"Bir kızarmaz çehre bulmuşsun ya, ey câni, bürün... Hem bütün dünyayı ifsât et, hem de muslih görün...”
Mehmet Akif ERSOY
----
Ağyar bir memleketin arsız dolu hanında Nara atan bandonun cenahı bana değer. İhanetle oynaşan padişahın yanında Soytarının savrulan külâhı bana değer.
Müslüman mutfağına girince hınzır eti Tahavvüle meyleder, koklayanın tıyneti Kıbleye doğrulurken garba doğru niyeti Yanlışa düşen başın günâhı bana değer.
Kemik sevdası ile sarkarken gül bağına Sulanır karakteri iner bağırsağına İhanet keferesi cem olurken sağına Soldaki sancıların eyvahı bana değer.
Kulakları kerpeten, dilinde aşkı memnu Fesat köleye kadar uzanır gider konu Sırra gark olan beynin, ifrazatı gayet nü Riyâkar akıllının savahı bana değer.
Kanat çırpar tepemde gamsız ebu ikrime Ismarlama mektubu halel verir zikrime Geceden edepsizce takoz koyup fikrime Yılışan sahtekârın tamahı bana değer.
Ayyuka çıkar sesi sevimsiz bir bid’atın Kürsülerde tek geçer ünvanı irtidadın Tarihten silinirken esamesi Kürşadın Çakalın dağlarımda salahı bana değer.
Pırıl pırıl gözlere aşina hatemimle Agâhın fır fır gözü dönüyor matemimle Zavallının elinden dağıtılan tamimle Takla atan fitnenin felâhı bana değer.
O meşhur mızıkanın merkebi kadar hansın Hırsızı ihbar et de duyan fedai sansın Kupkuru şamatayı ortalığa ver yansın Nasılsa ahmakların silâhı bana değer.
Konu uzun hikaye, sanmayın enstantane Düzenim kopuz işi ardı bana kemane İfritin lügâtında bozulunca anane Salya akan dillerin pohpohu bana değer.
Sokma murdar dilini Yunus’un ırmağına Feriştahın da emsal olamaz tırnağına...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BREMEN MIZIKACILARI-2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BREMEN MIZIKACILARI-2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ayyuka çıkar sesi sevimsiz bir bid’atın Kürsülerde tek geçer ünvanı irtidadın Tarihten silinirken esamesi Kürşadın Çakalın dağlarımda salahı bana değer.
Rabbim size kaleminizle beraber uzun ömürler versin ki, hep hakikatler okuyalım memleket için , insanlık için, doğruluk için,Sizi ayakta alkışlıyor saygılarımı sunuyrum değerli hocam
O meşhur mızıkanın merkebi kadar hansın Hırsızı ihbar et de duyan fedai sansın Kupkuru şamatayı ortalığa ver yansın Nasılsa ahmakların silâhı bana değer.
Konu uzun hikaye, sanmayın enstantane Düzenim kopuz işi ardı bana kemane İfritin lügâtında bozulunca anane Salya akan dillerin pohpohu bana değer.
Sokma murdar dilini Yunus’un ırmağına Feriştahın da emsal olamaz tırnağına...
23 mart 2013 Trabzon
Şiirleri ustasını saygıyla selamlıyorum............. Mükemmeldi beğeni ile okudum Yüreğin kalemin daim olsun......... Saygılar selamlar......................
O meşhur mızıkanın merkebi kadar hansın Hırsızı ihbar et de duyan fedai sansın Kupkuru şamatayı ortalığa ver yansın Nasılsa ahmakların silâhı bana değer.
Konu uzun hikaye, sanmayın enstantane Düzenim kopuz işi ardı bana kemane İfritin lügâtında bozulunca anane Salya akan dillerin pohpohu bana değer.
Katılmamak elde deyil yüreyim var olsun saygılarımla usta kalem
Ayaklardaki mûsıkînin kulağa çok hoş geldiğini söylemeliyim. Demek ki ayak kafiyeleri ve redifler çok iyi seçilmeli.(burada olduğu gibi.) Kaliteli bir çalışma olmuş Ziya Kardeşim. Eyvallah!
Her yönüyle etkili başı bozuk düzene sözünü esirgemeyen harika bir yapısı vardı şiirin.Canı gönülden tebrikler üstadım kaleminizi kutluyor saygılar sunuyorum..
Şiirlerin Ziyası çok mükemmel olmuş.Sizin şu kelimelerle oynamanıza bayılıyorum.Söyledikleriniz taşlama,haşlama babından olsa da etrafımız malasef bu tür insanlardan geçilmiyor. Marifet iltifata tabidir derler.Marifeti üç kağıtçılık olanların iltifat edenleri de elbet onlara değer veren şahsiyetlerde saklıdır. Okurken büyük bir zavk aldım.Allah kalemine kuvvet,dimağına ülfet,ilhamına lezzet katsın.Saygılar Kütahya dan efendim..
Talibi tarafından 3/24/2013 12:15:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bremen mızıkasının merkebi kadar hansın Hırsızı ihbar et de duyan fedai sansın Kupkuru şamatayı ortalığa ver yansın
çok arkadaşımızın düştüğü bir yanlışla başlayayım. "bremen" aslında 2 hece olmasına rağmen dilimizde 3 hece olarak okunuyor.Zira Türk dilinde iki sessiz bir araya gelmez arasına sesli harf koymadan da okunmaz. Okurken hissettiğimiz bu durum dizede hece hatasına yol açıyor.
şiirin tamamına gelecek olursak tam olarak kim olduğunu anlayamadım ama iyi bir taşlama örneğiyle karşı karşıyayız. Varlığına, kalemine saygım sonsuz, başarılar diliyorum.
belki ifade ederken yanlış söyledim Mehmet bey, iki sessiz harfle başlayan demeliydim, kurt, art, sırt gibi Türkçe kelimeler de var. İki sessiz harfle başlayan kelimeler ne kadar zor okunur tek hece olarak onu anlatmak istemiştim zaten maksadım da anlaşıldı sanırım.
"Zira Türk dilinde iki sessiz bir araya gelmez arasına sesli harf koymadan da okunmaz"
O zaman Türk dilinde " Türk" ü nasıl okuyacağız? Ya " Kürt " ü , " sulh" ü, " sert " i , "mert" i, " dert " i, " fert " i ? Gelmez demeyelim de, dile daha kolay gelir diyelim bence....
" çok arkadaşımızın düştüğü bir yanlışla ..." Yanlış mıdır? Bence yanlış da değildir...Belki okuma kolaylığı adına daha çok tercih edilmelidir.
Şiir, şiir Ustasınca yazılmış zaten.şairlerin Ziyası...her yönden harika, takdiri haktır...beğeni ile okudum ve EYVAH dedim,kendi dizelerim için...Ama,olsun, ben de bazı mesajlar veriyorum okura denemelerimle diye de teselli arıyorum kendimce. Paylaşımınıza ve şiir adına emeğinize teşekkürler ve saygılarımla !
Ziya ağabey; bilgi ile zekanın, söz ile kelamın,madde ile mananın,ruh ile gönlün bu kadar güzel harmanlandığı bir şiire ne söylenebilir ki ! Söylenen hangi söz anlatmaya muktedir olabilir bu kalemin güzelliğini 'Naçizane benim ki bir şeyler karalamak ' demiştiniz bir yorumunuzda. İnsan bu kadar güzel yazıp da tevazu ikliminde bunu 'karalamak' olarak ifade edebiliyorsa ,kalemini sığ bir alanda dolaştıran benim yazmalarıma ne denir,diye düşündüm,düşündüm de adını net koyamadım...
Rabbim kalem ve gönül güzelliğinize zeval getirmesin..hakikatin dellali eylesin sizi ve kaleminizi..selam ve dualarımla...
... Pırıl pırıl gözlere aşina hatemimle Agâhın fır fır gözü dönüyor matemimle Zavallının elinden dağıtılan tamimle Takla atan fitnenin felâhı bana değer. ... Sayın Şiirlerin Ziyası ; şu aralar okuduğum hiçbir şey bu kadar dokunaklı değildi güncele. Gönül telimi hiçbirisi bu kadar titretmedi. Bu ses; vatanını, milletini, bayrağını yürekten seven, bu değerlere aşık bir OZANIN feryadı. Bu mükemmel şiirden indirdiğim bu kıta; devlet adamı olamamışların bizlere yaşattığı acının çığlığıdır. Tarihte mahkumuna mahkum olan başkaca hükümran var mı bilemiyorum. Yoksa (ki yoktur sanıyorum ) tarihe bu zaafiyetleriyle düşecek ilk hükümranlar olarak yazılacaklardır elbette. Yürek sesinizi kutluyor Allah 'tan bir daha/birini daha göndermesini diliyorum.
Ağabey Biremen mızıkacılarını okum çocukken ve kedinin gözünün karanlıkta parladığını ve şaşkınlardan biri ocak başında ateş sanıp sigara yakmak için uzandığında kedi ellerini pençesi ile çizip yırttığında feryadı göğe çıkıyor şimdi
bizim mızıkacılar da ellerini bir ateşe soktular ama Türk Milletinin onları yakıp pençeleyip acıtacağını hesaba katmadılar 10 yıldır hep uyuşturdular ama her yaptıkları gafa bir dış destek bulurlar Diyarbakır da ki olayı da örte bas etmek için işbirlikçi medya hemen İsrail özür ünü diledi diye yalanı bastılar ki millet unutsun bu kaçıncı defadır bu milletin akılı ile alay ediyorlar
kalemine yüreğine sağlık güzel haklı bir şiir kalemin var olsun selamlar
Bremen mızıkasının merkebi kadar hansın Hırsızı ihbar et de duyan fedai sansın Kupkuru şamatayı ortalığa ver yansın Nasılsa ahmakların silâhı bana değer.
Konu uzun hikaye, sanmayın enstantane Düzenim kopuz işi ardı bana kemane İfritin lügâtında bozulunca anane Salya akan dillerin pohpohu bana değer.
Sokma murdar dilini Yunus’un ırmağına Feriştahın da emsal olamaz tırnağına...
Tebriklerimi bıraktım çok bu günkü ağlanacak halimizi ne güzel yazmışsınız selamlar...............
sağlıcakla kalın