heyhat! eğilip avuçlarımızda okşadığımız çiçekler mahsun bir deniz örtüsü, geldiğimiz yerler kuş ölüsü delal...
seliminadan geriye kalan ağaçların gölgesi peşimize düşmekte bak yine üşümüş omuzlarında şalını unutan kadın yükseliyor yalınayak gökyüzüne, evet.. bu rüzgar, mahirin annesi olmalı.. gözleri bunca keder omuzları bunca sefer beklemiş, özlemiş ve susturulmuş!
o rüzgar ki koşardım yürürken mavi sulara ve nice umutları giydirirken karadenize kimbilir kaç kez fısıldamıştır insanlığa.. tanrı, rüzgarı duymuş mudur delal.. peki ya tanrılaşan insanlar, doğuya gömülen kuş ölülerine ağlamış mıdır..
mesela görmekle bakmak arasındaki fark, duymakla duyumsamak arasındaki duvara benzer öyle kırılgan, öyle sefil ve öyle güçlü bir yanı karanlıktan korkar bir yanı korkuya öfkeli bir yanı olabildiğince cesur bir yanı alabildiğine dirençli söyle delal böyle zamanlarda rüzgarın hep içimize içimize estiğini tanrı bilir mi bilir mi ki bu sancı ve bu kavga bilinç uyansın yürek ayaklansın, diyedir
korkma delal, suların yönünü bir tek sen değiştirebilirsin ağaçların hangi noktaya yükselebileceğini bir tek sen görebilirsin, silindikçe yaşayan gölgeleri sadece sen duyabilirsin.
çocuklar bir tek senin dudağında gülümseyebilir cesur ol ve diren.. şiire rüzgarın ismini unutturma, çünkü hayat unutturur bi vakit.. oysa gülümsediğin her dem mahirin annesi gibi, bir babanın yorgun gözlerinde ışıldayan hüzün gibi,
gidenleri, düşenleri, kayıpları devrim hep hatırlatır delal,
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Saklı Rüzgar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Saklı Rüzgar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
seliminadan geriye kalan ağaçların gölgesi peşimize düşmekte bak yine üşümüş omuzlarında şalını unutan kadın yükseliyor yalınayak gökyüzüne, evet.. bu rüzgar, mahirin annesi olmalı.. gözleri bunca keder omuzları bunca sefer beklemiş, özlemiş ve susturulmuş!
sadece yeniden yaşadım selam olsun var olan yüreğinize saygımla
Sevgili Mine, saygın kalemine ve şiir yüreğine tebriklerim içten.