gömülür sonra adım(ız) g/öksüz bir serçe gibi -sırlar mezarlığına-
yavaşça kalemimin kulağına eğilip dedim ki bir daha onun adını yazarsan, seni de kırarım !
Cemal Süreya
...
beni affet şiirleri senden çok sevdim - çünkü sen yokken onlar vardı-
senin yüzüne bakıp ağlayamazken bir şiirin ayak ucuna kıvrılıp, dizlerimi karnıma çekip ağlardım
saatlerce sohbet ederdim bazen bir kelimeyle gezerdik bazen - canım nereye isterse ve kiminle- hiç terk etmedi beni üşüdüğüm her an omuzlarıma bıraktı ceplerinden harfler taşan ceketini gözlerimden öptü her gece mısralar küçük bir çocuğu uykuya yollayan anne gibi
birlikte aç kaldık çaya simide, uykusuz gecelere, göz altı morluklarına talim kaçtık birbirimizden seviştik kavga ettik yaktım, sildim yırttım yazdıklarımı küsüp gitmedi -sen gibi-
belki de unutmuştun yaşadığımı bilmem hatırlar mıydın o çok sevdiğin saçlarımın yalnızca -ellerinle şımardığını- bilmem bilir misin "ruhsal bir pasaportla" şehir şehir -şiir şiir- seni aradığımı çünkü hangi şiiri okusam ve ne yazsam aşka, ayrılığa dair -içinde sen vardın-
susar bir gün, apansız yarım bir şiir -şair ölünce- sana bıraktığım her dize gözyaşımla yıkanmış dudağımın -harf kıyametidir-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
gömülür sonra adım(ız) g/öksüz bir serçe gibi -sırlar mezarlığına- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
gömülür sonra adım(ız) g/öksüz bir serçe gibi -sırlar mezarlığına- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
oyyy can özümmm şiir yüreki can dostum ... nasıl da özlemişim ben şiirin hüznüne bulanmayı şiirinde kaybolmayı... canımm can dostum sevgimi bıraktım bu güzel masalın yanına güzel yüreğine selam olsun
ben bu sayfada en güzelini okuyorum kendime şiirden libaslar dokuyorum kalem olup yazıyorum sarhoş olup sızıyorum ve iyiki varsın şiir diyorum teşekkürler şaiir diyorum saygı ve selamlarımı sunuyorum
Gün yirmi dört saat, İlgilendirmiyor onu. Çat kapı ! Gümbür gümbür vuruyordu Gece demeyip Gündüz demeyip Yüreğimin kapısını çalıyordu Daha “Kim o“ demeye kalmıyordu Şiir, yüreğime girip girip çıkıyordu Kundağında da ilham homurdanıyordu…
Dediğiniz ne kadar doğru; Sevgili uyurken çığlıklarınızın uzaklarında Şiirse, iç fısıltılara bile uyanıyordu Kundağında ki ilham, En sevgili dostu ! İkisi iki yandan yüreğimi kışkırtıyordu Bırakıp gittin ya, Her ikisi de biz söyleyelim Sen yaz, öfkeyle yaz diyordu. O ne sitemler ama, Sanki sevgilim sen değil onlar, Sanki ben değil, onlar seviyordu !... Affetmemin elleri uzanmayınca sana Şiirlerim koşuyor arkandan benim namıma Gördüğün gibi tüm değilim hala; Seni seviyorum ama, Artık şiirlerimde diğer yarımım da Yarım’a razı olursan eğer, Gir şiirlerimin koluna Getirirler onlar seni bana….
Böyle bir şey oldu işte; Şiir aşkları gide gide Yüreğin yarısı sevgili de, Yarısı şiir de !.. Siz de benzer şekilde, Hak vermemek kabil değil size ?!...
Sen çok yaşa Şiir ! El üstündesin yine bak ? En güzel imgeler hep sana dair Kutlarım yüreğinizi sayın şair !!!...
(NOT: selam olsun Cemal Süreyya'ya İncitmesini iyi biliyor, pamuk ipliğinden dikişli yerleri ?...)
aşksız şiir yazılmaz ama aşkı yazmak bir kaleme bu kadar yakışır mı tartışılır... aşkı yazmak aşkın kendisinden bile cazip gelir bir şaire ki sen hakikaten aşkı dillendiriyorsun Türkom...
sitemse sitem, kırgınlıksa kırgınlık, hüzünse hüzün,öfke ise öfke, aşk ise aşk ama hep insanca bir çocuk masumiyetinde hatta öyle naif öyle zarif ve öyle hassas dokunuşlarla döküyorsun ki yüreğinde biriktirdiğin duygularını satırlara ben her şiirinde bir kez daha bir kez daha hayran oluyorum sana ve kaleminin zenginliğine...
şairin en vefalı sevgilisi kalemi ve ondan dökülenler...
herkes gider hatta biz bile gideriz ama onlar hep kalırlar... kalırlar yokluğumuzda bizim var olduğumuzun tek şahitleridir o kelimeler...
seni ve o şiir yüreğini kutluyorum canım arkadaşım...
"Seni uzun boylu çocuk seni.. Bir türlü büyümeyeceksin.." demek geldi içimden :)
Böyle bir ruhu Allah herkese nasip etmez şair. Kalemini kırma..ama onun adını da bir daha yazma.. Çünkü yaşam o kadar uzun olmasa bile kısa da değil.İnsanın önüne dağlar çıktığında yolunu değiştirmeli..Mutlaka değiştirmeli Şiirlerle raks et..Her kelime ve cümle ile konuş, sohbet etmek ne çok güzel.Ara sıra ben de öyle yapardım..Karşımdaki sandalyeye oturtur sohbet ederdim geberesice ile..
Sen ne çok iyisin şair.Şiirlerine genel olarak baktığımda öyle güzel duygular var ki..Kötümser olduğun anlarda bile bir içtenlik, bir doğallık var. Sevgili Türkan Çağlayan seni okumak inan çok güzel..Tıpkı bir dağ yamacından çağlayarak akan su gibisin.
Biliyor musunuz seçtiğiniz bu şarkıyı ilk dinlediğimde siz aklıma gelmiştiniz ; nedense kişilerle bütünlerim şarkıları kafamda... Emre Aydın Eyvah' ta onlardan biri mesela... Benim de tuhaflığım işte ; çok konuştum yine.
Ama çok seviyorum kaleminizin vuruşunu kağıda ve çok seviyorum yüreğinizin insancıl yanını gösterişinizi ki kırılmışken bile yumuşacık sözcükler üzmemek adına...
Hiç olmasın gözyaşı seven ve sevilen yüreklerde...