Okuduğunuz şiir 5.1.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Sal Kendini Yüreğimin İçine…
demir parmaklıkları vardı hislerimin ve asma kilidi dudaklarımın duvar işçileri örmüştü göğsümün çeperlerini yıkılası ama yıkılmayan tabular içinde örümcekler bağlıyordu gök’yüzüm
sonra sen geldin dağları yıkarcasına ömrüme akarcasına ve kör kuyulara sağır bakarcasına
idealist bir aşık gibi ama tüm gibilerinden arınmış ayakları yere sağlam basan ne istediğini ve niye istediğini bilen aşka sevdalı bir aşık gibi ben gibi biraz da ama gibilerinden arınmış sadece sevdalı sadece aşık ve benden arınmış sen derken hep dilinde b’izi damıtmış…
/
ırak yollardan geliyorum sana telaşlıyım az ve ürkek biraz da
ve seferi olan tüm duygularımı baş kaldırsın diye kalbine barikatlar kurdum ömrüne öyle ki giremesin benden başka hiç kimse içeriye
sevgilim her gece adımlıyorum adının sessiz harflerini ve sesli harflerinden çığlıklar büyütüyorum sana aşkla varlığını varlığımdan çıkarınca geriye hiç kalıyor!
biliyor musun? benim hiç bu kadar çok azım olmamıştı n’olur bir ölüm sonsuzluğunda uyut beni kollarında ki bir gün uyanırsam bile sonsuzluğa o sonsuzluğun adı sen olsun!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sal Kendini Yüreğimin İçine… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sal Kendini Yüreğimin İçine… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hoşbuldum, hoşluk buldum. Sevginin olduğu yere minderim hazırdır. Yeter ki içten olsun. Gerisi kimseyi ilgilendirmeye. Tiz, helvalarımız cevizli olsun. Üstüne sütlü gayfe içeceğiz.
sen var ya sen kadın! öldüreceksin o yosun bakışlı gözlerinde taşıdığın ve büyüttüğün deli ormanlarındaki deli sevginle...canımsın...seviyorum dostluk kokan yüreğini...hep var ol...<3
Güzel bir şiir okuduk kaleminizden, içli, hisli ve kederli. Kimi güne geldiği için kutlamış, kimi şiir yazdığınız için tebrik etmiş. İçine düşüp o hüznü çıkarabilselerdi derinlerden, ne tebrik eder ne de kutlarlardı! Sizin yüreğinizi yakan harflerle birlikte biraz olsun tutuşmalı bence. Güne laik görülmüş ya hani! Bugün günlerden salı ve aylardan ocak. Bugünün özelliği nedir diye düşündüm de, işin içinden çıkamadım. Oysa, yıllar önce yazılmış bir şiiri bugün okuduğumuzda bile duygusundan hiçbir şey kaybetmediğine şahit olmuşuzdur. Bu şiirde yıllar yıllar sonra okunduğunda belki birilerine yine aynı duyguyu tattıracağından eminim. Bazen Hasan Hüseyin olmak gerek, şiiri dünden bugüne, bugünden yarınlara taşıyan!
'kanadık toprak olduk çekildik bayrak olduk döküldük yaprak olduk geldik bugüne
ekmeği bol eyledik acıyı bal eyledik sıratı yol eyledik geldik bugüne '
tarih artık o kadar acımasız ki! bugünün acısından dünü hatırlayamaz olduk! belki de amaçlarına ulaşıyordur böylece kirli beyinler ne dersiniz? ki emin olun ne demek istediiğinizi çok iyi anladım ben ve bilmenizi isterim ki tamamen hemfikiriz sizinle...teşekkür ediyorum şiiirime kattığınız düşünce ve değere...madem en sevdiğim şairlerden Hasan Hüseyin'le selamlamışsınız beni; ben de O'ndan esinle daha evvel karalamış olduğum naçizane bir şiirle selamlıyorum sizi...saygı ve sevgiyle...
Acıyı Bal Eyleyemedim Ustam...
önce içimdeki kuşlar göç etti sonra çocuklar acıyı bal eyleyemedim affet ustam
yol aldım sevdalardan kara bulutlar başımda dolaşırken bundandır siyah yağmurlar yağdı hep üzerime paklanmak isterken
dün oturdum bir bankın üzerine etrafımı izledim boş boş baktım öyle
tenim yanarken güneşin sıcağından içimde yapraklar dökülüyordu bir bir bende hazandı
"demir parmaklıkları vardı hislerimin ve asma kilidi dudaklarımın duvar işçileri örmüştü göğsümün çeperlerini yıkılası ama yıkılmayan tabular içinde örümcekler bağlıyordu gök’yüzüm"
Demir parmaklar, asma kilit, örülmüş bir göğüs çeperi, ve tabular tabular... Üstelik son bir ümidi de alıp götüren örümcekler... Ağır kanamalı bir giriş yapmış şair, kendi iç dünyasını aleni gözlerimiz önüne sermş belki... Kim bilir!
"sonra sen geldin dağları yıkarcasına ömrüme akarcasına ve kör kuyulara sağır bakarcasına
idealist bir aşık gibi ama tüm gibilerinden arınmış ayakları yere sağlam basan ne istediğini ve niye istediğini bilen aşka sevdalı bir aşık gibi ben gibi biraz da ama gibilerinden arınmış sadece sevdalı sadece aşık ve benden arınmış sen derken hep dilinde b’izi damıtmış…"
Sonra kırıvermiş vuslatın belini en ince yerinden, kendine gelmiş belli ki, çıkış yolunun o olduğunu, aslında kendi olduğunu imlemiş bir solukta...
"ırak yollardan geliyorum sana telaşlıyım az ve ürkek biraz da
ve seferi olan tüm duygularımı baş kaldırsın diye kalbine barikatlar kurdum ömrüne öyle ki giremesin benden başka hiç kimse içeriye
sevgilim her gece adımlıyorum adının sessiz harflerini ve sesli harflerinden çığlıklar büyütüyorum sana aşkla varlığını varlığımdan çıkarınca geriye hiç kalıyor!
biliyor musun? benim hiç bu kadar çok azım olmamıştı n’olur bir ölüm sonsuzluğunda uyut beni kollarında ki bir gün uyanırsam bile sonsuzluğa o sonsuzluğun adı sen olsun!.."
Ve tedirgin ve ürkek biraz, üstelik biraz korkak en olmazından, ama ne olacaksa olsunla bitmiş şiir. Ölümden sonrası hikaye gibisinden...
Hani zerafet ve kaliteden bahsetmişsiniz ya, işte isminiz bile tek başına o sözlerin açılımıdır...Onur duydum varlığınızdan ve beğeninizden, var olun, sağ olun...daima sevgi ve saygıyla...selamlar olsun...
Biliyormusun benim hiç bukadar azım olmamıştı Varlığını varlığımdan çıkarsan hiç kalır Aslında ne çok söylenmiştir bu tarz sözler, anlamı azımsanmayacak bir şekilde sunulmuş. Şiir benden Söyler benden çalarken Ben çok beyendim tebrik ederim.
bu şiir için veya şiirler için de değil de, genel olarak, hep derim ki sözcüklerin gücü çok büyüktür...ve aslında ne dendiğinden ziyade nasıl dendiği önemlidir...çok teşekkür ederim beğeni ve yorumunuz için...sevgi/saygı...
sen benim içinde dünyalar bulduğum boncuk gözlümsün...hiç eksilmesin o güzel gözlerinden gülüşlerin...bir gün illa ki göz göze bakacağız seninle ömrüm yeterse can dostum...sevgimle kucak kucak...
insanın kalbini bu kadar ağrıtan başka bir kelime daha var mı ki acep "sevgilim"
bütün mesele de işte tam burada başlıyor onun varlığının bütün yoklarımızın üzerini örtmesi
sonrası mı? hep yok oluş hikayesi
en zoru da ne bilir misin sevgili sevtap hiçbir güçlük daha tanımam insanın duygularını ifade edebilmesinde o yuźden derim ki hep al gözlerimi gözlerinde yüreğımi yüreğınde konuştur sevgili
ve ne tuhaf değil mi her gözyaşıñın ardindan yine de sevgiliye ait bir eşyaya sarılmak
her şeye ama her şeye rağmen dönüp yaranı tüm benliğinle kucaklamak
insanın kalbini bu kadar iyi anlayan dostları olması etrafında ne denli kıymetli en iyi bilenlerdensin...ama daha önemlisi ne biliyor musun can? insanın etrafında yüreği aşkla dolu insanlar olabilmesi, çünkü yüreği aşkla dolanın dünyası da , hülyası da tertemizdir...varlığına ve dostluğuna teşekkürle, sevgimle....
İnsan yüreği kalıbından büyük duyguların mekanıdır. İzler, gizler ve ayan eder. Bakışı kurşun gibi delip geçerken, varlığı ise ürkek bir ceylandır. Ateşine su sanır aşkı ve kana kana içmeye aht eder.
Eşiği diktir. Bir adım yetmez geçmeye. Sabır yükü olsan bile çatlatır tek tek damarlarını. Hilesi yoktur eğer özden sevmişse. Yalanı gördüğü yerde yüzüne tükürür. Katıksızdır. Çocuk saflığında hissettirir içindekileri.
Yolu uzun ve çetrefillidir. Sınar ve sınanır. Şükür bağdaş kurmaya görsün baş köşesine. Şiir sızdırır insanın her hücresine. Besler ve beslenir kızıl renginde.
Aması yoktur. Acabayı yanaştırmaz yanına. Nettir ve tektir.
Ayna olur gözlere. Pişmanlık barınmasın diye de hep yeniler hislerinin dallarına tüneyen umut kuşlarını.
Tıpkı şiirin finalinde olduğu gibi sonsuzluğu düşleyerek...
ben teşekkür ediyorum gecenin bu saatinde ayırdığınız zamana, emeğe ve şiirime kattığınız anlam ve güzelliğe...yolunuz hep mavilere doğru olsun, sevgim ve saygımla...
Öncesi böylesi bir şiir ziyafeti için sonrasında ise en sevdiğim renge layık görülen ve şiirin hissettirdiği yorumum adına çok teşekkür ediyorum. Saygımla.
AŞK VE SEVDA OLMAZSA OLMAZI İNSANLARIN ANCAK BAZEN ACI VE HÜSRAN BAZEN SEVİNÇ GETİRİR KAPIMIZA.GÜZELDİ ŞİİR VE MÜZİK BİRLİKTE GÜZEL OLMUŞ.KUTLUYORUM...
bu şiiri okuyanın kalbi taştan olsa erir, benim gibi pambık olsa kalp malp kalpmaz kalpsiz olur yani kalbi şair kendisinin olur, kendisinin değil, kök salmayı bırak kökünden filizlenir onun içinde....
sevgilim her gece adımlıyorum adının sessiz harflerini ve sesli harflerinden çığlıklar büyütüyorum sana aşkla varlığını varlığımdan çıkarınca geriye hiç kalıyor! Kutlarım,selamlar...
sevgi ve daim dostlukla.