Kendi ayak sesinden ürkerek güpegündüz, Yan basınca tabana düşmek midir mesele? Dönüp şaşkın haline söverek düpedümdüz Sonra düştüğün yeri eşmek midir mesele? Zora ayak uydurmak nedir? Dur düşün hele
Mesele teselliyse ey gözü yaşlı insan! Sessizlik dehlizinde kendini çek hesaba Bilmez misin ölçüde akla sunulan ihsan; Sabrı sınava tutup, nimeti koyar kaba Şikâyet üslubunda figânın olmaz kaba
Belli ki, çetin sınav; kaç firede bedeli, Mukabelede kelam hacetinde zorlanır Araya giren şeytan uzatınca bed eli Kaşı inmiş Adem’in tahammülü horlanır Kayıp, kazanç sofrası ikrama müddet tanır
Değil mi ki kor ateş sıcağında rakseder Kendinden geçen alev hevasını ar sanır Dilin çözülen bağı suretine akseder Yürek eğriliğinden gönül korkup, aldanır Zenbili yüksek ocak kubbesini dar sanır
Nihai mesafede talimdeki heyetin Yorulmuş nefesinde semai fasıl olur Sakın ha! Ağırdan al; tempo tutmuş niyetin Can ağzına gelenin duası nasıl olur Kimbilir, düşmüş kulun maksadı hasıl olur.
Hedefin arkasını görmediğin yüce dağ Al bayrağı çiğneyip aşmakmıdır mesele Benliğini kaplamış ihmal yüklü çirkef ağ Taviz verip ters yöne koşmakmıdır mesele Kaybettiğin değerler nedir dur düşün hele_____ İsmail Taşdemir
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MESELE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MESELE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her mısrası duygu yüklü .Her dizesi tat verici bir o kadar renkli. Haz duydum ,mutlu kıldınız.Gönlünüze sağlık Su gibi kanan kana içtim şiiriniz.çok güzeldi. Saygılarımla
Nihai mesafede talimdeki heyetin Yorulmuş nefesinde semai fasıl olur Sakın ha! Ağırdan al; tempo tutmuş niyetin Can ağzına gelenin duası nasıl olur Kimbilir, düşmüş kulun maksadı hasıl olur.
Ah ah iç çektim şiire.çok şey vardı anlıyanlara Tebrikler o engin duygularına.gurbet diyarına, Selam saygı ve sevgiler can bacım..
Nihai mesafede talimdeki heyetin Yorulmuş nefesinde semai fasıl olur Sakın ha! Ağırdan al; tempo tutmuş niyetin Can ağzına gelenin duası nasıl olur Kimbilir, düşmüş kulun maksadı hasıl olur.
Özlü sözler gibiydi can hepsi de bir birinden manidardı ve didaktik de bir şiirdi, ders alınası, ders çıkartıcı yönleriyle... Harika dizelere gönül dolusu tebriklerimi bıraktım Nazom, uzaklara selam ve sevgilerimle...
"sessizlik dehlizinde kendini çek hesaba kayıp kazanç sofrası ikrama müddet tanır kendinden geçen alev hevasını ar sanır yorulmuş nefesinde semai fasıl olur "
Felsefesi ve tavsiyesi olan dizeler yalnız bunlar değil tabi. Şiirin tamamında görülen söz ustalıkları anlamın derinliğini bir kat daha artırıyo Teşekkür ederim saygılar.
Nihai mesafede talimdeki heyetin Yorulmuş nefesinde semai fasıl olur Sakın ha! Ağırdan al; tempo tutmuş niyetin Can ağzına gelenin duası nasıl olur Kimbilir, düşmüş kulun maksadı hasıl olur.
Güzel şiirinizi kutluyorum şair arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
Karşılaşılan iyi şeylerden mutlu olurken insan, bunların Allah'dan olduğunu bilip şükretmeli; yine olumsuz durumlarda da aynı gönül rahatlığıyla Allah'a sığınmalı, teslim olmuş bir ruh huzuru ile çokça şükür etmeli, sabretmeli ki bunların; iyi- kötü yanlarıyla gerçekten bir sınav olduğunu bilmeli... Hoş aksine davransa, üzülse, bağırsa, dövünse, sınırını aşsa... ne fayda elde edebilir ki; kocaman bir hiç, dağ gibi günah... Saygıdeğer kardeşim, Hem içeriği ve hem de anlatımı çok hoş, derin manalarla tasavvur edilmiş bir şiir okuttunuz; tefekkür ettirirken, tavsiyelerde de bulunuyordu kaleminiz... Teşekkürler kaleminize... Esenlik dileğiyle...
Mesele nin aslı adam gibi görünenlerin adem olabilmesidir. İnsanlığım komada olduğu fakat insanların dipdiri gezindiği bir zaman dilimindeyiz. Daim olsun kaleminiz. Tebrik ederim. Sağlıcakla.
gerçekten tam favorilik bir şiirdi.
tebriklerimle...