İkimiz de biliyoruz sevgilim Öğrettiler Aç kalmayı, üşümeyi, Yorgunluğu ölesiye Ve birbirimizden ayrı düşmeyi...
Nâzım Hikmet Rân
Gözlerinin o ince boşluğunda öldür beni leylî
Gurbetimin öksüz adı leylî. Kundaksız geçmişimin sağır çocuklarından duydum ismini. Adın acıymış Yüreğim sızladığında öğrendim. Hep bekledim dönmeni Ama sen g e l m e d i n.
Sana ulaşmak için tüm yolları tarumar ettim. Adresi olmayan şehirlerden geçtim. Yokluğunun fırtınasını yaşadım içimde Kar oldum Taş oldum Yağmur oldum yağdım sağanak sağanak. Yeri geldi ıslandım a p t a l oldum. Yeri geldi sağır oldum, dilsiz oldum. Kimseyi duymadım, konuşmadım.
Sevdim seni leylî Ruhumun çiğ duvarlarında kayboldum defalarca Seni bulmak pahasına. Ellerim de yaşayamadıklarımın bedeli Dudaklarımda gidişinin yetimliği. Bir de yokluğun âh yokluğun.
Sayfalarca mektup bıraktım yollara Seni nasıl sevdiğime Bir kalemin şahitlik etti Bir de Rabbim. Dün gece satırlarımdan helallik istedim Hiçbir zaman okumayacaktın yazdıklarımı Çünkü yoktun G i t m i ş t i n.
Bildim Yokluğun düşmez artık bedenimin kör lekesinden. Hiçbir sevap uğramaz kentime. Aşkının sarhoşluğunda rakı sofralarına meze olurum. Gitme leylî Günâhkâr olurum!
Sesinde gelmez oldu gurbetimden Ben aciz bir kul oldum yokluğunda can çekişen Etme leylî Bak yüreğim sen diye ölüyor Ellerim, ellerin diyor İlla e l l e r i n.
Sahipsiz düşürken saçlarım alnıma Ruhum çığlık çığlığa can çekişiyor Şimdi ayrı şehirlerin aynı acısıydık biz leylî Oysa sevdim seni Bak ağır hastalar gibi usul usul ölüyorum artık. Keşke gelsen Son defa baksan gözlerime Ekmek çarpsın ki Ölürken de g ü l ü m s e r d i m sana defalarca.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Leylî şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Leylî şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her şiirinde duygusal yoğunluğu yaşıyor Sayın Şair..ben gizlerini çözdükçe o yeni gizlerin labirentlerinde dolaştırıyor okuru..inatla çözmeye çelışıyorum..şairin dünyasına girebilmek için onun şiirdeki metaforlarını yakalamak gerekir..çok hoş bir şiir
Sahi gülümsenir mi ölürken sevdiğine. Ben kıskançlıktan çatlardım nede olsa bırakıp gidiyorum diye:) Bir yolu varsa onu da götürmek isterim yanımda:)) Kendimi düşündüğümden değil walla sırf o acı çekmesin diye:))
Sevgimle canım yine çok güzel bir şiirdi kaleminden damlayan.
Selam ve saygı ile...