Kentsoylu kuşlara gıpta etmez diğer kuşlar Köyden şehre göçse de... Tutsaklığa inat süzülür havalarda Takla atar, Sessiz ağlar
Farkında olmaz ne Angut ne de Şebab Hep kendini kandırır; donar gözlerinde ab
***
Damlarında güvercin barınaklarıyla bu kentin -Çıkmamacasına- kokusuna takıldım Koparmak isterken peygamberçiçeklerini Ellerim öksüz Ve kimsesiz Kaldı ah! Kanarken ayak tabanlarım Yol yürüdüm yorgunluğuma aldırmadan Yassı-yumru taşlara basarak
İlerde bir şey varmış gibi geldi bana Anlamak için baktım gözlerimi kısarak Göremedim Süremedim –topaldı- hayalen boz atımı hedefe Ve yalnızlığa imlenmiş Bir kent harabesinde Kimsesizler meydanında kayboldum
***
Türkülerinde yaşadıydım tarihi Makûs olduğunu bilerek Kurgulanmış öykülerde kendimi Yaşattığım kadarmış ömrüm
Geceler sıra oldum Nöbetini ben tuttum Düşmesin diye ateşe uyurgezer yürekler Tılsımlar üflüyordu bacadan rüzgâr…
Milenyum döngüsünde Taş duvarlar dibinde Haberini bekledim sessizliğin
*** Ne gölünde Ne de... dünde Görmediğim şey kalmadı zulme dair İki dikit gölgesinde… Üflemeli aletlerin çıkardığı sesler Yaylılardan yayılanla karışırken Ben-vurmalılarla nefes nefese tempo tuttum Cezbedeydim...
Ruhumu dışarı saldım Kayboldum bedenimde Kendimi unuttum...
Sonra sustum… Yüzyıllarca kan kustum Acımadı ünü düne ilikli Yarını geçersiz kılanlar Çok da umursamadılar...
***
Kavgalıyım tanımadıklarımla kıyısında aklımın Su kıt Sarkıt Kuyuya kovanı idareli Rüzgâr var üşürsün düğmelerini sıkı perkit
Sor karşıdan gelen kareli Gömlek giymiş uzun yol yorgunuymuş Sor ki; acep nereli…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DAMLARINDA GÜVERCİN BARINAKLARIYLA BU KENTİN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DAMLARINDA GÜVERCİN BARINAKLARIYLA BU KENTİN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Belki yıkık ,belki viran Halep . Ama yerinde duruyor da arşın kötülerin elinde artık. Kendi ölçülerinde asıp, biçip kesiyorlar,İnsanlara yüreklere rotalar çizmeye kalkıyorlar. Başaramadıklarını söyleyemem malesef. Zira insanların insanca yaşayabilme , adam gibi sevebilme özgürlüklerinin de baş düşmanlarıdır bu sevgi fukaraları.( Güzel insanları anlayabildiklerini ya da anlamak gibi bir sorunları olduğunu sanmıyorum üstelik. Şair bu açmaza öylesine etkili dokunmuş ki okurken şiirin ara sokaklarında kaybolup gitmeniz içten bile değil. Ben kayboldum . Alkışlarım gelsin taaa uzaklardan . Güçlü kaleme , güzel yüreğe
her bir dizede hayatın medcezirleri saklı yine etkin bir kalem ustalığı ve engin bilginiz gözlemleriniz bu sayfadan ders almak gerekli diye düşünüyorum
*** Ne gölünde Ne de... dünde Görmediğim şey kalmadı zulme dair İki dikit gölgesinde… Üflemeli aletlerin çıkardığı sesler Yaylılardan yayılanla karışırken Ben-vurmalılarla nefes nefese tempo tuttum Cezbedeydim...
Ruhumu dışarı saldım Kayboldum bedenimde Kendimi unuttum...
Sonra sustum… Yüzyıllarca kan kustum Acımadı ünü düne ilikli Yarını geçersiz kılanlar Çok da umursamadılar...
***
Kavgalıyım tanımadıklarımla kıyısında aklımın Su kıt Sarkıt Kuyuya kovanı idareli Rüzgâr var üşürsün düğmelerini sıkı perkit
Sor karşıdan gelen kareli Gömlek giymiş uzun yol yorgunuymuş Sor ki; acep nereli…
Her bi kitasinda ayri bir pinar vardi sanki. Tekrar okumak guzeldi siir. Gonulden kutluyorum zengin kelime hazinesi ve imgeleri icinde barindiran, dusunduren siiri. Selam saygimla..
Güneri Kardeşim, dili çok zengin kullanıyor, bu Güner Öğretmenin uzayda yol almasını , ummanlara gömülüp çıkmasını muhteşem şekle getiriyor. Dini felsefesini biliyor. mistik anlayıştan zevk aldığını düşünüyorum Şiirler. kendini okutuyor. Beni düşündürüyor. Bir çok yorum yapılabilir ama ben doğrudan dini bilgisi olmayan bu şiirleri okumasın. Kutlarım Usta. Selam ve sevgilerimle.
Türkülerinde yaşadıydım tarihi Makûs olduğunu bilerek Kurgulanmış öykülerde kendimi Yaşattığım kadarmış ömrüm
işyerinde belkide defalarca okudum.. her mısrası sanki başka bir öyküydü..enkazlar altında kaldı kalem..sustum ve halada ne yazabilirim diye düşünüyorum..
ama kalemin yetkinliği dili kullanmadaki etkinliğinin karşısında yorum yapamaz oldum ustam..
Yel değirmenin pervanesi gibi çırpınmış duygular Özlemler sıralanmış tespih taneleri gibi Bir keder ki hiç sorma ahvali hakikat Ne yapacaksın ey dost Tükürdüm o istemeyen lanetli tüm sistemsizliklere Acılar ve kederler her zaman çoğunluktadır sevinçlerden Okudum,üzüldüm,düşledim şiirin tüm mısralardan...
Üstadım uzun yıllar önce bende güvercin besliyordum...
İçlerinde bir tane o şebabtan vardı; yaşamanın bizleri maruz bıraktığı haller karşısında güvencinlerin tamamını sattım bir çoğu geri geldi velakin , bugün sattım aynı gün gecesi o taklacı gelmiş, dam kenarında bekliyordu... Bir daha sattım yine geldi...
Biliyormusun üstadım? satılmaya inat, sadakatinden vazgeçmedi o güvercinim... Bu şiire roman yazılır mübalağa etmiyorum... Son söz dersen söylerim... Altı üstü üç hece zaten.... " AH İNSAN "........
Selamlar, saygılarımla üstadım...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 10/8/2013 8:22:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
âr-zarar hesabıyla fır döner gözler fır Biri gider bini gelir bol kisveli tüccarın Kârı yüksek nedense, zararı daima sıfır...
Özgürce yaşamak istediğimiz bir ömürde yaşanan gel -gitler...usta kaleminizden felsefe içeren sözler ile ince ince anlatılmış ve destansı bir şiir çıkmış tüm ihtişamı ile ortaya.Karı yüksek,zararı sıfır ile sonuçlanan hayattan...Çok tebrikler hocam.Işık ile kalınız yüreğinize sağlık.. saygılar selamlar..
büyük bir maheretle güzel yüreğin güzelliğinde feryatlar çıkmış göğe dost kim duyar bu dünyada ancak yaratandan umut var dost kutlar sevgiler sunarım...
Üstadım ortadoğuda hangi müslüman ülkenin damlarında güvercin barınakları kaldı ki:((( Yada hala gelişememiş ve bir şekilde dışarıya bağlı yaşayan hangi ülkenin damlarında güvercin barınakları olabilir ki....
iç savaş- öldürülen terörist yıkılan evlerin çatıları ve ağlayan çocuklar birde kentler ... utancakmı insanlık bilmiyorum...
yürek sesinizi yürekten kutlarım böylesine hassas bir konuya şiirle ne güzel sarmalamışsınız... Herd adaim saygımla....
şiir bitmiş
söylenecekler bitmemiş
düşünmek bize kalan
bir dost daha gönüllemek yerine
dalıp gidiyor insan
geçiyor zaman
tebrikler