Okuduğunuz şiir 15.2.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
DERİN DERYALARA DALDIN; OLDU MU?
Yaşına, başına bakmadan koşup Derin deryalara daldın; oldu mu? Ömürde bir defa dağları aşıp Düzlere inerek yere dalmadan Azmini bırakıp geri kalmadan Koşturup son sürat zaman çalmadan Bilmediğin elde kaldın; oldu mu?
Ne güzel bağlıydı atın kenarda Ekmeğin pişerdi tandırda, narda Ve şükrün bitmezdi onlarca zorda Kanaat ederek yazlar, kışlardın İyiyi, güzeli hep alkışlardın Kalbine rengarenk gül nakışlardın Kolayı bulup da aldın; oldu mu?
Her birey nasılsa düşer bir defa Her gönül ister ki sürsün hep sefa Mücrim uğrayamaz severken affa Dönüştün kapkara taşa dağlarda Kazık çaktığında şer otağlarda Büyü revaçtayken eski çağlarda Nefsini zevklere saldın; oldu mu?
Aşkı oyun sandın; işte usandın Kendini yenilmez, yutulmaz sandın Nedense kendini hiçlikle andın Bir tutam bulutla göklerde yüzüp Elinde bıçağın, derini yüzüp Göksel eleklerde gerçeği süzüp Aradığın şeyi buldun; oldu mu?
Ey aklı kiraya veren âdem, sen Söz tutmadın, yandın; hep de bu dem sen Haram şurupları içtin madem sen Aldırmadın neden örfe, âdete Yılları sayarak döktün adete Nihayet yoruldun geçtin avdete Ömründe bir kere güldün; oldu mu?
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERİN DERYALARA DALDIN; OLDU MU? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERİN DERYALARA DALDIN; OLDU MU? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok güzel olmuş başarılı çalışmalarınız kendine has öz güveniyle bütün okuyucusuna kendini hatırlatacak nitelikde güzel bir paylaşım kutlarım yürekten.yüreğini
insanın ömründe hayatın yaşantılarını ışık tutarak geleceğe aydınlık günlere yon veren güzel bir eser okudum, yüreğine ömrüne bereket kutluyorum ve saygılarımı sunuyorum...Kul ervahı.
Yaşına, başına bakmadan koşup Derin deryalara daldın; oldu mu? Ömürde bir defa dağları aşıp Düzlere inerek yere dalmadan Azmini bırakıp geri kalmadan Koşturup son sürat zaman çalmadan Bilmediğin elde kaldın; oldu mu?
Ne güzel bağlıydı atın kenarda Ekmeğin pişerdi tandırda, narda Ve şükrün bitmezdi onlarca zorda Kanaat ederek yazlar, kışlardın İyiyi, güzeli hep alkışlardın Kalbine rengarenk gül nakışlardın Kolayı bulup da aldın; oldu mu?
Her birey nasılsa düşer bir defa Her gönül ister ki sürsün hep sefa Mücrim uğrayamaz severken affa Dönüştün kapkara taşa dağlarda Kazık çaktığında şer otağlarda Büyü revaçtayken eski çağlarda Nefsini zevklere saldın; oldu mu?
Aşkı oyun sandın; işte usandın Kendini yenilmez, yutulmaz sandın Nedense kendini hiçlikle andın Bir tutam bulutla göklerde yüzüp Elinde bıçağın, derini yüzüp Göksel eleklerde gerçeği süzüp Aradığın şeyi buldun; oldu mu?
Ey aklı kiraya veren âdem, sen Söz tutmadın, yandın; hep de bu dem sen Haram şurupları içtin madem sen Aldırmadın neden örfe, âdete Yılları sayarak döktün adete Nihayet yoruldun geçtin avdete Ömründe bir kere güldün; oldu mu?
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
(2012 / Elazığ) Güneri Yıldız
Anlamlı ve güzel dizelerdi şair kardeşimi kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Destansı bir baş yapıttı. Çoktandır nete giremediğimden yeni okuma fırsatı buldum hocam. Gününe yaraşır güzellikte istisnai bir şiirdi. Ne yazsanız yakışıyor vesselam. Saygılarımla...
Yaşamda, gayesiz de yaşanmıyor, bazen boş bir ümit de olsa peşinden sürüklenir gideriz, sonunu hiç düşünmeden. Yüreğinizden süzülüp gelen duyguları çok güzel yansıtmışsınız dizelere, beğeniyle okudum, kutluyorum günün şiirini yazan hemşerimi, var olsun duygu dolu yüreğiniz...
Mutlu ve esen kalınız Her daim selam saygım dua ile
NE GÜZELDİ ŞİİR GÖNLÜ GÜZEL GÖNÜLDAŞIM SİZİ OKUMAK SİZİN ESERLERİNİZİ OKUMAK HAKİKATEN İNSANA GÖNÜL HUZURU VERİYOR VE AYRICA NEFSİ MUHASEBEYE SEVK EDİYOR HESABA ÇEKİLMEDEN ÖNCE HESABA ÇEKİLİNİZ DİYEN PEYGAMBERİMİ HATIRLATIYOR MUTLU EDİYOR BENİ BÜYÜK HAZ ALIYORUM GÜNÜN ŞİİRİ OLMAYI HAK EDEN BU GÜZEL ŞİİRİ KALEME ALARAK BİZLERİ NASİPLENDİREN KALEM KELAM ERBABINA SAYGI SEVGİ HÜRMETLERİMİ ARZ EDER DAREYNDE SAADETLER DİLERİM...
Anlayana alınacak ne güzel hasletler vardı bu harika şiirde Ihlasla yüreğin adeta bir ders veren şiirini okurken tüylerim diken diken oldu Yüreğinizden ilham eksik olmasın dost kalem hoşça kal
Edebiyat camiasında şiirin öznesi gibi davrananlara bohem deniyor biliyorsunuz. Gözümde bir den böylesi bir kişi canlanıverdi nedense.
Elbette genele çerçeveleyen evrensel bir yanı vardı şiirimizin. Nitelikli, karakterli, gerçek insan modelinin nasıl olması gerektiğinin yolunu göstermiş saygıdeğer hocam eserinde. Katılmamak ne mümkün .
Gönülden kutlarım yetkin kaleminizi ve yön veren yüreğinizi. Her okurun kendinden bir şeyler bulabileceği kadar doğal , samimi içözüyle etkileyici bir çalışmaydı.
Var olun hocam.
Selam ve saygılarımla şairlik misyonunun gereğini en iyi şekilde taşıyarak eserlerinde başarıyla yansıtan yüreğinize.
Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
Bir bütün olarak baştan sona, adem oğlunun kendini sorgulamasıyla iligiliydi dizeler, mecazi yönü kuvvetli olan, kutlarım seçkinizi hocam saygılarımla..
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
geldik gidiyoruz... baki olan ne ki... :( emeğine saglık abim
öyle çok doğru sözü barındırıyor ki şiir doğru olmayan yok içinde hayat kocaman bir oyun aslında ve onun içindeki en görkemli role dalan oyuncularız bizler bu rolde iyi oynayan kötü oynayan diye bir şey söz konusu değil; zira hepimiz en güzel rolümüzü en çok bildiğimiz usul ile oynuyoruz,,, kendimizi... tebrik ve taktirlerimle hocam güne yaraşan bir şiirdi emeğinize sağlık saygımla çok...
Maide Özgüç tarafından 2/16/2014 12:38:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
düşündüren ve anlamlı bir çalışma yürek ve kalem dert keder görmesin değerli kalem dost değer görmüş emek olduğu yerde zaten bize kutlamak düşer yürekten kutlar başarılar dilerim saygım çok ça hayırlı pazarlar..........
aslında bir uğraklık yer idi dünya lakin büyüsüne öyle kapılıyor ki insan sanki hep burada kalacakmış gibi acılarımız da mutluluklarımız da hepsi gelip geçici
lakin insanız işte cehennemimiz de kendimize cennetimiz de kendimize
" bir hoş sâdâ bırakabilene ne mutlu"
ne zaman sayfanıza gelsem bilirim ki bir şiirden daha ötesi vardır sayfanızda
hayatın bam telini hepimiz biliriz de bir türlü dokunmayız nedense kıvırmak daha kolay gelir dost derin ve anlamlı duyguları açmışsın önümüze biz nasibi aldık tutacak inanç var mı bir bakalım kutlarım muhteşem şiirini kal sevgilerde...
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
TEBRİK EDİYORUM YETKİN KALEMİNİZİ ÇOK ANLAMLI GÜZEL SORGULAMA BAŞARILARINIZ DAİM OLSUN SAYGIMLA.
Hayatın boş olduğunu düşünen insanların İçi fazla doludur
...Murathan Mungan...
Her şey yolunda iken veya öyle sandığımız anda rehavetle kapılarak bir hata yaparız kendimize çok güvenerek ve her şey tersine döner bu vakitten sonra ahlar ne işe yarar ki her şey biz insanlara ait .....
Güneri bey dizeleriniz şiirleriniz okuyucularınıza ders niteliğinde yine beğeniyle okudum
emek yoğun, gayet itinalı bir şekilde yazılmış, kurgusu, örgüsü, anlam ve anlatımı örnek teşkil eden müstesna bir şiir okudum. ibretle ve imrenle okuduğum mümtaz kalemi tüm kalbimle kutluyorum... şiir hak ettiği yerdeydi...selam ve saygılarımla.
Anlamlı şiirinizi düşünerek okudum...Bilmem yaşadıklarımız ve gördüklerimizden ne bir tat aldık ne de bir lezzet,geleceklerimizden endişe hissediyorum...Yüreğinize sağlık sevgili dostum...
İnsan ölmeden ölüp kendini bu şekilde sorğulamadıkça felaha eremez. Sayğı değer Abim, her yönüyle dört dörtlük olan eserinizi ve usta kaleminizi kutluyorum. Yine ibretlerle dolu, ders niteliğinde harika bir eser okuttunuz. Teprikler.teşekürler.
Aşkı oyun sandın; işte usandın Kendini yenilmez, yutulmaz sandın Nedense kendini hiçlikle andın Bir tutam bulutla göklerde yüzüp Elinde bıçağın, derini yüzüp Göksel eleklerde gerçeği süzüp Aradığın şeyi buldun; oldu mu?
Ey aklı kiraya veren âdem, sen Söz tutmadın, yandın; hep de bu dem sen Haram şurupları içtin madem sen Aldırmadın neden örfe, âdete Yılları sayarak döktün adete Nihayet yoruldun geçtin avdete Ömründe bir kere güldün; oldu mu?
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
(2012 / Elazığ) Güneri Yıldız
Mükemmeldi.......... Severek okudum Usta kalemi engin yüreği alkışlıyorum hocam Kalemin susmasın İlhamın bol yolun açık olsun _________________________________Şiirlerin usta kalemini selamlıyorum
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
Anlam dolu dizeler hocam kaleminiz daim olsun. Saygılar sunarım..
Hayatı ölçülü yaşamak teoride basit bir düzeneğe ,ama pratikte sınırlara hakim. Sınırları zorlayınca insan ya da taştığında ruhu onlardan toplumca yanlış yaptığı anılan oluyor ve belki de daha önce denenmiş olan tecrübelere istinaden de başarısızlığı mutlak sonuç gözüyle en başta taraflarca ilan edilen mutsuzluğa ve hayal kırıklığına artı eldekinden de olmayla sonuçlanan bir maceraya girmiş olduğunu kabul edip , pişman oluyor ve bu kapsamdavda hayatı ölçülü yaşamamış oluyor.
Anlamlı dizeleriniz ders niteliğindeydi yaşamda dengeyi sağlamanın gerekliliği adına .
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
//İnsanın değeri ne ile ölçülür bilir misin.? Aradığı şeyle..! İnsan neyi ararsa ona layıktır. MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ//
//Dünya ne ise oydu. Ben de ne isem o oldum. Uyuşamadık. Hepsi bu... ORUÇ ARUOBA//
//Hayatın boş olduğunu düşünen insanların içi fazla doludur. MURATHAN MUNGAN//
//Yaşam denizin dalgası gibi serttir. Dağ'san döver geçer, kum'san alır gider.//
Hayat geçer,zaman geçer;ve biz,sadece bizden götürdüklerini seyrederiz.Sorgulu anlatım şiirde algıyı artırırken okuru şiiri daha çok derine çekebilir.Yüreğinizin sorgulamalarına katılmamak mümkün değil.Hayranlıkla ve gıptayla okudum dupduru nitelikli hece çalışmasıydı. Değerli kaleme teşekkür ederek kutluyorum.Saygı ve selamlarımla.
Kayıplar ve kazançların sorgulanmsı insana bir çeki düzen verir elbet Üstadın şiirlerini okumak bana bir kazanç. Kurgu ve anlatıma bir kez daha teşekkür ederim Saygılar selamlar.
Düşündüren, sorgulayan geçmiş muhasebesi yaptıran güzel şiiriniz etkileyiciydi... Sağolunuz ...zaman zaman yaptığımız iç hesaplaşması ile ruhumuzun terbiye edileceğine, huzura yaklaşılacağına inanıyorum .. Yüreğinize ve kaleminize teşekkürler... Saygılar...
Şimdi işe felsefi boyuttan yaklaşırsak çok şanslıyız. Sonsuz ihtimallerden seçilip hayat ile ödüllendirildiğimizi düşünürsek, değil aşk, aldığımız bir tek nefesin bile değeri paha biçilemez.
nefs muhasebesi........niçin geldim ne oldum nasıl gidiyorum............? sorularının cevabı acaba hangimizi mutlu eder......... çok güzeldi............kutluyorum usta kalemi selam ve saygılarımla
Ve nihayet geldi hayatın sonu Gidiyorsun buruk, düşünüp onu Köhnemiş bir hana astın ikonu Ardında kalanı, ektiklerini Yaşarken andın mı çektiklerini Görmeden doğaya diktiklerini İki tel saçını yoldun; oldu mu?
Sorgulama ki ne sorgulama yaşamın özeti ne kazanıp ne kaybettik hepsi vardı sorgulamanın içerisinde zaten final son söz demiş en alasından hocam çok güzeldi kutlarım mahir kaleminizi saygı ve selamımla.
Ey aklı kiraya veren âdem, sen Söz tutmadın, yandın; hep de bu dem sen Haram şurupları içtin madem sen Aldırmadın neden örfe, âdete Yılları sayarak döktün adete Nihayet yoruldun geçtin avdete Ömründe bir kere güldün; oldu mu?
İÇTEN BİR SORGULAMAYDI EMEĞİNE SAĞLIK SELAMLARIMLA
çok güzel olmuş
başarılı çalışmalarınız
kendine has öz güveniyle
bütün okuyucusuna
kendini hatırlatacak nitelikde
güzel bir paylaşım
kutlarım yürekten.yüreğini