İtilaf devletlerin güvendiği batarya Bir tarih akışının sularında batar ya! Yedi düvelin kaybı onulmaz yara alır Yenilmeyen İngiliz boğazda dara kalır
Kandırılmış şark ve garp, savaşın kulvarında Gururları kırılmış imanın duvarında Entrikaya şahittir filocuklar faresi Kan kusarken çanağa Haçlı’nın keferesi
Yoğun ateş altında zulmün ibret vakası İzlerini silmeye yetmez tarih makası Nerden toplanıp gelmiş bunca insan kalleşi Vahşeti sergiliyor kokmuş yamyamın leşi
Hürriyet sevdamızla ördük düşmana cidar Sözlüyüz sonsuza dek kalacağız payidar Esir olmayan millet, zafer Türk’ün zaferi Makber şehit kokuyor... Gelibolu’dur yeri
’Çanakkale geçilmez’ diye kuruldu divan Siper etti kendini bu uğurda kaç civan Hem bedenen hem ruhen bugün moral anıdır Bir ulusun yeniden diriliş destanıdır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇANAKKALE (DİRİLİŞ DESTANI) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇANAKKALE (DİRİLİŞ DESTANI) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Günün maneviyatını yansıtan ve o günleri diri tutan vatan sevdalılarına selam olsun..Şehitlerimize Allahtan rahmet Gazilerimize sağlık afiyetler diliyorum
O GÜN ÇANAKKALE GEÇİLMEZ DİYEREK O NACİZ BEDENLERİNİ TOPLARIN MERMİLERİNE SİPER EDENLERİN TORUNLARININ,,BİR KISIM İNSANIMIZ MEMLEKETİNİ 1 DOLARA... ÖZGÜRLÜĞÜNÜ PATETES'E,,SOĞANA SATIYOR.. YAZIKLAR OLSUN
Hanımefendi insanlık tarihinin kaydettiği büyük savaşlardan biridir Çanakkale. Önemi, cihan harbinin akışını değiştirdiği gibi Türk ulusunun da bu topraklarda bir daha doğumunun sancısı olmasındandır. Bu savaşta bu destanı resminizin sol üstüne koyduğunuz Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ile vatanına bayrağına milletine canını feda eden 57.000 gencecik fidan ve 200.000 kahraman gazimize borçluyuz elbette. Hepsine Allah'tan rahmet diliyor nur içinde yatsınlar diyorum.
İlk okuduğumda çok duygulanmıştım aynı duyguyu her okuduğumda da yaşıyorum… Biliyorsun Çanakkale’yi seninle birlikte dolaşıp gözlerimizdeki yaşlara engel olmadan ağlamıştık
Hele Ummum, 2000 senesi mayısında rahmetli dedemin rüyama gelip '' hala beni ziyarete gelmedin'' demesi ve Canakkale savaş alanını gördüğümde birebir örtüşen ama bir tek upuzun bir minaresiyle kocaman bir caminin eksikliğini yaşamış, şok olmuştum gördüklerim karşıısında. Ve ne ağlamalarımız vardı unutamıyorum. Fatihimin inşallah orayı görmesini çok arzuluyorum...
beytler halinde güzel bir anlatımdı çanakkale elbette üç beş mısra ile anlatılamaz ama maşallah kardeşim bir çogunu anlatmış sevgiler saygılar ablam yüregin dert görmesin kardeşin hazani
Tebrikler Nezahat Hanım. inşallah en kısa sürede ses de olurdunuz o güzel yorumunuzla Radyomuzda da dinleme Dinletme imkanımız olur. Saygı selamlarım size doğru. (___)? ..
Merhaba Nezahat Hanım, Radyolardan uzaklaşmakla sizin gibi değerli bir şair ve aynı zamanda değerli bir dostun sevenlerine vermiş olduğu Cezadan başka bir şey değildir. elbette hepimizin Zaman zaman kırıldığı ortamlar olmuştur. ama sizin gibi değerli dostları bırakmak hiç aklımızdan dahi geçmemiştir. Umarım en kısa sürede sizi tekrar aramızda görürüz. Saygı ve Selamlarımla.
Inşallah olur, önümüzde ki günlerde düşünüyorum yoruma tekrar geçmeyi.. Radyolardan soğudum bu aralar ama gelmeye çalışırım arada Hilmi Bey. Selam saygılar...
Hürriyet sevdamızla ördük düşmana cidar Sözlüyüz sonsuza dek kalacaktır payidar Yatağını bozarak su tersine akar mı? Esir olmayan millet boyna zincir takar mı?
Gururla beğeniyle okudum. Yazan ellerin dert görmesin arkadaşm. Çanakkale bizlerin en büyük övünç kaynağımız. Selam sevgiler.
Kandırılmış şark ve garp, varlığın kulvarında Gururları kırılmış imanın duvarında Entrikaya şahittir gemicikler faresi Kan kusarken çanağa Haçlının keferesi
’Çanakkale geçilmez’ diye kuruldu divan Siper etti kendini bu uğurda kaç civan Hem bedenen hem ruhen bugün moral anıdır Bir ulusun yeniden diriliş destanıdır
GÖNÜL DOSTU İNSAN MERHABALAR ; UMARIM YENİ NESİLDE BU DEĞERLER MANZUMESİNE SAHİP ÇIKAR..GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIML
Canım geç geldim sayfana özür:( gündüz torun bakıyorum ,yetişemiyorum hiç bir yere O güzel duyarlı vefalı gönül kalemin var olsun Şehitlerimizede rahmtle yad ediyor ve anıyorum Her dem saygı ve sevgimdesin arkadaşım
Güne özel unutulmayan zaferlerin anısına bu anlamlı şiirinizi yürekten kutlarım saygılar.. Daha daha neler yazsak az gelir şehitlerimizi rahmetle anıyoruz...
Duyarlı yüreğinizi ve değerli kaleminizi kutlarım şehitlerimizin ruhu şad olsun .. benim dedemde Çanakkale de kalmış Allah mekanları cennet etsin onların sayesinde Vatanımız geri kurtarıldı daha göstermesim mevlam ..s evgilerimle..
’Çanakkale geçilmez’ diye kuruldu divan Siper etti kendini bu uğurda kaç civan Hem bedenen hem ruhen bugün moral anıdır Türk’ün bendini yıkıp diriliş destanıdır
Yüreğiniz kaleminiz daim olsun efendim. Mükemmel dizelerdi.kutluyorum.sayğılar.
Çanakkale geçilmeyen bir büyük destan Şimdi bakıyorum hakikat olmuş yalan Onca zafer kazanan ecdadın torunları Övünürler hep dedelerin ecrine Kendilerinin yaptığı bir kuru laftan öte ne.
Kalksa gelse o Mehmet hani nerde yiğitler Rant, mafya bozuntusu dolmuş her yere Hak hakikat desen nerde Ecnebi kültür dolmuş ahlak, namus yerlerde.
Bunun için mi öldük derse o şehitler Kim hesap verir acep bir söyleyen var mı Ben dahi susup kalırım o büyük iman önünde Mahcup mahcup bakarıp şehitlik abidesine.
Evet hep başkalarının yaptıklarıyla övündük Onların yüreklerini ateşleyen neydi bilmeden Örnek alacağımız yerde methiyler düzdük Biz hiç şehitliği, şahitliği bilmedik Mehmet akifin dediği o pak alnı öpmeye Secdeye eğilmedik.
Melik Haker tarafından 3/19/2013 12:08:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nezahat Hanım, Maşaallah bugün edipler Çanakkaleye şiir yetiştiremiyor, haklılarda. Bugün okuduğum en güzel Çanakkale şiirlerinden birisiydi. Biraz sonra naçizane bende bir Çanakkale şiiri ekleyeceğim, gerçi bunca güzel şiir içinde benimkisi beğenilirmi bilmiyorum ama. Tebrikler, selam ve saygılarımla...
Şiir yazmayacaktım ama duramadım bende, hatta işdeydim ve son anda bugüne yetiştirmek istedim yarına kalmasın diye.. İnanıyorum ki sizinki çok daha güzeldir, duygularınızda bezenmiştir. Birazdan sayfanıza uğramaya çalışacağim.. Teşekkür ve saygılar..