Milisler ve Misilleme
bilincin cildine güneş değince
esmer bacağı kısa uzun sarı saçlarıyla sakat bir sabah doğdu ismini sormadan öptüğüm kelimesiz cümleler. ırmağı taşırdı ve rahatı kaçmış hayal alçıda kaşınmaya başladı bu. gidilecek en uzak yere kötülüğe. varılmış demek oluyordu yani rahme bıçak vurulmuş kahkahanın yaralı yüzü iyileşmeye yüz tutmuştu ama koluna kuşlar girmeden dik duramaz oldu. geceye karşı hala gebe aydınlık milisleri ortalıkta yoktu olanlara. misilleme olarak büyüsü bozulmuş dünyanın yas tutan yerlerinden kan çekildikçe daha çok değil. çok daha az sevdim. kadınları 2752bin13İst. Alımlayıcı için, bir ki cümle; Şiirin niye dediğinden çok, ne dediğine sarılanlar; şairi sürekli ereksiyon halinde tutar. Tersine, şiirin ne dediğinden çok, niye dediğine sarılanlar da; şairi dil düzleminde gerileyen, anlam alanında emilimi kolay, sönük bir söyleyişe iter. İşte şairin, şiir boyunca erotizm ile pornografi, ironi ile analoji arasında kısılıp, sonunda da kısır kalmasına yol açan poetikpatoloji böyle oluşur. Şair tekine düşen, bunları dengelemek, ve bir yandan metni, hem aranan, hem de bulundukça kaybolan anlam ile, diğer yanda anahtarları saklayan, ama sağlayan da bir imge örgüsü içinde yapılandırmaktır. Aksi durumda anlatı, şiirin atını altından çekip almaktadır... |
bu sabah ve sonra ve daha sonraki. uzun sarı saçlarıyla unutturuyor belki. belki kısa bir an.