Göğün göğsü parçalı-bulutlu mavi hengâmesi Bakışlarımı iliştirmek istemiyorum bu ekim kokan griliğe Ki kirpiklerim kapatsın dünün kapılarını diye Yüzümde eskimeyen bir Pazar tüm mağrurluğuyla dururken Buruk bir sigaranın terkisinde hançer yüzlü türküler yutkunuyorum…
Felçli bir gülümseme fır dönse de dudak ucumda Noktalı suskunluklar düşmüş lades kemiğime Aklımda ezberlerim Baba/sızlanıyorum…
D/oku(n)duğum tüm şiirlerde buluyorum naaşımı Kumbaramda geçmişin huzurunu biriktiriyorum Kardelenin güneşi beklediği gibi bekliyorum ekimi Zira babamın kaşları arasına taşıyacağım çocukluğumu Damla damla eriyeceğim yeniden son mektubuyla…
Ağır çekimde anılar heyhat! Bir çınarın dağılan sesinde yenilen Bir çiçeğin boyun büküşüne kırılgan Bir bildiri gibi pür dikkat Bir ağlayışı yutkunan Bir boşluğu avazı yettiği kadar susup Mısra mısra kederine budayan uçurum zamanlardayım Hürriyeti kâğıttan kuşların göz kapaklarına bırakışım belki de bundan…
Her sokak başında kasketli gölgesi Sessizliğime dokundukça Böyle sersefil sızlanıyorum Memnun değil parmaklarım yüreğimin halinden Bu ayyuka çıkmış yeşil gözlü sükûnetimden…
Birer vasiyet gibi Masallara düğümlenen harfler beni susuyor Beni eyvahlıyor abc’siz zılgıtlar Ve beni imgeliyor pas tutan kafiyeler Sonra öksüz bir dua gibi düşüyor yüzüm avuçlarıma Yaklaştıkça salanın adımları duyularıma Dul bir keder okşuyor saçlarımı Bense, fakatlar ve oysalarla Mütemadiyen yürüyorum sancılarıma…
Bu gece yeniden duvağını aralayacağım Senin muştu saydığın ölümün Ellerim senden kalan iki keder 8 yıldır resmini çiziyor ayrılığın Adın ellerime sığınak dualarla…
Baba! Gittiğinden beri Alnının çizgilerine çekilmiş yargılıyorum her şeyi Yine yandı gözbebeklerim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
K/ağıttan Kuşlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
K/ağıttan Kuşlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
canım Hazal'ım uzun süre sonra burada seni tekrar okumak harika şirin yine ben olmuş beni buldum babamla beni :( harikaydın yine muhteşem ve kudretli kalemini seveyim çok çok seviyorum tarzını ruhunu seni yürekten kutluyorum güne düşen şiirini ve ruhundan öpüyorum...Monnan
ne zamandır Eminönü'ne gitmiyorum ne zaman gitsem babamı görüyorum kuşlara yem atarken onsuz herşey eksik çay açık kahve soğuk balık bayat
ve çok zamandır soğuk alıyor sırtım ne hırka ne şal ısıtıyor arefe günüydü ziyarete gittiğimizde ağlamayacaktım güya hiç istemezdi ağlamamı tutamadım kendimi her seferinde beyaz mermeri babamın ellerine sayıp ellerimi sürmek..çok özledim çok.. o an yanındaki toprağa uzanıp dizlerimi karnıma çekesim geldi..
babamı özledikçe küçülüyorum.
"Zira babamın kaşları arasına taşıyacağım çocukluğumu"
sanırım bir kız çocuğunun en güzel tahtı : babasının iki kaşının arası.. orada mutlu orada özgür
Ah Hazal'ım
ne halde okudum bilsen gözyaşlarımı görmelisin ben bu halde okudum sen sen nasıl yazdın
ben şimdi sana en babasız yanımla sarılmak isterdim ve teşekkür etmek anlattığın için sevgimi özlemimi ve öpmek isterdim çocuk yüreğinden
Dilerim mekanı cennet olsun babanın ve benim babamın Kabirleri nur dolsun