Hangi amaç uğruna gönül candan vazgeçer; Vatana kurban olmak, senin için sır değil. İlkbahar, sonbahar, kış, bilemem kaç yaz geçer; Çağlar seni anacak, sadece asır değil.
Tarihte nice anlar, nice destanlar var da; Çoğu bir resim gibi mahzun kalmış duvarda; Seninse çağ yıktığın, çağ açtığın diyarda; Bıraktığın hoşseda, sıradan unsur değil.
Sen; özgürlük denince, gözü kararmış çılgın; Adını duyan herkes, cesaretinden yılgın; Giderken yüreklerde bıraktığın o ılgın; Zamanla törpülenip, çıkan bir nasır değil.
Cümle alem gıptayla hâlâ anar cengini; Göstersin bana biri, bu meyanda dengini; İdrak da edemezler, yiğitlik mihengini Yazdığın kitâbeler, fânilik nesir değil.
Emanetin şüphesiz, canımız içinde can; Ruhumuz, destanının nakışlarına kadran; Sanadır her methiye, sana lâyık şöhret şan; İmar ettiğin yapı, dünyevi kasır değil.
Dinmeyen bir sızısın bizde, geçse de bin yıl; Çözemez gizemini, akıl içinde akıl; Zamanla çürür toprak, zamanla erir çakıl; Sense; zaman üstüsün, zamana esir değil.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZAMAN ÜSTÜ ZAMAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZAMAN ÜSTÜ ZAMAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba değerli hocam. Insan bir tek vatan savunması için canını feda eder. Bu harika şiir, bence tarihte eşine az rastlanan bir lidere ve onun askerlerine yazılmış O kumandan ki askerlerin ölmeyi emreden Mustafa Kemal Atatürk tür Çok şey yazılmış, çok şey söylenmiş bu değere Ama bu şiir derinine nüfüs etmiş büyüklüğümün. Kaleme ve yüreğe selam olsun hocam hoşça kalın.
Sayın Şiirlerin Ziyası; kahramanlık Mehmetçiğin Allah vergisi hasleti. Kahramanlığın kuralları Mete Han'dan, Bilge Kağan' dan yazılı belge. Aman ! diyene el kılıç çekmek yok ! demiş asil yürek... Şiiriniz tüm bu hasletlerin sahibi milletimi çok güzel anlatmış. Bu vesileyle tüm şehitlerimizin ruhu şad olsun. Gazilerimize minnet ve şükranlarımızı sunaralk vefalı yüreğinizi kutlar saygılar sunarım.
Çanakkale'yi geçilmez yapan dedelerimizin ruhu şad olsun. Allah onlardan razı olsun. Ruhları hep üstümüzde. Kaleminiz dert görmesin. Selam ve saygılarımla.
Doğuştan adımıza denilmiş çılgın bir Türk Çekemeyenler varmış asaletli ırkımı Bize sokmez plan pusu ey zalim bizlerden kork Tarihte imzamız var görün Türklük farkımı....Ayşe Hasan
Afınıza sıgınarak hocam bı dortlukle eslık etmek ıstedım sıırınıze
Hocam Çanakkalemize ne yazılsa azdır bu destanı ne kalemler ne kelımeler tarıf etmeye gucu yetmez
Dinmeyen bir sızısın bizde, geçse de bin yıl; Çözemez gizemini, akıl içinde akıl; Zamanla çürür toprak, zamanla erir çakıl; Sense; zaman üstüsün, zamana esir değil.
Güzel şiirinizi kutluyorum değerli arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
Türk insanının kaybetmediği ve asla kaybetmeyeceği ruhu ve sevdasıdır vatan aşkı....Ben bunu böyle bilirim....Her ne kadar bilmeyenler olsa da, bilen yiğitlerimiz bilmeyen itlere yetecek kadardır....
Oyunlar ne olursa olsun, isteseler de istemeseler de kıyamete kadar nesilden nesile sürecek bu sevdamız....
Dinmeyen bir sızısın bizde, geçse de bin yıl; Çözemez gizemini, akıl içinde akıl; Zamanla çürür toprak, zamanla erir çakıl; Sense; zaman üstüsün, zamana esir değil.
Dinmeyen bir sızısın bizde, geçse de bin yıl; Çözemez gizemini, akıl içinde akıl; Zamanla çürür toprak, zamanla erir çakıl; Sense; zaman üstüsün, zamana esir değil.
güzeldi güzel ötesi güzel dizeler saygılarımla sınız