerimle ... Tüm evren adına teşekkürlerimle ...
Mert YİĞİTCAN tarafından 7/10/2014 1:35:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
hep bir yanılgının kıyısından dönüyorum,çiziyorum yazıyorum bakıyorum..içimin içinde hep bir devrim benzetmesi var..kuşuma devrim dedim,kedime devrim..oğluma devrim dedim,her adımladığım sıkıntının sonunda dualı bir devrim..heryer açık ve net devrim....yüreğin insan oluşuyla gelmiş buraya,bu sayfada insani değerlerini yitirmemişlerin yeri hep maviliklerdedir..bu sayfanın adı devrim soyadı insan...özüne kelimelerin balıyla geliyorum karanfil kokulu dost..mine abla sen ne harika insansın bu arada..bunu söylemeden geçemezdim..yoksa affedilemezdim..
"Devrim ; bazen insanın insanları , bazen insanın hayvanları dinlemesi , dahası anlayabilme çabasıdır beyaz bir gül saflığıyla kan revan alınlardaki dik duruştur her şeye rağmen toprağa karıştığında umutlarıyla birlikte bir kez daha ayağa kalkmaktır devrim , kırık dökük hayatların altından , ardına bakmadan yürümektir özgürlüğün ülkesine el ele sevmektir yeniden insanı , hayvanları ve tüm yaradılmışları , kendinden bir parçayı yeniden bulmuşçasına ve direnmektir devrim aç , sefil , kimsesizliklerin ,sahipsizliklerin orta yerinde ağlamadan sızlanmadan , kesik kollarıyla yine de insanın bitmeyen isyanıdır devrim , tüm haksızlıklara , ve dahi , bin kez ölümlere rağmen ..."
Senin her şiirin güneş gören her günün alnına mıhlanacak kadar anlamlı, farklı, dokunaklı... Ne bu şiirin övünsün kendinle ne ki diğerleri alınganlık gösterip dövünsün... Asrın şairisin Usta, yazmalı seni kitaplar...
hayvanın karşısına insan çıkılan insanın hayvanlaşmadığı bir dünyadır devrim ...! her iki yüreğede saygılarımla tebrik ederim güne düşen bu güzel şiiri...
toplum yaratıcısı kadın özgür olmadan toplum özgür olamaz Hasan abi ellerinden öptüm gitti ama sakın kendini yaşlı his etme :) yüreğin henüz yazılmamış bir şiir gibi genç buna iman ediyorum
Ben de katkıda bulunayım bu konuya dostlar , eminim ki olay yalnızca bir Türkçe diline çeviri hatasından ibarettir... Ve yine eminim ki , o dilde , "erkekseniz" değil " cesursanız " ifadesini kullanmışsır Malcolm X , dilimize çevirenlerin dilimzde "cesursanız" kelimesini değil " erkekseniz " kelimesini kullanarak dilimize tercüme etmelerinden , haberi bile olmamıştır Malkolm X in ... Bence ... Ama işte bundan eminim yine de. Bazı komik tezatlar çoğu zaman bizim cinsiyet ayrımcılığı alışkanlıklarımızdan kaynaklıdır bilirsiniz. Adam eşiyle tartışırken bile kızgınlıkla , karısına " erkeksen yap da görelim ! " diyebilmektedir çünkü :)))
evet abi gerçi tm o zamanla ilgili bilgim yok ama zaten isyanı erkeklerin olgunlaştırmamasından yakındığı için söylemiş..yinede kesin olmamakla beraber kadınların bunu yaptığına zaten inandığı için bizlere söylemiş)))
evet abi gerçi tm o zamanla ilgili bilgim yok ama zaten isyanı erkeklerin olgunlaştırmamasından yakındığı için söylemiş..yinede kesin olmamakla beraber kadınların bunu yaptığına zaten inandığı için bizlere söylemiş)))
Finalden başka ne diyebiliriz. Devrim insanlık namına insanlığı kurşunlamamak, her şeye rağmen insanlığa sıcacık bir yudum kalp bırakmaktır belkide. Yazan kaleminizden bu demler eksilmesin Şairim. Selam ve saygılarımla...
DEVRİM'i nasıl bilirdiniz ey cemaat...? Ben İYİ bilmezdim zira kalın ansiklopedik üstüste binmişliklerinden ezber öğretilerin beyin çeperlerimi ayası arasında sıkıştırmasından bu yana... DEVRİM anlattığın gibiyse Usta, al beyaz bayrağımı elimden, vazgeçiyorum teslim olmaktan... Al yırt diplomalı cehaletimin öngörüsüzlüğünü topuk çürüttüğüm Üniversite giriş kapısı önünde, akademik hayallerimin gerçelsizliğine inat, utanıyorum tarihçi olmaktan...
tarihçi...!....öğretilenler...!......evet bunların dışındaysa devrim devrimdir.bildiğim o akademiklerin yüzde 00000 bilmem kaçı insan kalıyor gerisi siyasi ucubelerin altındaki minder..!..bence sen zekisin bence sen kendi içindeki öğretidesin...
kucaklarında sakladıkları kitapların su birikintisinde dağılması ardından genç kızın elini bırakmadan delikanlının onları toplayıp paltosuyla silmesidir
offf muhteşem canı yürekten kutluyorum her iki güzel yüregi...
kalpten gelen ve yazan ellerinize sağlık saygılarımla