bilseydin sürüklenmezdin benimle her bayram sabahına ki ölümün bu kahpe yüzünü tanıyınca sen de küserdin yaşamaya ellerin namlu gözlerin puslu koşaradım varmak isterdin çocuk mezarlarına
uzun çığlıklar koparken "arka mahalle"de umudun yüzü dağıtılmış meğer bir çırpıda oysa çocuk sesleri yankılandıkça gülümserdi toprak her dilden ve her şiirden turuncu köyler benzi soluk gelinler ay ışığındaki korkunç sessizliği çok kere duymuşlar baba çok kere..
sen gideli beri saatler hep cumartesiyi gösteriyor aynalar utancın peşinde aynasızlar ise bildiğin çakal hala çocukların ciğerine kan doldururken analara kızılcık şerbeti içirmişler kimi suyun kederini kimi de güneşin kimsesizliğini çok erken tanımış baba, çok erken..
oysa sen.. sen ki bu çocuklar için onlarca kez üşümüştün hatırlar mısın ellerin hep çatlamış olurdu eve geldiğinde ve ben öperdim öperdim kokusu gün gibi soluğumda günden çoğalmış gece gibi yaşamakta çok vakitsiz gittin baba çok vakitsiz..
seni de aldılar benden seni de kandırdılar geçmişten ahh bilseydim.. dediğini duyar gibiyim.. bizi düşlerimizden vurdular baba bizi burnumuzun direğinden sızlattılar renkli gazlar şöyle dursun senin çocuklarını parçalara ayırdılar ayıramadıklarını ayırdılar ansızın anadan, babadan, kardeşten çok derin uyumuşuz baba çok derin..
bilseydin, "iki tutam saç" hikayesinden, sen de gözyaşlarını taşırdın yüreğime bense kırmızı mağarada imha edilirdim seninle..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kırmızı Mağara şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kırmızı Mağara şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sen gideli beri saatler hep cumartesiyi gösteriyor aynalar utancın peşinde aynasızlar ise bildiğin çakal hala çocukların ciğerine kan doldururken analara kızılcık şerbeti içirmişler kimi suyun kederini kimi de güneşin kimsesizliğini çok erken tanımış baba, çok erken..
Baştan sona şiir baştan sona bu ülkenin gerçekleri...
Öğretmenim eminim
bilseydin, "iki tutam saç" hikayesinden, sen de gözyaşlarını taşırdın yüreğime bense kırmızı mağarada imha edilirdim seninle..