(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HOŞGÖRÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HOŞGÖRÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tema, söyleyiş ve anlatım olarak çok güzel ve çok anlamlı bir şiir. Her zamanki gibi şiirlerin ziyası. Ancak içerisinde "Gereksiz hoşgörü boşgörü" tabirini de katmanızı acizane tavsiye ederim.
Emrullah Bedir tarafından 6/9/2014 6:06:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hoşgörü bu zamanda kalmadı , insanlar hep nefsinin peşinde o ne derse oraya doğru koşuyorlar....
Hz Süleyman bir gün emir verir bütün kuşlar toplansın diye; emri duyan her kuş gelir fakat, bir çift serçe gelmez...Üstelik erkek serçe, haber veren kuşa Süleyman kim oluyor o gelsin der....Haberci kuş, bu sözü aynen Hz Süleymana iletir...Hz Süleyman, haberci kuşa sorar o sözü söyleyen serçenin yanında dişisi mi vardı?.. Haberci kuş, evet deyince....Hz Süleyman o serçeyi hoşgörür,yanında dişisi olduğu için....
İşte hep kendi tarafımızdan baka baka hoşgörüyü kaybettik üstadım....Selamlar, saygılarımla...
Sayın Şiirlerin Ziyası; hoşgörü taaa Yunus' a kalmışsa insanlık bitmiş. Acaba hangi safhayı yaşıyoruz da farkında değiliz. Kısa fakat çok net sözlerle insanlığın bulunduğu çizgiyi anlatan derin dizelerdi. Tebrik eder saygılar sunarım.
Maalesef haklısınız. Öyle bir hale geldi ki toplumumuz bir gayri müslime, bir avrupalı veya uzak doğuluya gösterdiği hoşgörüyü kapı komşusuna gösteremez olmuş bir hale geldi.Hazımsızlık had safhada.
Merhaba Ziya hocam cok guzel de derin manali insanlik icin ders gibi dizelerdi kaleminizden sayfaya damlayan.. Bu zamanda bu gunde hosgoru cok az kiside bulunmakta malesef:( Keske simdi ki nesil de Bir Yunus kadar hosgorulu bir Rumi Mevlana kadar bilgili ve bir Hz.Omer kadar adaletli kimseninin hakkini yemegi yememegi bilse...
Belki de vardir oyle birileri bizim haberimiz yoktur ama binde bir diyebilecek kadar bir soz hocam...Belki de yoktur...
Allah tum kullarina keremiyle ihsan eylesin ki insanlar kul olduklarinin farkina varsin...Merhametini adaletligini hosgorulugunu insanligini yeniden kazansin...
Dizeleriniz tam ustacaydi ve ders gibiydi siir ... Tek kelime ile bir buyugumuzden herkese buyuk bir nasihati...
Tebriklerimle kutladim usta kaleminzi..
Saygi selam ve duam ile
Hayirli kandiler
Kuzum benim tarafından 5/26/2014 9:14:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hosgörü kendimizden birseyleri feragat etme Karsi tarafi incitmemek, cok güzel bir meziyet nedense toplum olarak hep baskalarindan bekliyoruz hosgörüyü
şu günler geceler yüzü suyu hürmetine bizleri ıslah et ya Rabb-el alemin... ne hoşgörü, ne tevazu, ne akıl...Allahın tüm lanet ettiklerini kaftan gibi giydik sırtımıza...elbette yakacak o kaftan tüm giyenleri. insanların helaki üç şeydedir diyor Hz.Hasan R.A:
1..kibir, gurur ya da enaniyet yani bencillik... 2..ihtiras kazanma hırsı... 3..haset.çekememezlik...
bunların üçü de şu anda ülkemizde baştalar üstadım... tebrikler ve saygılar...HŞT
...yunusların, mevlanaların ve onların üstatları ebu bekir ömer osman ali ve onların da üstadı peygamber efendimizin yolundan yürümek dileğiyle ... selam ve dua ile.
Okullarda öğrettiğimiz değerler eğitimi konularından bir tanesi de hoşgörü... Devlet hoşgörüsüzlüğün farkına her halde vardı ki; iki yıldır ''değerler eğitimi''adı altında bir proje geliştirdi. Bu konuda çok geç kaldık. Çünkü hoşgörüsüzlük şampiyonuyuz. Kalemin dert görmesin. Derin bir yaraya parmak basmışsınız. Selam ve saygılarımı gönderiyorum. Hayırlı kandiller.
Kanaatin yerini hasislik almış
Hoşgörü unutulmuş tarihte kalmış
Insanlık ölmüşte ağlayanı yok.
Yüreği zengin, görüşü Engin hocam iyi ki varsınız saygılar