(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MİRA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MİRA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli kardeşim. Sizden özür dilerim. Yalnız sizinde eleştiriniz de biraz alay kokusu var gibi geldi bana. Profil safanıza girdimbiraz mahcup oldum desem yalan olmaz. Ben şiir konusunda edebi bilgiye sahip değilim. Benimki hobi, meşgale. anlattıklarınızı anladım desem yalan olur Terar özür dilerim
Ey şiirlerin ışığı olan sevgili gönül dostu şiirinizden nurlu ziyalar fışkırıyor gönülleri kucaklayan ruhları rahatlatan beyinleri düşünmeye sevk eden bu güzel şiiriniz için kutlarım yüreğinizde kaleminizde var olsun saygılar sevgiler ve selamlar hayırlı akşamlar
"Helâl kazanç" yazar defterimizde Yalan dolan olmaz, neferimizde Besmele kokusu var terimizde Ter olmayan yüzler, bizden değildir.
Babacığım geldi aklıma onun nasihatları... illada helal kazanç derdi...geçmemeli çocukarımın boğazından haram geçirirseniz çocuklarınızın boğazından haram helal etmem hakkımı..bilin evlatlarım çok güzeldi şiirin ustalığına zaten denilecek bir laf yok... teşekkürler şiirlerin ziyası... teşekkürler şair... her daim saygımla..
Üstadım; şiirleriniz zaten güzel fakat, bu biraz daha farklıydı...Neden mi ? çünkü resim bile çok şey anlatıyor...
Resimde gördüğüm; Aşk ateşinin kalbi sarması ve onu uçurması . Burda dikkat etmek gerekir ki , ilim yolunda aşk yolunda ayaklar insanı yürütür ancak kalb, aynen resimdeki gibi uçurur...
Resim, aklıma şu hadisi getiriyor; Hani mümin sırattan geçerken , altta cehennem ateşi varya... İşte o vakit cehennem ateşi kalbi iman dolu mümine der ki; "Çabuk geç ya mümin nur,un ateşimi söndürüyor"....
Resim çok şey anlatıyor; misal" aşk" ateşi ile iman dolu olan bir kalbi dünyalık ateşlerin yakmaması gibi....Örnek mi? evet evet aynen evvah olan Hz İbrahim a.s gibi....
Gelelim şiire; şiir kopyalamayı sevmediğim için , bir yukarı bir aşağı bakarak bazı dizelerdeki manalara bakalım...Bu gördüğümüz manalar elbette şiiri yazan ustası kadar olmasada , anladığımız kadarını beyan edelim....Ki yapılan dini muhabbetin bir tanesi , hevai olan on tane muhabbete kefarettir....
İlk dörtlük , diyor ki ; Kur,an,ın izinden gitmeyen .Hakk yolunda olmayan bizden değildir...Yani hakk aşıkları , doğru yolda olmayanlarla muhabbet etmez...Uzak durur....Öyle ya " insanın battalığına " delil " battal olan dostlarıdır"....
İkinci dörtlük, diyor ki; Kalbimizdeki bu aşk ateşi , bu ağrı , asla dünyalık işler için sönmez ve dinmez....Ve aşktan bahsedenler , öyle lafla olmaz. Yönünüzü kıbleye çevirmezseniz , yani namazı ede etmezseniz bizden değilsiniz...Diyor ki; lafla peynir gemisi yürümez...İlim amel etmek içindir...
Üçüncü dörtlük, diyor ki; Biz helal kazanır ve yeriz hatta hakiki aşıklar vera sahibidir ki, şüphe ettiğine bile el sürmez, bu yüzden amel defteri tertemizdir...Yalan ise zaten günah-ı kebirdir, yani büyük günahtır ...Ve her işlerine ALLAH C.C ismiyle başlarlar, terlerini ALLAH c.c için akıtırlar...Bu yönde akıtmayan bizden değil....
Dördüncü, dörtlük diyor ki; Biz , içimizdeki aşk ile imanla yanmışız. O aşktır bizi göklere, yıldızlara doğru yükselten... "Topraklarda yazı" İmtihan ve kader bu dünyada bu topraklardadır amma bu yolun aslı ,gerçeği ateştedir...Yani o aşk ateşiyle kor olmak , yanmaktadır...Ki yanmayan bizden olamaz, bizi anlayamaz... Bu son dörtlükte, mum ateşine meftun olan pervaneye atıfta bulunabiliriz... Ey pervane sen ki gördüğün ateşe aşıksın, o ateş ki bizim içimizdedir....
Elbette pervane için farklı farklı manalar söylenmiştir...Ateş uğruna yanarak o etrafında döndüğü ateş için can vermesine dair ama ....Olsun bu da ünsüzün bakışı , o mumdaki ateşe biz içimizdeki ateşe ....
Üstadım ilk defa bir şiirinizi haddimi aşarak şerh etmeye çalıştım...Elbet hata olur, yazan kadar mana bulmak zor meseledir... Hani Mevlanaya sormuşlar ; bunca yıldır okuyorsun ne öğrendin ne bilirsin demişler ?.. Mevlana , haddimi bilirim diye cevap verir... Bir hatamız varsa affola...ALLAH taala cümlemize Rahmet eylesin... Selamlar , saygılarımla üstadım...
Besmele çeken dillerde Allah korkusu da olur harama el uzatmazlar heralde.Resimde allah aşkıyla yanan kalpleri anlatır gibiydi.tebrik ederim. saygılar.
çok değerli üstadım görüşünüz duruşunuz gerektiğinde sezenişiniz ya da gerekirse özür dileyişiniz nalada mıha da vuruşunuz her yönüyle ekolümsünüz evet sanal alemde dost olmayabilir ama istisnalar kaideyi bozmaz
şiir enfesdi tebrik ediyor saygım sevgim ve hürmetlerimle diyorum hoşcakalınız....
Sayın Şiirlerin Ziyası etle tırnak bir bütündür. Araya giren kıymık çok acı verir. Bütünlüğe özen gösterip safları sıklaştırılmalı gibi algıladım biraz. Böyleyse çağrının zamanıdır. Tebrik eder saygılar sunarım.
Oda suçlamadeğildi gibi geldi dedim