evlat acısı yaşamak zorunda kalan tüm annelere....
Ben anayım Ne kahır ki ben anayım Uy seni doğuracağıma taş doğuraydım Dediğime bakma oğul Taş olaydın böyle acımaz, böyle kanamazdın
Al senin oğlun diyerek verdiler elime Kopmuş bir el, bir bacak, yanmış bir beden. Toprak başıma Ne edem, nere gidem Aldım elini elime Buz gibi kaskatı, kanlı Sürsem yüzüme de Bulaşsa bana da ölüm Uy nerde ölüm. Aldım elini Son tüttürdüğün Dudağının ucunda asılı kalan türkünün üstüne duman olmuş cigaranın kokusu sinmiş kanla. Çektim içime kokladım Neydi son söylediğin, duyamadım
Uy ben ne gömem bu toprağın altına Yanına ben de gömülem Yüzün nerde kaldı oğul Hangi tepenin ardına Hangi ağaca yaprak Hangi çiçeğe toprak? Bedeninden bundan böyle kanından kıpkırmzı Düşlerinden rengarenk baharlar açacak !
Ne diyem oğul Ben ne diyem Anayım ben Ne kahır ki anayım. Seni Beden rahminden doğurup Yürek rahminde büyüttüydüm. Dar geldi yüreğimin rahmi de Sen toprağın bağrına mı düştün?
Körpeciktin, dal gibiydin Ömrünün baharı bile değil İlk baharın ilkiydi yaşın Tutulduğun ilk fırtınada kırıldın Onu duydum işte: Dal bedeninin çıtırtısını kırılırken.
Uy ben bundan öte oğul Neye bakam ne görem Vay ben ölem ben ölem Oğul ben de ölem.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEN ÖLEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN ÖLEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar günü yaşıyor gibi yapsak da acılar bizim içimizden geçiyor aslında farkında olmuyoruz bazen. O acı bir kişinin değil evrenin acısı...Birilerinin biz duymadan ettiği feryat bizim boğazımızdan....
Ne diyem oğul Ben ne diyem Anayım ben Ne kahır ki anayım. Seni Beden rahminden doğurup Yürek rahminde büyüttüydüm. Dar geldi yüreğimin rahmi de Sen toprağın bağrına mı düştün?
Körpeciktin, dal gibiydin Ömrünün baharı bile değil İlk baharın ilkiydi yaşın Tutulduğun ilk fırtınada kırıldın Onu duydum işte: Dal bedeninin çıtırtısını kırılırken.
Uy ben bundan öte oğul Neye bakam ne görem Vay ben ölem ben ölem Oğul ben de ölem.
Duygusuyla anlamıyla dolu dolu şiirdi....... Severek okudum yüreğine kalemine sağlık Yürek sesin hiç susmasın Saygılar..................
Duygusuyla, anlatımıyla etkileyici bir şiir okudum. Şiirinizi okurken, bende nasıl bir etki yarattığını tahmin edemezsiniz. Duygularımın gözlerim üzerindeki etkisinden, mısraları okurken zorlandığım bile oldu. Sizi ve değerli kaleminizi yürekten kutluyorum. Saygı ve sevgi ile kalın.
oyyy sen ne ettin güzel kardeşim:( öldüm öldüm de dirildim sanki bir an...içimi yaktın, yüreğimi dağladın, oyyy sen ne ettin canım benim:( sözüm bitti, harflerim tükendi, bağışla...yüreğin yüreğimde bil ki şimdi:(
Sevgili hisseden yürek! Şair Sera'ya da dediğim gibi, birebir yaşamamız gerekmez acıyı hissetmek için. Anneyseniz, geninizde annelik varsa ve acının ne olduğunu hisseden bir yüreğiniz, yaşananlara bakarak da yazabiliyorsunuz. Duyarlı yüreğinizden öpüyorum. Var olun.
:(( Çok acıdı içim, sızım sızım sızladı inanın:(( Ne dense hafiflemeyecek-azalmayacak acınız biliyorum:(( Sözün bittiği andayım.
İşte bu yüzden sevmiyorum özel denilen günleri. Rabbin sizden daha çok sevip elinizden aldıklarını ve geçen zamanın ilaç olmayıp unutturamadığı yaşadığınız sürece unutamayacağınız büyük acınızı böyle zamanlarda daha da yoğun yaşıyorsunuz. Daha da dokunuyor onsuzluk-yokluğu-özlemi. Yeniden yeniden hepten k-anıyor yüreğiniz.
Rabbim mekanını cennet eylesin ve geride kalanlara büyük sabır versin.
sera. tarafından 5/12/2013 12:09:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bütün evlatlarını kaybeden annelerin acısıdır anne yüreklerimizdeki. Birebir yaşamasak da anne olan/olacak/ ya da acıyıi hisseden herkes hisseder başka annelerin evlat acısını. Yaşananlardan yola çıkarak anne gözüyle yazdıklarımdı. Duyarlılığınız yüreğimi titretti. Ne güzelsiniz. Var olun.
Teşekkürler şair