Okuduğunuz şiir 24.12.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ÂH...
Kendimi anlatmak zormuş âleme Attığım adımdan soruldum çünkü Hesap veremedim düştüm eleme Ömrümün içinde yoruldum çünkü
Toprağa bastığım ilk günden beri Yüreğe hüzünler soktum ekseri Gölgemin şehrini bulmak üzeri Eşkiya dünyaya verildim çünkü
Halet-i ruhiyem esir ettikçe Hayatın rüzgârı tesir ettikçe Kul, kula artarak kusur ettikçe Yanlış hükümlerle gerildim çünkü
Çok defa haksıza kızdım söylendim Hücreme çekilip hırsımı yendim Arzumla gurbette gezdim eğlendim Gönlüme dost diye sarıldım çünkü
Belimi büktüren var ile yokta Olduğum kadardım az ile çokta Hatrını sözümün koymayıp hâkta Şükrümle cürmüme serildim çünkü
An geldi kaleme döktüm içimi Zoraki söyletti demli acımı Ardıma bırakıp gençlik suçumu Ellilik çağıma kuruldum çünkü
Yıldızî mühletin dolmadan hele An geçer hızlıca etsen acele Gösteriş çarkında dönmek mesele Hâl ile savrulup duruldum çünkü.
Nezahat YILDIZ KAYA
*
Dost Kalemlere teşekkürlerimle
Elli köprü geçtim hem aç hem susuz Elli küsur yıldır yorgun uykusuz... Ömrüm ölümlerden yana korkusuz Elli kere öldüm dirildim çünkü...............Mirim
Kim dost, kim düşmandır, akıl ermiyor, Maskeli yüzleri, ayır etmek zor. Sen bütün bunları, gel de hayra yor, Ne çok hainlerden, vuruldum çünkü...........Kardelen-1
*
- Şiirimi güne taşıyan Edebiyat Defterine, seçki kuruluna, sayfamı ziyaret eden herkese ayrı ayrı teşekkür ederim -
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂH... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂH... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ömür, şiirde anlatılan safhalardan gelip geçiyor. Uç aşağı, beş yukarı aynı şeyleri yaşıyoruz genellikle. Ömrün haritasının çizildiği bu günü parlatan şiiri ve şiirin yüce yürekli şairini tebrik ederim. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Sevgili Nezahat cım kusura bakma geç geldim.. Güne anlam veren çok kıymetli eserini ve seni yüğrekten kutluyorum. Eseriniz hak ettiği yeri almıştır. Tebrikler, sevgilerimlee..
Kölesi olduğum yürekti, hardı Bütün benliğimde varlığın kardı Aşkın rüzgarıyla kavgam da vardı Gönülden gönüle sürüldüm çünkü.
Size hak veriyorum, dediğiniz gibi zaman içinde dostlukları, arkadaşlıkları ayrı tutuyorum ben de. Kimisinde, güven yitimi, hezeyan, kimisinde pişmanlık ve kimisinde iyi ki var dediklerim var. Ama insan en çok dost bildiklerinden yaralanırmış, belini doğrultamazmış. Sayfamı ziyaretinize çok teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum.
Muhteşem bir hece muhteşem bir eser çıkmış ortaya kalemin daim olsun değerli Nezahat Hocam.günün şirinim ve yazan kalemi alkışlıyorum tebrik ediyorum. Selamlar sevgiler yolluyorum kucak dolusu
Yarım asırlık hayatın akışını çağa manidar olarak ne güzel de özetlemiş şiirinde mahir kalem. En kalbi tebriklerimle kutluyorum duyarlı yürek Kalemin susmasın Saygılarımla Figani
Güne gelen şiiriniz ustalara parmak ısırtır Nezahat Hanımefendi, sevgili şairim... hele final beşli bir harika üstü güzel, karşısında şapka çıkarılıp selama durulacak bir şiir okudum. var olun. emeğe ve sanata saygımla dostça sağlıkla kalın.
Sizinle aynı günde beraber güne gelmek güzeldi Canan Hanım. Tekrar sizi de güzel şiirinizle beraber yürekten tebriklerimle çok teşekkür ediyor sevgimle selamlıyorum.
Elli köprü geçtim hem aç hem susuz Elli küsur yıldır yorgun uykusuz... Ömrüm ölümlerden yana korkusuz Elli kere öldüm dirildim çünkü
Minik katkımı kabul ederseniz sevinirim.
Zaman bulup akşamdan beri siteye giremedim. İsminizi günde gördüğümde şaşırmadım elbette. Bir solukta okudum. Enfesti... Serbestin ve hecenin iki ecesi zirveyi paylaşmış, ne güzel.
Yürekten kutluyorum Nezahat hanım. Başarınız daim olsun. Saygılar.
Hemşehrime çoktandır takılmadım, damarına basayım. Şiir bir solukta okunmaz. Değişik soluklarda okunur. Şiir şiirse her okuyuşta başka bir sırrını söyler. Yani övgü değil o.
Kendine ve yaşama dışarıdan bakıp sorgulaya bilmek doğrusunu yanlışını büyük bir erdemdir Hele bunu hece şiirine uyarlamak bence yüreğin kelimeleri vuruşunda ki; ustalığıdır.
Ne çok yakışmış güne Tebrik ederim şairim Emeğine Yüreğine sağlık
Canım arkadaşım ben yorum yaparken o esnada şiirin güne gelmiş sanırım. Ama siteye çok geç girdiğim için kimseyi seçmeye vaktim olmadı. . Gün seçkisini gönülden kutluyorum. Bir kez daha tebrikler. Sevgiler..
Serap'ım, üzülme olur mu, ben de işten geldim deftere girdim ama evde iş yemek beni bekliyordu. Önce Canan arkadaşımızı tebrik ettim sonra işlerimi yaparken buraya arada döndüm. Bazen açık olsa da burada olmuyorum. Oluyor bir şeyler işte, biz bayanların yoğunluğu oluyor elbette. Geldin ya benim için önemli olan o. Kucaklıyorum seni çok.
Güne seçilen şiiriniz için tekrar kutluyorum tebrikler. Zaten yazdığınız şiirlerinizin hepsi her zaman seçilecek kadar güzeldi. Kaleminiz ve başarılarınız dâim olsun inşallah. Sonsuz selamlar ve saygılarımla.
Kim dost, kim düşmandır, akıl ermiyor, Maskeli yüzleri, ayır etmek zor. Sen bütün bunları, gel de hayra yor, Ne çok hainlerden, vuruldum çünkü.
Can Nazom hayatın içinde yaşamdan yana ne çok üzenler ve de üzüldüklerimiz olur. Her şey güllük gülüstanlıl olmuyor ne yazık ki. Dışarıdan bakan ne içimizi bilir, ne de düşüncelerimizi okuyabilir. Herkes göründüğümüz yanıyla bakar bize. Sanırım şiirin de böylesi kendinle bir içsel söyleşiydi hayata dair. Yüreğine hüzün değmesin dileğiyle bir dörtlükle de ben eşlik etmeye çalıştım, benzer duygularla. Yürek sesini gönülden kutluyorum canım. Çok sevgimle. Selamlarımla.
Bugün okuduğum birkaç güzel heceden biri. Zaten Nezahat Hanımın kaleminden geçen bir hecenin güzel olmama şansı yok. Günün şiirine en büyük adaylardan biri. Selam ve saygılar usta kaleme.
bu dünya dertleriyle zevkleriyle imtihan ve puanlarıyla başlı başına bir meşakkat dünyası...şiir bu sıkıntıları zaman zaman görmüş bir gönül sızıntısıydı. şiir mi, her zamanki tat ve lezzetinde, ibretlik ve de imrenle okuduğum ve de imrenilesi dörtlüklerden oluşuyordu...başarılı bir şiir. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Her defa haksıza kızdım söylendim Hücreme çekilip hırsımı yendim Arzumla gurbette gezdim eğlendim Gönlüme dost diye sarıldım çünkü... Ne güzel ifadeler bunlar. işte en son gene varacağımız yer gönül.
Hal ile savrulup durulmak çok büyük iş, çok büyük meşakkat. Öyleyse ne mutlu sana.
Harika bir şiir okuttun bize abla. Ellerin yüreğin dert görmesin.
hepimiz ayni çemberden geçiyoruz geriye dönük yazılanı silmekte yok kapılıp katıldığımız hatayı düzeltmekte yaşam bazen kendi kurallarını kendi dayatır bizde yaşarız işte gönülden kutluyorum bu güzel şiiri saygılar.