Yeter artık Allah’ım, bunların yaptığı yeter, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı... Bunlar sayesinde olduk eskisinden beter, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Gazetelerde ilan verip Camiî’leri sattılar, Kiliselerde dilek tutup mumlarını yaktılar, Bir haç kalmıştı, haçı’da Akdamara taktılar. Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Zina serbest gayrı, suç olmaktan çıktı artık, Herşeyin cılkı çıktı, yapılanlar sıktı artık, Belli etmiyor millet ama olanlardan bıktı artık, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Kur’an’ın yüzde yirmibeşi inanılacak gibi değilmiş ! Mübarek ! sanki bu konuya özellikle eğilmiş, Allah bilir ya bunların derdi, tebliğ falan değilmiş... Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Daha dün, bunlar kâfir deyip için için sövüyorlardı, İçlerinde barındırmıyor, her ortamdan kovuyorlardı, Devir değişti, bugün sarmaş dolaş birbirini övüyorlardı, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
İnananla inanmayanı, aynı cennete soktu bunlar, Hiç açlarını görmedik, bebe’den dedeye toktu bunlar, Farkındalarmı bilmem, baştan aşağı riya koktu bunlar, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Kasımiye’de köprü kurup, elele üzerinden geçtiler, Hâk ortada dururken, gidip açık açık bâtılı seçtiler, Seçseler yine iyi, benimsetecek kadar iğrençtiler, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Sanıyorsunuzki, ne yaparsak yanımıza kâr kalacak, Sizin hesabınız varsa, Cenab-ı Allah’ın da olacak, Böyle giderseniz efendiler, bu topraklar dar olacak, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Farsak-Oğlu az sabret, elbet çıkacak bir Velî, Takke düşecek bunların, illaki görünecek keli, Vardır muhakkak, bunlara, dur diyecek bir Deli, Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
........DÛA........ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
........DÛA........ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ya Deli bir Baş nasip et, ya Deli bir Baş olmayı...
Amin aminnn..
BİR KAHRAMAN BEKLİYORUM şiirimden katkı olsun şiirine
"Vatan aşkı" denilen közü küllenmiş sevda Külüne can verecek ateş-i suzan bekler. Neredeysen çık da gel, baştan melâli sav da Tarih seni yazacak, yeni bir yazan bekler.
Toprak hâlinden aciz, ülküm kan solumakta Yurdun sokaklarında çakallar ulumakta Sırtlan parsa peşinde, milletse uyumakta Pas tutmuş kulaklarım, kutlu bir ezan bekler.
Arsızlar çemkirirken dağımda taş utanır Şehit annelerinin gözünde yaş utanır Şakağından edebi soyan sarhoş utanır Memleket, şehit kanı tartacak mizan bekler.
Ağıtlar yükselirken kavrulmuş sinelerden Ne kaldı ki; geriye, huzurlu senelerden? Özünü unutmayan o asil hanelerden Kalleşlerin ürktüğü, korkusuz kızan bekler.
Mâbetlerim baş arar; mihraba koymak için Güneşli sabahlardan merhaba duymak için Bir sille bekliyoruz; uykudan aymak için Raflarda unutulmuş, öğütler izan bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet, Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet, Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet, Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler... ...inşAllah...
Gönlünüze ve Yüreğinize Sağlık...Beni Çok Mutlu Ettiniz...Çok Sağolun...
Amin aminnn..
BİR KAHRAMAN BEKLİYORUM
şiirimden katkı olsun şiirine
"Vatan aşkı" denilen közü küllenmiş sevda
Külüne can verecek ateş-i suzan bekler.
Neredeysen çık da gel, baştan melâli sav da
Tarih seni yazacak, yeni bir yazan bekler.
Toprak hâlinden aciz, ülküm kan solumakta
Yurdun sokaklarında çakallar ulumakta
Sırtlan parsa peşinde, milletse uyumakta
Pas tutmuş kulaklarım, kutlu bir ezan bekler.
Arsızlar çemkirirken dağımda taş utanır
Şehit annelerinin gözünde yaş utanır
Şakağından edebi soyan sarhoş utanır
Memleket, şehit kanı tartacak mizan bekler.
Ağıtlar yükselirken kavrulmuş sinelerden
Ne kaldı ki; geriye, huzurlu senelerden?
Özünü unutmayan o asil hanelerden
Kalleşlerin ürktüğü, korkusuz kızan bekler.
Anneler bekliyorum; eşkıya doğurmayan
Teknesinde ihanet hamuru yoğurmayan
Yürekler bekliyorum; karanlık soğurmayan
Mahzun, muğber Hilâl’im, ayn-ı füruzan bekler.
Mâbetlerim baş arar; mihraba koymak için
Güneşli sabahlardan merhaba duymak için
Bir sille bekliyoruz; uykudan aymak için
Raflarda unutulmuş, öğütler izan bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet
Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet
Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet
Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
selamlarımla