Duyduğum ses içten değil, nota bilmez ney çalmakta Mana kaymış, dil bozulmuş; adeta lâl tüm ustalar Beden büyür yozluklarla, ruh tedricen alçalmakta Güle meftun, aşkta ehil kalemler var, bak sustalar
Sarraf olan gözden okur, taraf olan düzden okur Ah! Kabalık doğuştandır; elmas kalem inceltemez Nefs afakî, Hak bakidir; arif yazı güzden okur Hançeresi sesi bozan latif makam dinletemez
Şimdi mavi gökyüzünde kartallar yok, serçe mukim Dik kayalar üzerinde kış boyunca yığılmaz kar Şimdi düzler meydan okur, tepeler olmuşlar akim Nasıl desem, had bilmezde kalmamış azıcık vakar
Üzgünüm ki bütün bunlar ahir zaman emaresi Görmek sonra ders almak var, bildiğini okumadan Taşa dönen kafaların cehaletin yok çaresi Geçmez asla ukalalık kalpler çile dokumadan
Kel başına dermanı yok, can sahipsiz soyuluyor Aşk, der kimi ışık yokken, ruh aslına uzaktayken Dil keramet yönelişli söz etmeye koyuluyor Kimi yitik yaban elde ya da düşmüş tuzaktayken
Tek mevsim kış yaşayanlar giyemezler yünden aba Kimi kaba kelam eder kendi gibi hısım bulur Aramadan geçer gider, sormaz ne dost ne akraba Kimi de hiç sebep yokken insanlarla hasım olur
Doğruluğu göremeyen göz gönülle aralıyken Kim zamanda yol alarak olur birer Molla Kasım Can içerde mahkûm kalıp hasret ile karalıyken El yumruğu yemeyen zat der ki; yenilmez Vakkas’ım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEK MEVSİM KIŞ YAŞAYANLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEK MEVSİM KIŞ YAŞAYANLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İndir dolunayı gökten, nurundan ziya bulsun Bu gök kubbe bakışında arşın göğünü bulsun Bir fırtına bir kasırga bu zamansız gurbeti silsin Uçsuz mavi arşu ala, gözlerine hapsolsun İndir artık gecenin mahremini bu kutlu ellere Bu koca alem nâr olup yakıp yıkmadan gel Öyle bir gel ki geceye nur olsun yeşil gözlerin Ne tuba ne firdevs-i ala, şarab-ı kevserdir sesin...
insanlar oldu insancık dost değerler gömüde çıkar ve şehvete gömülürse başlar o insandan ne hayır gelir kutlarım duyarlı yüreğini sevgiler güzel yüreğine...
sayfanıza ilk defa giriyorum.. o kadar geç kalmışım ki bu güzel şiirler için.. yazan yüreğiniz dert görmesin çok güzel bir anlatımdı. saygı ve selamlarımla..
Tek mevsim kış yaşayanlar giyemezler yünden aba Kimi kaba kelam eder kendi gibi hısım bulur Aramadan geçer gider, sormaz ne dost ne akraba Kimi de hiç sebep yokken insanlarla hasım olur
ne kadar etkiliydi ne kadar insana dair gözleme dayanan manidar ders alınası dizelerdi... yetkin kalem kalemini konuşturmuş yine ustaca... yürekten kutlarım değerli şair her daim saygımla...
NEFİS DİZELER FARKLI GİRİZGAH ANLAMI ALİ DERS VEREN CİNSTEN OKUDUM MÜSTEFİT OLDUM VAR OLASIN GÜZEL YÜREKLİ İNSAN SENİ OKUMAK HAZ VERİYOR SAYGILAR SUNARIM SELAM OLSUN YÜREKTEN .
Baştan sona manidar ders alınması gereken dizelerdi.Ben kendi payıma şu dörtlüğü aldım.. Şimdi mavi gökyüzünde kartallar yok, serçe mukim Dik kayalar üzerinde kış boyunca yığılmaz kar Şimdi düzler meydan okur, tepeler olmuşlar akim Nasıl desem, had bilmezde kalmamış azıcık vakar..Tebrik ederim hocam kaleminiz yazsın her daim..Çok saygı ve selamlarımla..
Şiir kaleminize çok yakışıyor Güneri bey . Sarraf olan gözden okur, taraf olan düzden okur Ah! Kabalık doğuştandır; elmas kalem inceltemez Bu dünyadan her nedense herkes alim herkes okur-yazar Herkes kral ve kraliçe.. İnsanlığın mektebi yok ki..Her kul pişmiş, ham olan yok. Yüreğinize mahir kaleminize sağlık.Ders verir nitelikte her satır. Sevgiyle kalın.
Üzgünüm ki bütün bunlar ahir zaman emaresi Görmek sonra ders almak var, bildiğini okumadan Taşa dönen kafaların cehaletin yok çaresi Geçmez asla ukalalık kalpler çile dokumadan
Gerçekten de öyle hocam, kıyametin alametlerini yaşıyoruz hem de hiç fark ettirmeden bizlere yaşatıyor..Cahiller alim olduğunda deniyor ya, aynen efendim aynen katılmamak ne mümkün.. Mhir kaleminizi seviyorum var olasınız her daim, Allah cc razı olsun kardeşim..
Üzgünüm ki bütün bunlar ahir zaman emaresi Görmek sonra ders almak var, bildiğini okumadan Taşa dönen kafaların cehaletin yok çaresi Geçmez asla ukalalık kalpler çile dokumadan
Alışılagelmişin dışında çok güzel farklı bir hece şiiri. Beğeniyle haz duyarak okudum. Sunumu ,içeriği ve kafiye sarması harikaydı. Elleriniz gönlünüz dert görmesin efendim. Saygılar.
İnci gibi işlenmiş hayata dair ders çıkarılacak sözlerdi maalesef çakallar Aslanın yatağında Kargalar bülbülün bağında öter oldu hocam. Hak hukuk Edep erkan hak getire ,çırpındıkça batan noktadayız Allah yardımcımız olsun , Ellerinize yüreğinize sağlık kutlarım kaleminizi selam saygılar ....
Kutlarım. Gökle yer arasındaki tüm canlı ve cansız varlıkların bir göevi olduğunun anlaşıldığı özgün ve özel şiirinizin ve 16 heceli şiirinizi anlamak için defalarca okumak, felsefe başta olmak üzere entellektüel bilgiye sahip olması gerektiğini belirtiri. Selamlarımla.
Güneri Bey, mükemmel şiirinizin bir kıt'asını seçtim...ama niye seçtim bilmiyorum...en çok ilgimi çeken kıt'a idi sanırım. Muzdarip olduğum konu olduğu için belki de...Çok anlamlı şiiriniz bütünüyle çok güzel, çok değerli...Sizin bütün şiirlerinizi hep birkaç kez okuyorum, daha iyi anlamak , özümsemek için...Ustalığınız yanında sağlam kişiliğiniz, güzel yüreğiniz şiirlerinizde kendini gösteriyor...Kutluyorum...Bizimle paylaştıklarınız için teşekkürler...Sağlık ve sevgiyle kalın...Saygılarımla...
Bu güzel ve şahsıma iltifat edici değerlendirmenize çok teşekkür ederim... Zaman bulabilir vegerekli sabrı gösterebilirsem inşallah daha çok karalamayı dostlarla paylaşmak istiyorum... Saygı ve selam ile...
Üzgünüm ki bütün bunlar ahir zaman emaresi Görmek sonra ders almak var, bildiğini okumadan Taşa dönen kafaların cehaletin yok çaresi Geçmez asla ukalalık kalpler çile dokumadan
Şiir baştanbaşa usta işi.Anlamdar dizeler,dümen işin ehlinde,ibret alınacak sözler,söz içinde söz... Eh bun ları tamamlayan o Molla Kasım !Çok çok teşekkür ederim saygılar.
Gönül abu hayat ister,tüm çıplaklığıyla Kötülük olmasaydı ,güzellik bilinmez Allah yarattı kainatı,çirkinliği bilen ancak güzelliğidir Cahilin atına binilmez,yayan yürünür İnsandır işte varlıkların en zalimidir Vahşi hayvana dokunmadıkça o dokunmaz insanoğluna
Anlamlı ve harika kalemi kutlarım,sevgi ve saygılarımla can dostum...
Ahir-i zamanda bunlar olacak, cahiller hep en önde, Yarını düşünmez zır-yobaz, yeterki hep istediği olsun. Güven diye bir yok en yakınını güven bir arkana dönde, Yaşamın alllak bullak her günün karamsarlıklar dolsun. Akıllı kitleler akıllıca organize olup bunu üstünden atmalıdır, Güneş akşam üstü nazlı nazlı huzur dolu batmalıdır... HakanKURTARAN Yüreğine sağlık Güneri Hocam. Saygıyla ...
HakanKurtaran tarafından 8/12/2013 8:58:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çeşitli konular da manidardı.gönülden görmek,çuvaldızı kendine iğneyi insana dürtmek son zamanlarda unutulan erdemler .sizin kadar gönül kırmadan yazamıyorum Güner'i ustam...ayakların baş,başların ayak olduğu zaman...inşallah değerler yeniden yerini bulur..ustaca yazılmış şiirinizi kutlarım.dilerim zamanla sizin gibi ustaca yazmayı başarırım.selam ve saygılarımla..EMA
Estağufurullah efendim, benim nazarımda herkes şairdir, hiç kimsenin yazdığını bu anlamda küçük görmem, ancak kendi duygularımı ve gözlemlerimi belirli kişileri hedefe oturtmadan, öncelikle nefsimi başa alarak genel bir irdeleme yapmaya çabalarım ki bunu da özellikle amatör bir ruhla yapmak en çok arzu ettiğim bir gerçektir... Ziyaretinizden onur duydum, çok teşekkürler... Selam ve saygı ile..
Duyduğum ses içten değil, nota bilmez ney çalmakta Mana kaymış, dil bozulmuş; adeta lâl tüm ustalar Beden büyür yozluklarla, ruh tedricen alçalmakta Güle meftun, aşkta ehil kalemler var, bak sustalar
Sarraf olan gözden okur, taraf olan düzden okur Ah! Kabalık doğuştandır; elmas kalem inceltemez Nefs afakî, Hak bakidir; arif yazı güzden okur Hançeresi sesi bozan latif makam dinletemez
Şimdi mavi gökyüzünde kartallar yok, serçe mukim Dik kayalar üzerinde kış boyunca yığılmaz kar Şimdi düzler meydan okur, tepeler olmuşlar akim Nasıl desem, had bilmezde kalmamış azıcık vakar
Üzgünüm ki bütün bunlar ahir zaman emaresi Görmek sonra ders almak var, bildiğini okumadan Taşa dönen kafaların cehaletin yok çaresi Geçmez asla ukalalık kalpler çile dokumadan
Kel başına dermanı yok, can sahipsiz soyuluyor Aşk, der kimi ışık yokken, ruh aslına uzaktayken Dil keramet yönelişli söz etmeye koyuluyor Kimi yitik yaban elde ya da düşmüş tuzaktayken
Tek mevsim kış yaşayanlar giyemezler yünden aba Kimi kaba kelam eder kendi gibi hısım bulur Aramadan geçer gider, sormaz ne dost ne akraba Kimi de hiç aldırmadan insanlarla hasım olur
Doğruluğu göremeyen göz gönülle aralıyken Kim zamanda yol alarak olur birer Molla Kasım Can içerde mahkûm kalıp hasret ile karalıyken El yumruğu yemeyen zat der ki; yenilmez Vakkas’ım
(11.08.2013 / Elazığ) Güneri Yıldız
Bu sayfada her zaman şiirleri keyifle okudum, Şiirlerin usta kalemini; ___________________________________________Saygıyla selamlıyorum
Çok teşekkür teşekkürler Ahmet Bey... Evet satirik içerikliydi karalamam, ancak genel insan davranışlarındaki gözlemlediğim sapmalara yöneliktir, bu açıdan kendi nefsim de konuya muhattaptır... Selam ve saygı ile...
Bu gök kubbe bakışında arşın göğünü bulsun
Bir fırtına bir kasırga bu zamansız gurbeti silsin
Uçsuz mavi arşu ala, gözlerine hapsolsun
İndir artık gecenin mahremini bu kutlu ellere
Bu koca alem nâr olup yakıp yıkmadan gel
Öyle bir gel ki geceye nur olsun yeşil gözlerin
Ne tuba ne firdevs-i ala, şarab-ı kevserdir sesin...
/seyidoğlu/
Her satır kelâmınız inci gibi dizilmiş
adeta rahmet misali yağıyor gönüllere
Yüreğinize sağlık, kelâmınız bereketli olsun
Saygılarımla ...