Sürgün bir gecenin bitiminde başlar Yeni doğan güne masumca sarılmalar Yokuş aşağı kayar hayaller, Hayaller yalnız, Hayaller ıssız… Bir gelin geçer kader harabesinden Üzerinde siyah gelinlik Sonra kararır gölgesi aydınlanmayan yürek Mahrem düşlerin hapishanesinde Tutuklu ve yasaklı sevgilere…
Bizim dilek ağaçlarımız vardı eskiden Ve adımızın baş harfleri Çınar ağaçlarının yıllanmış gövdesine kazılı Sonra bir gün yıktılar sevdaları Kökü ayrılınca topraktan, devrildi umutlar Eskimiş mısralarda kaldı pembe duvaklı anılar…
Sessiz harflerle konuşurdu annem Kimse anlamazdı zelzelesini kalbinin Yitirdiğinden beri sesli harfleri, anlamsızdı dünya Ve pervasızdı tınısı dilin Kara perde çekiliydi bakışlarına Ağlamaktan yosun tutmuştu gözpınarları Sulandım sağanağında yıllarca, ıslandım Yoruyordu beni sığ denizin dev dalgaları Ben hep o dalgaların esaretinde kaldım
Yaşlı teyzem unutmaz siyahbeyaz kareleri Dünkü nağme çıksa da aklından Mimlenir kara sevdalar ve zifiri anılar gecelere Dilinde bir tekerleme, Ya da ninni uyutan gençliğini “Benim hiç yarınım olmadı ki…”
Kimseler duymadı, hiç kimseler Bağırdık halbuki elden gittiğini sevgilerin Bir kuşun kanadına astım masumiyeti Ve uçtu uzaklara, selamsızca…
Acılarımı üzerime örttüm anılarımı ısıtsın diye Bir yanım hep buzdağı, bir yanım yaralı… Hüzün kokan şehirlerin ıssızlığında bıraktım Pencereden bakan gözü yaşlı kızı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÜRGÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÜRGÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bizim dilek ağaçlarımız vardı eskiden Ve adımızın baş harfleri Çınar ağaçlarının yıllanmış gövdesine kazılı Sonra bir gün yıktılar sevdaları Kökü ayrılınca topraktan, devrildi umutlar Eskimiş mısralarda kaldı pembe duvaklı anılar…
Gençlik esnitileri anı ları tekrar canlandırdı, güzel şiirin ustasını tebrik ediyorum saygı ve selamlar.
Yaşlı teyzem unutmaz siyah beyaz kareleri Dünkü nağme çıksa da aklından Mimlenir kara sevdalar ve zifiri anılar gecelere Dilinde bir tekerleme, Ya da ninni uyutan gençliğini “Benim hiç yarınım olmadı ki…”
Kimseler duymadı, hiç kimseler Bağırdık halbuki elden gittiğini sevgilerin Bir kuşun kanadına astım masumiyeti Ve uçtu uzaklara, selamsızca…
Acılarımı üzerime örttüm anılarımı ısıtsın diye Bir yanım hep buzdağı, bir yanım yaralı… Hüzün kokan şehirlerin ıssızlığında bıraktım Pencereden bakan gözü yaşlı kızı
Bir hayat hikayesi, geçmişin kaybolan, içimizi acıtan, şiddetle özlem duyduğumuz hüzünlü hikayeleri ve tüm bunların ortasında kalıvren benliğimiz ağlamaklı bakışlarla arkaya bakıyor. Hüzündür bize düşen, hasrettir, özlemdir nedense acılar hep bizim için vardır. Çok güzeldi sisler arasından bize duyurduğunuz dünya. Yürekten tebrikler. Saygılarımla.
Ve adımızın baş harfleri
Çınar ağaçlarının yıllanmış gövdesine kazılı
Sonra bir gün yıktılar sevdaları
Kökü ayrılınca topraktan, devrildi umutlar
Eskimiş mısralarda kaldı pembe duvaklı anılar…
Gençlik esnitileri anı ları tekrar canlandırdı, güzel şiirin ustasını tebrik ediyorum saygı ve selamlar.