(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* HAZiN RÜZGÂR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* HAZiN RÜZGÂR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Selamünaleyküm ağam… 6+5 duraklar pürüzsüz, şekli-şemali güzel. Hitabı: taraf olup bakarsan, kışkırtıcı, Hitabı: taraf olmadan bakarsan, hakkaniyetli. Hitabı: cahilce bakarsan allame. Hitabı: alimce bakarsan arifane Hitabı: solcuca bakarsan, eften püften. Hitabı: sağçıca bakarsan, hükümet destekli Hitabı: cemaatce bakarsan, deşelemek gerek.
HAZiN RÜZGÂR Kardeş kavgasının galibi yoktur Kırılmış kalplerdir yegâne kârı! Lânet ve beddua zehirli oktur Maharet bozmamak dilde âyarı. Manası 1a-b:kardeş kalplerin kırıldığının, hislerin birbirine karşı nötürleşmeye başladığının farkında. 1c-d: hem başbakan’a hem de hoca efendiye bir ikaz. Şairce…
Nefsani dip mana: sen kimsin ki şair, hem başbakana, hem de hoca efendiye nasihat vermeye kalkıyorsun. Senin sırtında yumurta küfesi yok ki, demesi ve yazması kolay elbet.
Ruhani dip mana: ah şair! Diline sahip çıkan cennet yolunun yarısını almış demek değil midir.maharetse, sadece duadır. Dua; kulun aczini, beddua; rabbim bilirsin, sana havale ettim. Ve sana dediğim gibi havale ettim. Her iki durumda da arada perde yok. Rabbim, her iki durumda da merhamet etsin.
Duanın âlâsı Hakk’tan hidâyet Yakışmaz mü’mine, mü’mine lânet İhtimal var ise hep hüsn-ü zân et Allah dostlarının budur şiârı.
2a-b: duanın hidayet dilenmektir. Ve mümin asla mü’min kardeşine lanet etmez. 2c-d: ihtimali öyle tüm iyi niyetinle sonuna kardar barış, birlik, dirlik, beraberlik için zorlamalı. Allah dostları her notayı kazada kaderin bir tecellisini seyreder, gördüğü içini parçalasa da benim bilmedimi Rabbim bilir, o alimlerin alimidir, en büyüğüdür der.
Nefsani dip mana: sanki duanın hidayet olmadığını bilmeyen mi var. sanki ortada müminlik mi kalmış ki lanetten bahsedersin. Lanet, mü’minlik örtüsü altında münkirlik ve kafirlik yapanlarıdır. İhtimaller sonuna kadar kullanıldı, son ana değin kardeşler uyarıldı. Lakin kardeş, kardeşin kardeşliğinden şüphe etti. Sen ne biliyorsun ki, ne yaşadın ki hariçten gazel okuyorsun.
Ruhani dip mana: rabbim, duamı hakkımda hidayet vesilesi kıl. Sadece benim değil, ayrlığa ve ikilğe düşmüş tüm İslami tarikat, cemaat ve düşünceleri bir arada cem et. Bizler kardeşimize lanet edilmeyeceği bildik, bildiren sendin, bildik. Kardeşlerimize de hidayet et, bize de hidayet et. Biz kardeşlerimizin hakkında hüsnü zan sahibiyiz. Sen de bizim hüsnüsannımızı destekler.
Hırlıyı özenle hırsızdan ayır Edep ne bileni arsızdan ayır Alnı secdeliyi nursuzdan ayır Ne yok etmeyi seç, ne intiharı.
3 a-b: ak karadan ayırmalı, edep ne bileni arsızla bir tutmamalı. Eğer bir insanın alnı secdeye gidiyorsa Rabbim o’nun yardımcısıdır. Yardımcısı Allah olanlar ne kadere isyan edip intiharı seçer, ne de kendisini isyan noktasına getiren olaylar karşısında itidali elden bırakarak öyle hareket eder
Nefsani dip mana: şair, sen ne zannediyorsun hükümeti. Hükümet veya iktidar kör mü sanırsın da öğüt vermeye kalkarsın. Sanki biz ayırmıyor muyuz hırlıyı, hırsızdan. Sanki biz bilmiyor muyuz secdenin ne anlama geldiğini. Sen ne sanırsın, bizi hem nefsine hem de çevresindekilere karşı zalim birisi miyiz? Şair sen ne zannediyorsun cemaati. Hırlıyı-hırsızı arasında barındırır mı? En büyük edep insana hizmettir. Görmez misin hizmet erleri nasıl hizmet etmek için itilip kakılmalarına aldırıyorlar mı? Alınları secdesiz mi, secdesizler cemaati miyiz biz. Yok edilmeye çalışılanın fani düşünceler, imansız düşünceler olduğunu görmüyor musun. Ne gelirse Rabbimizdendir, onun hayrı da hoştur, şerri de hoştur. Belki bizim şer gördüğümüzde hayır, hayır gördüğümüzde şer vardır. Bunlar bilinirken biz nasıl zulmedelim hem nefsimize hem de kardeşlerimizin nefsine..
Ruhani dip mana: ey şair, ey güzel kalem. Ne güzel yazmışsın, binlerce milyonlarca hakikati dört mısrada ne kadar güzel ve içten dile getirmişsin. İnşallah, verdiğin öğütleri tutacağız. Tutmak zorundayiz, sen de bize yardım. Sen ne güzel kardeş mişsin. Bizleri uyardın.
Dünyevice sonuç: devam edemedim. Gücüm yetmedi. Belki de gün yorgunluğu. Belki de üç kıta taşıyabileceğimden fazla ağır. Olaylara, hangi gözlükle baktığımız önemli. Güneş olup, hilal olup, yıldız olup yukarıdan dünyayı seyredebilseydik eğer dünyanın neden döndüğünün ve insanların hangi döndüğünü daha net görebilirdik belki de. Oysa dünyeviyiz, bizi göreni görmediğimiz halde kendimizi onu görüyor sanıyoruz.
Hoca efendi manen diyor ki bana: (bu arada ben hükümet oluyorum)
sizi bizi var mıydı. Eğer ortada gerçekten bir komplo varsa ve bu benim bile tanımadığım polislerce ve hizmet şemsiyesi altında yapılıyorsa; eğer bu sırf iktidar hırsı için biz senden de güçlüyüz diyerek yapılıyorsa; eğer ortada bir dalavere, bir hukuksuzluk, bir rüşvet tezgahı var da, polisler, savcılar bunu ortaya çıkarmak için kan ter içinde uğraş veriyorsa halk adına, millet adına ve bunu sırf uçu bize de dokunacak diye örtenler varsa; bunun için komplo diyenler varsa; bunları yapanların ocağına ateş düşsün.
Başbakan manen diyor ki bana: (bu arada ben cemaat oluyorum)
Siz nasıl olur da şüphe eder siniz bizden. Siz nasıl bana bile haber vermeden, ucu partime dokunan bir oyun içine girersiniz. seçime bu kadar az bir zaman kala. Hiç mi güvenmedik birbirimize, yalan mıydı kardeşliğimiz veya benim gerekeni yapacağımı düşünemediniz mi? Benim partimde rüşvet alanı, hak yiyeni nasıl barındırabileceğimi düşünürsünüz. Bu beni ve partiyi silmek demek değil midir? Bunu yaparken dış mihrakları da sevindirdiğinizin farkında değil misiniz? Eğer her şeyin farkında iseniz ve bunu bile bile yapıyorsanız size eyvallah etmem. Bu işi kim tezgahladıysa inine kadar gider bulurum. İsterse bu siyasi hayatımın sonu olsun.
Dünyevi dünyeviye diyor ki….
Bir tarafta irana ambargo uygulayan batı ve bir tarafta doğulu bir kültür olan iranı batıya karşı savunmaya çalışan bir Türkiye vardı. Şimdi araları düzeldi. Ortada kalanın canı çıksın oyununu oynuyorlar gibi. Veya gerçekten de iktidar ve güç hem hükümet hem de cemaat içindeki bazı odakların kendilerini milletin, umumun üstünde görmesine neden oldu. ve işler sarpa sardı. Karşılıklı restleşmeye kadar dayandı.
***bugünler de geçer de, yara derin. Her iki taraf açısından da yara derin. Eğer karşılıklı olarak birbirlerinin gönüllerini almazlarsa, alamazlarsa bu yara kabuk tutsa da kanar, kabuk tutmasa da kanar. Hadi hayırlısı. Selam ve dua ile üstadım.
Bir Dünyevî tarafından 12/24/2013 11:06:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Basireti bağlı olanlar gerçeği göremiyor, yada inatla görmek istemiyor. Dünya ülkemize cephe almışken bu kavga niye? Fitne öldürmekten beterdir ayetini iyi düşünmeli Müslümanlar. Siyonizm bundan sonra savaşlar sadece müslümanlar arasında olacak demişti 1969. işte hale bir bak.İçim yanıyor.
Allahım bu millete feraset ver. Basiretlerini aç ki gerçeği görsünler. Kalplerimizi birleştir. Ensar ve Muhacirini kardeş kıldığın gibi bütün ümmeti kardeş kıl AMİİİİN.
Tebrik ederim duyarlı yüreğinizi. Müsadenizle bu şiiri paylaşıyorum. Sağlıcakla.
Hata yapanlar bencileyin garip beserden olsalar gam yemeyecegim. Ates cürmü kadar yer yakar.
Lâkin, ulvî bir davanin hizmetkâri ve bayraktari olanlarin hata etme lüksü yok!
Hele ki böyle bir zamanda.
Islam âleminde dimdik ayakta durabilen bir belki de tek millet olan bizler müslümanlarin umudu, hayâllerinin istinat duvari ve gururuyken bize bu hareketler yakismiyor.
Bu kavga bir an önce dinmeli!
Olaylara dar cerceveden bakanlara üzülmemek elde degil. Birkac gün icinde Faiz ve döviz oynamalarindan kâr edenlerin mutlulugu sadece beni degil, vatanini ve milletini seven herkesi kahretmeli.
HIRSIZ yakalanmis!
Sanki ilk kez oluyor. Sanki yakalanmasa oldugunu farketmeyecektik.
Bugüne Kadar bu ülke idaresine gelip de tertemiz kalanini ben görmedim. Siz gördünüz mü?
HIRSIZA, hortumcuya hakettigi her ceza verilsi, dee, bu arada kurulan tuzak da bozulsun, farkedilsin.
YAZIK bu millete. YAZIK bu ülkeye.
Siyasi sayilabilecek siir yazmiyorum. Yazmak da istemiyorum. Bu siyasi bir siir olarak degerlendirilirse üzülürüm dogrusu.
Yanıyor ortalık, hele çirkeflik kol gezer Kardeş bildiklerimiz bile dönmüş yan çizer Bunu Allah affetmez, tarih kaydedip yazar Köpekten korkumuz yok TIMAR bizden yanadır
Çökmüşse zifiri karanlık şafak yakındır İnancımız tam, ak yürekliler topyekündür Her biri Hamza Ali, her biri Alptekindir Resul’ümün ashabı AMMAR bizden yanadır
Çakal sürüsü düşmüş peşimize iz sürer Haber salmış kurtlara itler uluyup ürer Sanma ki bu haramiler defterimi dürer İslam’ın Halifesi ÖMER bizden yanadır
NURANİ’yem dönen dolaplar olmuş bilmece Birileri zevkten dört köşe, oynar bulmaca İnkâra kanma… bu bir iktidardan silmece Üzülme be yiğidim DAMAR bizden yanadır
Mesele menfaat olursa eğer Kardeşin kardeşe okları değer Memleket yanıyor yanıyor ciğer Sanırsın cehennem ateşi nârı. . Çığırından iş çıktı iftira hakim Ötelerden vurur küffarda mukim Çık işin içinden kabahatli kim Rebbi yessir yüzde kayboldu nuru.....der..yorgun şair.
Mecit Bey Kardeşim kalemine sağlık kutluyorum. Muhabbetle sağlık selametle kal.
Günümüz gerceklerinin cok güzel tarifi var mükemmel dizelerinizde Hülvani Hocam.
Ben artik sahsen kimin ne yaptigindan ziyâde kimlerin sevindigine bakarak T/UZAGI görmeye calisiyorum.
En kestirme yolu bu.
HIRSIZ, HORTUMCU bu ülkede hic eksik olmadi ki ne yazik ki. Yarin da eksik olmayacak. isimler degisecek, meblaglar degisecek hepsi o kadar. Bu ülkede YAHYA'lar, UZAN'lar, ARSIZ'lar, SAZAN'lar milletin kasasina SIZANLAR hic eksik olmadi...yine olmaz.
Dediginiz gibi, isin icinde is var. Birileri bize bakkali soyanlari gösterirken, arkamizdan caktirmadan SÜPERMARKETi soyuyorlar!
Faizler yükseldikce, borsa düstükce, enflasyon KIPIRDADIKCA olan benim milletime oluyor.
Allah milletimizin üstüne oyunlar oynayanlari, talan edenleri, yalan söyleyenleri, haksizlik ve usulsüzlükleri örtmeye calisan her kim olursa kahretsin.
Beni kahreden de MÜSLÜMANIM diyenlerin sevinmesi ihanet içinde olması Mecit Hocam inşallah her şey düzelir ne diyelim Allah bu necip milletin hakkından hayırlısını versin. Dünyada Ülkemiz adına dönen dolapları görmeyenler kimselere İSLAMDAN bahsetmeye hakkı yok. İki gün evvel astığım şiir.
Şiir çok güzel her zaman ki kıvamında. .Kutlarım abi. . Ancak bu mısra olmamış. "Yanlış hedef üzer Yüce Hünkârı". Üzülmek insana has bir özelliktir. .O Üzülmez.. insani duyguları ona adletmek hatadir..sanırım gözden kaçmis. .saygı ve hürmetle.
Ortada ne hata ne de hatada direnen var Mutlu Kardesim.
Ne âlimiz ne ârif, cevap acik ve zarif :)
Farkina varmadan dahi olsa haddimizi asacak sözümüz olursa farkettigimiz anda düzeltmektir gâyemiz.
Simdilik hata ve/ya günah sayilabilecek bir ifade, kelime gibi gözükmüyor. Sayet emin iseniz, ya da bir kaynaktan arastirarak emin oldugunuzda haber verirseniz belirtirseniz simdiden cok cok tesekkür ederim.
Hata yapmak degil, hatada ISRARDIR insani helak eden.
efendim allahütealaya dua etmek için avuçumuzu göğe doğru kaldırırız ve hatta arada bir de bakarız :))
hak gökte mi kide bakarız hayır amma velakin onu yüceltme açısından bu geçerlidir ve muhteşem birşeydir :))
şimdi mecit dostumun bakış açısı muhteşem lakin bu bağlamda kabul etmeyene karşı gelmemek gerekir... velakin böyle bir uyarı olduğunda ben olsam hak verirdim çünki arkadaş yanlış birşey mi söylüyor ı-ıh
gaye en alt kısımda onu yüceltebilmek değil midir :)) saygılarımla dostlarım şiir asınca en az bir yarım saat açık durur sahifeniz üstadım...
Ben de bir hatadır dedim zaten haddimizi aşıp fetva vermedim..Külliyen yanlıştır,günahtır demedim. . Bildiğimiz doğruyu paylaştım. .Ki burda da aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor. .Ameller niyetlere göredir amenna.Ben niyeti sorgulamadım ilk bakışta hoş durmadığını ifade ettim..Hata ettikse afola yanlışlar defola...Saygılarımla
ikaziniz icin tesekkür ederim. ihtiyâten tekrar arastirdim;
"Allah'da sevinme, üzüntü veya -haşa- ağlama gibi durumlar var mıdır?
Allah için "ağlamak" diye bir şey söz konusu değildir. Bu hal, bir noksanlık olduğu için hiç bir şekilde Zat-ı Akdese yanaşamaz
Allah’ın bizim duygularımıza benzer bir sevinmesi ve üzüntüsü de olmaz. Çünkü, bu duygular bir ihtiyacın, bir arzunun yerine gelmesinin veya kaçırılmasının sonucunda oluşur. Allah ise, Samed’dir; her şey O’na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir.
Dolayısıyla anladığımız manada Allah için bir üzüntü veya bir sevinç söz konusu değildir.
Bununla beraber, Kur’an’da defalarca vurgulanan “Allah’ın razı olması” gerçeği, beraberinde bir sevinmeyi de çağrıştırır. Fakat bu sevinme yukarıda işaret edildiği üzere, insanların sevinmesine benzemediği gibi, sevinmenin nedeni olan sebeplerle de bir ilişkisi olmaz. Bediüzzaman Hazretlerinin ifade ettiği gibi, olsa olsa bu husus, “Allah’ın zat, isim ve sıfatlarının kutsiyetine uygun -mahiyeti bizce meçhul- kutsal bir memnuniyet” olarak değerlendirilebilir.
Keza, üzüntü kavramı da, yine “Allah’ın zat, isim ve sıfatlarının kutsiyetine uygun bir memnuniyetsizlik” olarak değerlendirilebilir.
S.İslamiyet"
Ameller niyete göredir ve kasdettigim insanlarda ki üzüntü degildir elbet.
Edep ne bileni arsızdan ayır
Alnı secdeliyi nursuzdan ayır
Ne yok etmeyi seç, ne intiharı.
nasihat tadında manidardı yine
kutlarım Mecit Bey
saygılarımla