Söylesene ey damat kutu dolmuş kilerin Ne koymuşsun içine Lira veya Dolar mı? Ne olacak bilmem ki kutu olsa her yerin Öğretmen maaşıyla koca kiler dolar mı?
Gerçi bizde de mevcut içi dolu kutucuk Belki gerekir diye ilaçları sakladım Üst raflara kaldırdım değmesin diye çocuk Hiç kimse elleyemez herkese yasakladım.
Sigortalı olsam da çoğuna para saydım İçmesem de dursunlar gerekir bir gün elbet Biriktirmez atardım ben de zengin olsaydım Sağlığım garantide olurdu ilelebet.
Yine şükret bu güne bir bakıver halime Aybaşında görürdük kâbusum artık pazar Emekliyim ne geçer kesilmezse elime Yıllar geçti en dibe vururum azar azar.
Bir vakfa bağışlasam emekli maaşımı Diye düşünüyorum isterse benzim solsun Zaten yeterli değil hırsız yesin aşımı Ya da kessinler tümden hepsi onların olsun.
Şayet bizim o yandan istiyorsan malumat Ücretli boyun eğdi yok olmayı bekliyor Öğretmensin memursun çok iyisin sen damat Çamurlarda sürünüp emekli emekliyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EMEKLİ EMEKLİYOR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EMEKLİ EMEKLİYOR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sadece emekliler değil şiirde anlatılan emeği ile geçinen tüm dar gelirliler diye anlamak daha doğru olur diye düşünüyorum. Devletin yükünü çeken üreten emek veren kesimlerin sesi olmuş değerli üstadımız, kaleminiz var olsun saygı ve selamlar.
Söylesene ey damat kutu dolmuş kilerin Ne koymuşsun içine Lira veya Dolar mı? Ne olacak bilmem ki kutu olsa her yerin Öğretmen maaşıyla koca kiler dolar mı?
Gerçi bizde de mevcut içi dolu kutucuk Belki gerekir diye ilaçları sakladım Üst raflara kaldırdım değmesin diye çocuk Hiç kimse elleyemez herkese yasakladım.
Sigortalı olsam da çoğuna para saydım İçmesem de dursunlar gerekir bir gün elbet Biriktirmez atardım ben de zengin olsaydım Sağlığım garantide olurdu ilelebet.
Yine şükret bu güne bir bakıver halime Aybaşında görürdük kâbusum artık pazar Emekliyim ne geçer kesilmezse elime Yıllar geçti en dibe vururum azar azar.
Bir vakfa bağışlasam emekli maaşımı Diye düşünüyorum isterse benzim solsun Zaten yeterli değil hırsız yesin aşımı Ya da kessinler tümden hepsi onların olsun.
Şayet bizim o yandan istiyorsan malumat Ücretli boyun eğdi yok olmayı bekliyor Öğretmensin memursun çok iyisin sen damat Çamurlarda sürünüp emekli emekliyor.
Tam da beni anlatmışsın usta Yüreğini kalemini alkışlıyorum Emekli ve zar zor ay başını getiriyoruz _____________________________________Evde kut yok ama anlattığın ilaç kutuları var...))) Saygılar
Şairin dediği gibi;“… yokluk ne yoksulluk ne / ilenmek ne dilenmek be / işsiz güçsüz dolanmak ne… / … ekmeği bol eyledik / acıyı bal eyledik / sıratı yol eyledik / geldik bugüne… “ Evet geldik bugüne geldik de nasıl geldik, nereye geldik? Bir nesil kaybettik, öyle bir kayıp ki ...
Memleket emekliyor...emekli ileniyor...
Duyarlı yürek sesiniz tükenmesin Afet Hocam.Hayatın şu anına dair öz bir şiirdi,gerçekleri vurgulayan...Saygı ve sevgilerimle efendim..
Vatandaşın feryadını sağır sultan duydu da bu arsız ve hırsızlar duymadı.Allah kimsenin evladını siyaset adamı yapmasın ülkenin içler acısı bir tablosu bu anlam dolu şiir hocam yürekten kutlarım hocam saygı ve selamımla.
İşte bu yüzden siyasetten de siyasetçilerden de nefret ederim yanlı göründüğüme bakmayın hangisi gelse bizim için değişen bir şey olmayacak, maksat muhabbet olsundu benimkisi. sevgiler canım.
Şayet bizim o yandan istiyorsan malumat Ücretli boyun eğdi yok olmayı bekliyor Öğretmensin memursun çok iyisin sen damat Çamurlarda sürünüp emekli emekliyor.
Rasulullah s.av insan oğluna bir dere dolusu altın verilse iki dere ister iki olsa üç ister geçmiş yılları önümüze koyarsak bu günler için ALLAH a sonsuz hamdü senalar olsun bizim emekliler geçinmek için değilde döke saça yaşayıp rahatın üstünde rahat etmek için yetiremiyorlar herhalde oysa Rasulullah s.av. uyku kabirde rahat cennette olur buyurur bende emekliyim sekiz küsür aylığım çok şükür şikayetim yok çünkü yukarı değil aşağı bakıyorum benim kadar alamayanlarda var.Ne deyim el irede gönül sultan herkesin görüş ve düşünceleri kendini bağlar kutlarım Selamlarımla
aslında size uzun bir cevap yazmıştım ama vazgeçtim sildim. Sizin düşüncenizdir saygı duyarım siz de benim düşünceme saygı duyarsınız umarım. Ziyaretinize teşekkürler, saygılar.
Bir emekli/çalışan olarak tebrik ettim kaleminizi Afet Hanım Kardeşim. Çalışmasak, emekli maaşıyla geçinmemiz mümkün değil. Teşekkür ediyorum bu güzel şişir için. Muhabbetle selâmlıyorum.
Emekli yine iyi ablam, asgari ücret daha düşük ama 800 tl çok fazla diyor binlerce tl maaş alan (kör) bakanın biri. Yani diyor ki 600 olsun 500 kira versin gerisi elektrik su, makarna verelim yesinler kömür verelim ısınsınlar, bize köle olsunlar.
Bu arada unutmayın maaş benim vakfa:)) Kutlarım halk için yazılmış dizeleri. Selam ve saygımla.
Rahmetli Sakıp Sabancıyı düşünün araba fabrikam var oğlum araba kullanamıyor demişti. bir de Amerika'dan gelirken son döneminde uçakta bir bardak su istemiş vermemişler kötü olur diye Adam neyleyim böyle hayatı demiş bir bardak suyu içemedikten sonra ...
Ah be güzelim yıllarca özen gösterdim, emek verdim de ne oldum sanki şimdi aklıma geleni yazıyorum sadece, dediğiniz yeri yine de değiştirdim teşekkür ederim.
Kim yazdıysa şu emekli yasasını,Allah onun da çıkartsın posasını,zehir zıkkım olsun doldursunlar kasasını ... Ben hakkımı helal etmiyorum usta... Yanlis hesap Bağdat'tan döner bir gun Şiir fevkaladeydi Tebrigimle Kul Figani
yok adalet var mı sanıyordunuz. yüzde 15 bence çok iyi çocuklarımın üniversite masraflarını karşılayabilmek için 2 yıl günde 10 ekmek parasına çalıştım diye 10 yıldır maaşımın dörtte birini kesiyorlar daha bitmedi. adaletin varlığını unutalı çok oldu kardeşim
12 yıl önce emekli olduğumda calisanla emeklinin arasında maaş farkı yoktu diyemem.. Vardı. Ama bu fark beş paket sigara parasiydi Simdi calisanla emekli arasında % 200 fark var Adalet mı bu hocam 25 yıl hadi yürüyün dediler yürüdük simdi sürünün dediler sürünüyoruz Devleti yönetenlere soruyorum: Ben bir emekliyim ve; İTÜ de bir kız cocuğu, SDÜ de bir kız cocuğu ve Anadolu lisesinde bir kız cocuğu okutuyorum Bunlar belgeli bir beyanimdir,acsın baksınlar kayıtları Emekli maaşı ile bunu onlar başarabilir mı? 10 yıldır özel sektörde calisiyorum diye de maaşımdan %15 kesinti yapılıyor Var mı boyle bir adalet
Biraz baştan sağma olmuş ama olsun, damadın evi de olsan misafir sayılırsın, misafirlikte de ancak bu kadar şiir yazılır. Hem her şiirinin sanatsal olması da gerekmiyor ya.