Egzotik bir düzlem sanki -insan eli değmemiş Çiğ doğalı sözler var anlatılarında cümle cümle uzayan Ne azcık saf-
-lığı kalmış,
Ne letafet, ne zarafet..., ürküten davranışlarla Taşa dönüşmüş insan etmez birazcık insaf
-Bize yabancı bu dünya üzerinde kimdir hükümran...
Saydam; varla yok gibi bir görünür-kaybolur matlaşmış algı Yok yok rüyamsı çağrışımların oyalaması kesin bu Çağcıl da denebilir yamyamca kılgı, belki düşsel erozyon... “Yanılsama” dedim ben nihayet; iletken, eş zamanlı kayan Işıklar üzerinde oynaşır...; de ki; füzyon... İçine akar kaynar bir salgı İlkesel olmayan ve öfkesel taşıl tortular Hafif yükte kalıcı illetler taşır
Da/yan... Dedim içimdeki işgalciye vakit geldi uyan Sen, ey insan kılığında uyuyan
***
Ve ardından belleksel hatırlama Ve ezoterik Baskılar arasında sıkışan beynin yitirdiği İşlevselliği geri getirmez bireyde hiçbir dürtü...
Yalan gerçeği yok etmez ebedi Aksini gören var mı
Söylemleri aldatıcı olanların tarzıdır retorik Ve alaycı Her işte hep kolaycı… Çoktan gitti gibi olur Güzel şeyler... –biz; geride kalan hancı-
An, uçar ellerinden… İnsandır doğar, ölür Habersiz hayallerinden
***
Ve hayat, heyhat… Çoğumuzda tepkisel yaklaşımdır görülene Orantısal olmayan... Çarpışmalar dağıtır nesneleri Boşluk doğar uzaysal genleşme ardından Kaotik geçişlerde amorf tutkular dolar zamana Körelir anlak
İnsanda uyduruk ne çok maraz var kalp ritmini düşüren Nitelikli tanımlamalara gereksinim duyan
Lafız- mana; İkisi de önemli... Harfleri ve sesleri ve resimleri tekrar tekrar öğrenmenin İnsana kattığı incelikleri Görsel, dokunsal duyusal şölene çeviren Merakı şişmanlatan soyut, boyut araçlar Ve demli, hep görkemli bahçeler ki İremli Mekânsal “boyut-aşkın” tasarımlar ertesinde Gitmiş tamlar kahrederek yaşanana çok önce Bize kalmış yarımlar…
***
Hani hazzı duyuran her yönüyle Renk körü olanlara, nefes kesen, ... Hani lâl, hani sağır, -milim milim ilerlerken a ğ ı r v a s ı t a- beden Aksak yürüyen ceylan bacaklı düşleri karıştıran Ve bütün bireylere koşut imkân sağlayan Sanat; Resim, heykel... Gösteriler tiyatral Uğraşılar esnasında yaşansın istirahat... Ve kendisiyle her zamanbarışık insanlarda Yalnız saf yansımalardır ruhlara mirat…
Güneşe ve gerçeğe çamur at Burun kıvır güzele Hiç mi bitmez tezvirat
***
Sır dersin; o halde Yunus’a bak -Görmeyen gözde çapak- Gönle, ruha devamla o saf ki saf usa bak… Tut aklını başında gönlünü sun gelene tabak tabak...
Neden sözler ağzından dökülürken itici Neden aynadan yansır sahtelik cici, bici... Suratın şer akarken…
***
Dal derine şeytani-gör ehveni- ey fani İnsan olmak en evvel gerek anlamak için Seni, beni, onları; cansızları, canları Katıp karıştırıp yok eden bir güç var ani...
İlk peygambere “Âdem” denmesini de Anlamaz mısın yani... O halde kalk ayağa Kımılda Koş ileri Gölgeni arkada koy
Al, “Elest"’te tınmayan ruhunun” parsasını Dünyadaki yansınla kendini bıçakla soy...
Siyah beyaz âlemi -görseli algılayan Hangi yeti üstünde bu sayılan dünyanın Daha net biçiminden Daha çok anlam yükler zihne soyut ve tinsel...
***
Sonuç;
Günü tersten oku Hadi, filmi başa sar İhtirasını gizle, sihir yap acemice Ve en etkili izi bırak belleklere sonra da sil her şeyi Eşyayı ters gösterip Yazıyı ters okutup Nihayet tersliği doğruymuş diye algılat Koy ruhunu mancınığa İbrahim’e fırlat… İşte busun…; odun Kimdir Nemrut… Ve kimdir boşlukta hiçliğe tutunan ebedi madun?
Karşıtlık olsun amaç gerçeğe ve küslük Bu çok renklilik İçinde vuruşkan yığınlar tepişsin Derinlik yok olsun ki ilkellik Var ola senle birlikte Ne malın var ne sözün pazarlayasın O halde bana tabi olmalısın dayatmasıyla Orta yolu siler… Garibe, hastaya, yolcuya diş biler Sen gibiler Olan biteni anlamasa da kimseler Gördük beri gel gizlenmenin faydası yok…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAOTİK GEÇİŞLERDE AMORF TUTKULAR DOLAR ZAMANA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAOTİK GEÇİŞLERDE AMORF TUTKULAR DOLAR ZAMANA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanda uyduruk ne çok maraz var kalp ritmini düşüren Nitelikli tanımlamalara gereksinim duyan
Aslında her kelimesinde muazzam bir mecazi anlam var ama, belki de tarzıma çok benzediği için gerçeği apaçık söyleyen bu iki mısrayı seçtim. Engin bir düşünce eseri, harika bir serbest eser okudum. Yürekten kutluyorum; sevgi ve selamlarımla.
Günü tersten oku Hadi, filmi başa sar İhtirasını gizle, sihir yap acemice Ve en etkili izi bırak belleklere sonra da sil her şeyi Eşyayı ters gösterip Yazıyı ters okutup Nihayet tersliği doğruymuş diye algılat Koy ruhunu mancınığa İbrahim’e fırlat… İşte busun…; odun Kimdir Nemrut… Ve kimdir boşlukta hiçliğe tutunan ebedi madun?
BAŞI İNSAN SONU İNSAN YAŞAMIN. Bilcümle mahlukatın emrine verildiği varlık. Maddenin ve varlığın ya da metafiziğin ya da hiçliğin diyalektiğinde oldukça derinliğine çalışılmış, emek verilmiş bu anlam yüklü dizeleri beğeniyle okudum . Takdirle karşıladım ve paylaştım . Şüphesiz her kes kendince bir yorum yapar ama ben yeniden okumak için bir kez daha başa dönüyorum. BEN DE BİR BENİ ADEMİM
Yalan son hızla dünyayı gezip dolaşa bile gerçek er çeç varırmış menzile. İşin aslı insan olmak.İnsanca yaşamak yaratılan her canlıya insanca davranmak.. Çok güzeldi.Okuyan kendine pay çıkarırı bu güzelim sözlerden.Yüreğinize sağlık.Sevgiyle kalın.
Kör hamaset bir tarafa bırakılır da firaset ve basiret ön plâna çıkarılırsa birçoklarının gerçeği ortaya serilir.. Feylesofça bir anlatım ve letafet yüklü ruh tenkitleri... Kaleminizi tebrik ediyor, ömrünüze bereket diliyorum Güneri Hocam. Muhabbetle..
Siir terapiydi, guzel dusuncelere bezeliydi. Dusunmek guzel ama birde uygulama yonune alanina baksak kac kiisyi olada bulabiliriz dedim kendi kendime, Yer adimda bir eksiliriz azar azar. Yine de hic bir sey insani ozune dondurup hemhal etmesini silkinmesini engel teskil etmez diyerek, kutladim bu degerli eseri, sizi. Saygiyla.
Öğretisiyle ,manasıyla ,mesajıyla çok derin ifadelerdi Şiire ve Şaire yüklenen misyonu yerine getiren ifa eden dizelerdi Güneri hocam kaleminizden her daim bilgi incileri saçılıyor Saygı ve Selam ile
Her mısrası düşünülerek özenle yazılmış çok güzel bir eserdi . Yüreğinize sağlık . Yalnız bir mısranıza cevaben bir cümle yazmak istedim müsadenizle; -Bize yabancı bu dünya üzerinde kimdir hükümran...
Dünya değildir bize yabancı Hükümranlar kimdir bilinmez gayri..... __ saygılarımla
Yazılarınızı okumuştum genelde. Belki çok uzun bir ara verişim nedeniyle, belki de unutkanlık başlaması... Bilemiyorum; ama şiirinizin ilk kez farkına vardım.
Her daim söylerim; şiire hakim olan nesre daha çok hakimdir ve daha bir güzel yazar... Ben dizelerde boğulmadım; ama şiire doydum. Duygusuyla, öğretisiyle, hedefleriyle, tarzıyla gerçekten bir şiirdi.
Şu satırlarda genelde "Çok güzel bir şiir okudum sayfanızda" der ve geçer okurlar. Şimdi düşündüm de; böyle bir şiire, öyle bir alışkanlığı olan okur bile birkaç satır fazla yazacaktır bence...
Günü tersten oku Hadi, filmi başa sar İhtirasını gizle, sihir yap acemice Ve en etkili izi bırak belleklere sonra da sil her şeyi Eşyayı ters gösterip Yazıyı ters okutup Nihayet tersliği doğruymuş diye algılat Koy ruhunu mancınığa İbrahim’e fırlat… İşte busun…; odun Kimdir Nemrut… Ve kimdir boşlukta hiçliğe tutunan ebedi madun?
Karşıtlık olsun amaç gerçeğe ve küslük Bu çok renklilik İçinde vuruşkan yığınlar tepişsin Derinlik yok olsun ki ilkellik Var ola senle birlikte Ne malın var ne sözün pazarlayasın O halde bana tabi olmalısın dayatmasıyla Orta yolu siler… Garibe, hastaya, yolcuya diş biler Sen gibiler Olan biteni anlamasa da kimseler Gördük beri gel gizlenmenin faydası yok…
(18.05.2013 / Elazığ) Güneri Yıldız
Şiirlerin usta kalemini engin yüreğini Ayakta alkışlıyorum, yine emekti şiirdi K U T L U Y O R U M.................. Yüreğine kalemine sağlık hocam _____________________Saygılar
Muhterem Abim, Müthiş efsunlu, ve mükemmel bir eserle yapmış olduğunuz bu şiir ziyafetinden oldukça mutlu oldum.bu son derece emek verilerek hazırlanmış,bilimsel ve metafiziksel eserinizden ayrılırken,yürekten kutluyor,sayğıyla sayfanıza tebriklerimi bırakıyorum. Selam sayğı ve hürmetlerimle...A.E.O.
Derebey tarafından 7/3/2013 7:49:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
HAKİKATEN EMEK VERİLİNCE ŞİİRİN LEZZETİ DIŞINA TAŞIYOR BİZLERDE O LEZZETTEN MÜSTEFİT OLUYORUZ BU HARİKA ŞİİRİNİZİ DERİN DÜŞÜNCELER İÇERİSİNDE OKUDUM HAZ ALDIM HER ŞİİRİNİZİ OKUDUĞUM GİBİ GÜZEL YÜREĞİNİZ KEDERDEN UZAK OLSUN HEP MUTLU KALINIZ...
Ve şiir olağan zamanlarda düşünmediğimiz şeyleri sorgulatıyor ki; şiir sorgulatıp beyinde taklalar attırıyorsa yönünü belirlerken muhalif ruhuylada giriyorsa penceremizden o şiir güzel şiirdir...
Uzun fakat uzun olmasına rağmen okurun beyninde daha bir uzuyor şiir ve şiirdeki bir diğer güzellik kelimelerin özenle seçilmiş olması...
Çok güzel bir şiirdi
Tebrik ederim sevgili şairim Beynimi taklalar attıran şiir için Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla....
USTAM, BELLİ Kİ TUTTUĞUNUZ AYNADIR NEFSİMİZE. BİZİM OLMAYANI BİZE YAR, KÂRI DAHİ ZARAR EYLEYEN NEFSİMİZE... KELÂMINIZDAKİ İZHARİ GERÇEKLER, ANA GAYEDEN NE KADAR UZAĞA SAVRULDUĞUMUZA İŞAR. ESASINDA, REMİZLERE BİLE GEREK YOK. İŞLEDİĞİMİZ SUÇLARIN BAŞINDA BİR FAİL İ MALUM GİBİ BEKLEMEKTEYİZ ZATEN. İNKÂRA DA NE HACET, Kİ, HER BİR GÜNAH VE HATAMIZ BİZE İŞARET EDERKEN. AMMA, BELKİ DE EN BÜYÜK HATAMIZ, KÜÇÜCÜK ! HATALARIMIZDA İNAT VE ISRAR. BİR DE, BÜYÜKLERİN GÜNAHLARINI KONUŞMAKTAN, KENDİMİZE AYNA TUTMAYA VAKİT BULAMAMAMIZ. OYSA, HATANIN BÜYÜĞÜ VE KÜÇÜĞÜ OLMAZ, ÖNEMLİ OLAN KİME KARŞI YAPILDIĞIDIR. USTAM, ŞİİRLERİNİZ HAYATIN İÇİNDEN. HAYATIN TA KENDİSİ. BAZEN, KENDİ ADIMA İSTİKBAL ENDİŞESİNE KAPILDIĞIM ZAMANLAR DA YOK DEĞİL. LAKİN, İÇİMDE BİR TOHUM KADAR DA OLSA, ÜMİT TAŞIYORUM DOĞRUSU. O, ÇOK MERHAMETLİ VE BAĞIŞLAYANDIR DİYE. VE SEVDİĞİM GÜZEL BİR SÖZLE UZATMADAN BIRAKAYIM " VERMEYİ İSTEMESEYDİ, İSTEMEYİ VERMEZDİ". SELAM VE HÜRMET EDERİM USTAM.
Günü tersten oku Hadi, filmi başa sar İhtirasını gizle, sihir yap acemice Ve en etkili izi bırak belleklere sonra da sil her şeyi Eşyayı ters gösterip Yazıyı ters okutup Nihayet tersliği doğruymuş diye algılat Koy ruhunu mancınığa İbrahim’e fırlat… İşte busun…; odun.....Aldığım dersti ...
Kimdir Nemrut… Ve kimdir boşlukta hiçliğe tutunan ebedi madun? Tabi ki inandığım sığındığım...Şiirin özetiydi dizeler...Yürek sesiniz solmasın Hocam.Işıklı olsun kaleminiz her daim çok saygım ile..Selamlar...
varoluşun içinde yapılan gezi realite sorgulanırken soytarılar, şaklabanlar ve onların sahipleri soyundurulmuşlar sahnenin tam orta yerinde seyircilerin çıkarken kıyafetleri an be an
şiir araştırırken sözcükler hep siyaha yakın griyi seçmişler ürkerken gerçeklerin korkusundan
Dal derine şeytani-gör ehveni- ey fani İnsan olmak en evvel gerek anlamak için Seni, beni, onları; cansızları, canları Katıp karıştırıp yok eden bir güç var ani...
emekle yazılmış mükemmel şiirdi yüregine saglık hocam saygılar