pasif direnişler biriktiriyorum ceplerimde müptelası olduğum şiirlerden içince geçmemek için kendimden biraz anadolu yollarında konaklıyorum demli bir çay tadında yudumluyorum sözleri
zivanadan çıkınca kelimeler az sosyete ayarı veriyorum ruhuma yaşamak biraz da uçuk pembe olmalı
hiç var olmadığın bir hayatın içinden kırmızı halılarda yürümek gibi adımlıyorum yalınlığını yolların yollar ki hep çetrefildir aslında çok kez bilmezsin seni nereye çıkaracağını
köşede bir bakkal dedemin devrinden kalma sallanıyor ayakta, sahibiyle aynı yolda
az ilerde turşucu amca turşu satıyor yüreği yüzünden okuyorum hızlıca
köşeyi dönünce çağın vebası koca bir avm göz kamaştıran ışıltılı görsellerinin arasında burnumun direğine çarpıyor çocuklar
aktif boykotlar saklıyorum ellerimde ellerim ki geçmişimden geleceğime bir tarihçe ayaklarım şahittir buna taşlı bayırlardan, arnavut kaldırımlarına killi topraklardan , deniz kumlarına uzanan eller’im şimdi bir tokat gibi vurun gerçeği suratıma
söz nerede büyümeye başladıysanız sizi oranın topraklarına gömeceğim çocukluğuma...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Yokmuş, Bir Yokmuş... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Yokmuş, Bir Yokmuş... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Suskunun - hatta- susku'nun bizzat kendisi bir direnme mecrası. Alışılmış kelimeler, ezberletilmiş kayıtlar ve genel'in söylemleri içine giren kişi kendini daha rahat adlediyor. Muhalif de olsa - ki bu sözde bir muhalefettir- kurulan cümleler iktidarın aynısı oluyor. Bu danışıklı dövüşte pasif direniş en iyisi... Ve mizahla savaşmak icap ediyor.
Şiirlerin her geçen gün daha bir protest olmaya başladı ve ben daha bir, daha bir sevmeye başladım seni içini ve düşüncelerini gördükçe... Bu vatan topraklarında doğup buraların mayasıyla yoğrulduk; ama başka başka eller tarafından evrilip çevriliyoruz şimdi; ne acı... Ve maalesef öyle çok müdahil oldular ki hayatımıza; birinden kaçsak, diğerine yakalanıyoruz soysuzların!
Ama umut be güzelim... Umut var ya sol yanımızda ve biz aslında biziz ya işte; başka ışık görmeye lüzum yok tünelin ucunda!
Sevgim sonsuz, hayranlığım da... Öptüm gitti güzel yüreğini...
Demli çay tadında insanın içini ısıtan, yürüyüş hissi veren şiir. Var olmamızın ne kadar düşük bir olasılık olduğunu düşününce mucizelere inanmak mantıklı geliyor. Bir mucize beklemek değil ama inandığı mucizenin peşi sıra yürümek. Yolda kalmış bir aracı çalıştırmak ister gibi el atmak var olma ihtimaline. Görünce böyle tutkulu bir çabayı ona inananlar çoğalır belki. Nasreddin hocanın göle yoğurt mayalaması gibi. Bir de hiç var olma şansı olmayanları düşün. Öyle değil mi ama hiç dünyaya gelmemiş olanlar en çok ölü olanlardır. Ölüm ile yaşam arasında çok ince bir çizgi var. Yaşam gün ışığının üzerimize bir günlük düşüşü gibi. Ölümse çok uzun. Topraksa benim için her yerde aynı, dünya toprağı. Canlı olanlar ne kadar sıcağa ihtiyaç hissediyorsa ölüm de o kadar soğuk sever gibi. Belki kutuplar mezarlıklarımız olmalı bu yüzden. Güneşte bizim algılayamadığımız bir yaşam var belki. Soğuk çok daha fazla görülür halde her yerde sıcağa nispeten. İnsan soğukluğu. Güneşe rağmen hiç çözülmeyen buzlar var kalplerinde çoğunun. Gerçeğin acılığı da bundandır belki.
ne kadar çabuk eskitiyoruz şiirleri.. geride kalan sayfalarımız mı şimdi onlar.. daha önce de tutmamış mıydı bir çocuğun elinden, bir çocuğun saçlarını okşamamış mıydı şiirler.. işte yine bir kez daha, gözlerindeki ışıltıyı bölüştüğümüz hayatın kahramanlarıyla, o en masum düşlere çıktığımız, o en temiz gülüşlerle hayata dokunduğumuz yaştayız.. o en aydınlık, o en güleç ve o en çocuk yaşta..... değil miyiz yoksa..?
-çok güzel bir şiirdi.. kutluyor, saygılar sunuyorum.. teşekkürler şiire..
Evvel zaman içinde kaldı salıncaklarımız değil mi şair arkadaşım...Ne çok özlemişim mahalle bakkalını..Nostalji oldu şiir ..Teşekkür ediyorum .Ve kutluyorum...
sizi oranın topraklarına gömeceğim
çok etkileyici
ve acı hikayesi içimizde büyüyen bir şiir
kutlarım kalemi
çok saygımla...