Şimdi dualarımı gönderiyorum sana Kelebek kanadıyla…
Kum yelinin ortasında buldum kendimi Kirlendi gözlerim, ellerim, dilim… Sükût yerleşti göğün damarlarına, kızıl gece Devrilen umutların bağrında sessiz çığlık Ve mahşere selam verdi Yığın ortasında boş çerçeveler…
En çok çocuklar ağladı En çok analar, babalar… Ölümü iki geçiyordu, mühürlendi ağustos Siyah kurdele yerleşti zindan geceye Hiç kimse duymadı ölümün ayak sesini Her yer toz duman, anılar talan… Hiçbir soru bu kadar acı vermedi, Hiçbir cevap böyle sessiz değildi: “ Orada kimse var mı?” …
Enkaz altında düşündüm hayatı Film şeridi gibi geçti gözlerimin önünden Acılar, anılar ve sen ve bakışın… Üşüdüm sensiz anne, Korktum karanlığın vaveylasından Uğuldadı kulaklarım, yaklaştım mahşere Orada gökkuşağı yoktu annem Ölüme çeyrek vardı, sağ omzumda bir melek Götürecekti beni neredeyse, Kilitlenecektim cennettin sandığında, Müebbet…
Unutmuyorum Elinde kanlı bebesiyle o anneyi Ve feveranını, Ve sancısını… Deniz intikamını aldı bizden, Hani severdik ya taş atmayı, hoyratça Karşılığında aldı evleri içine umutları, hayalleri… Marmara’da kaybettim çocukluğumu Mavi devin girdabına bıraktım kalbimi İlelebet…
Allah- u ekber diye bağırdı dede Göğün zembereğine saldı dualarını Hiçbir vakte düşman olmamıştım böyle Yelkovan sırt çevirmemişti akrebe Günahsız sabilere kefen olmamıştı beton yığını Kalbimin çeperinde milyonlarca ceset asılı…
Işıl ışıl parlıyordu gözlerin, Adınla eş ve yüreğinle kardeş Bilmiyordum son doğum günüm olduğunu Yüreğimdeyken ellerin… Figürü melekti biblonun, Güneşte aydınlanıyordu yüzün… Keşke bulsalardı güzel bedenini, Ben kabrinde dua bile edemedim…
Yarasın bende Ağustos, Kapanman zor, Kabuğunu s/oydukça tazelenir sızın Şimdi ellerim gökte, Duam dilimde zikir… Haydi as yıldızları çarşaf gibi kalbime Zindan karası acılar Aydınlanır mı, aydınlanır mı söyle…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yarasın Bende Ağustos şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yarasın Bende Ağustos şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ölüm hayatımızın bir gerçeği . Topraktan geldik toprağa gideceğiz . Hiç birimiz kalıcı değiliz şu ufacık dünyada. Geride bıraktığımız sevdikleriminiz mekanının cennet olması temennisiyle ...
Haklısınız ölümden kaçış yok ancak toplu katliam gibi olunca ve yaşayınca birebir, hatta ölümün soğuk nefesini hissedince ensesinde insan, sağ kalıp gördüğü acıları unutamıyor... Saygımla, çok teşekkürler...
Deprem değil bina öldürdü kabul ve katildi ceplerini doldurmaya çalışanlar ama acıydı şairem, Allah tekrarından sakınsın kullarını... Güzel kalbinize sevgimle...