Okuduğunuz şiir 18.2.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hasret-i Yâr
İçimde derinleşir hüzn-ü aşkın kuyusu Yakarken gözlerinin mavi soğuk alevi Ruhumu saran gecehasretin en koyusu Neyi inleten rüzgâr döner bende Mevlevi Göğsümde yanardağım püskürürken nefreti Güneş gibi kaynıyor sensizliğin hasreti
Kendi içimde böyle taşarım zamanzaman Gurbetin girdabında özlemini çekerek Göğün damı üstüme çökerken duman duman Vurur hicranım yine firakını ekerek Kan ağlarken bulutlar aktı benim gözlerim Bir gün dolar mı çilem gecegündüz gözlerim
Yaslı dudaklarımdan hiç mi kalkmaz bu hüzün Gittiğin günden beri gözü yaşlı kalemin Her zerremde infilak elvedaysa son sözün Asırlık çınar gibi yası bende âlemin Beni bana bırakma gel artık gülsün yüzüm Zemherim zeval olsun ebedi ölsün güzüm
Hiç kalmadı takatim bittim tükendim artık Hicranın kor nefesi attı kalbimi nârâ Yalnızlık cehennemi beynimde derin yırtık Tek dileğim kavuşmak cennet nakışlı yârâ Bitsin kalbimde gurbet doğsun gönlüme bahar Hakiki Muradımdır kalsın sinemde bu hâr
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hasret-i Yâr şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hasret-i Yâr şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir güzel olmasına güzel... Günümüz hececilerinin başarılı şairlerinden birisi olan şairimizden elbette güzel şiirler okuyacağız. Bu gayet normal bir olaydır. Peki, yeterli mi? Bence değil... * Murat CANBOLAT imzasından daha vurucu, daha etkili şiirler bekliyorum şahsen ben... * Bu güzel şiire gelince,
((İçimde)) derinleşir hüzn-ü aşkın kuyusu Yakarken gözlerinin mavi soğuk alevi Ruhumu saran gece hasretin en koyusu Neyi inleten rüzgâr döner (BEN)de Mevlevi Göğsümde yanardağım püskürürken nefreti Güneş gibi kaynıyor (SEN)sizliğin hasreti
Kendi ((içimde)))- böyle taşarım zaman zaman Gurbetin girdabında özlemini çekerek Göğün damı üstüme çökerken duman duman Vurur hicranım yine firakını ekerek Kan ağlarken bulutlar aktı (BEN)im gözlerim Bir gün dolar mı çilem gece gündüz gözlerim
Yaslı dudaklarımdan hiç mi kalkmaz bu hüzün Gittiğin günden beri gözü yaşlı kalemin..................Burada GÖZÜ YAŞLI KALEMİM olmalıydı, değilse ilk mısradaki DUDAKLARIMDAN kelimesi yanlıştır, o zaman DUDAKLARINDAN olmalı. Şiir, BEN-SEN arasında sarkaç gibi GİDİP-GELMİŞ.... Her zerremde infilak elvedaysa son sözün Asırlık çınar gibi yası (BEN)de âlemin (BEN)i (BANA) bırakma gel artık gülsün yüzüm Zemherim zeval olsun ebedi ölsün güzüm
Hiç kalmadı takatim bittim tükendim artık Hicranın kor nefesi attı kalbimi nârâ Yalnızlık cehennemi beynimde derin yırtık Tek dileğim kavuşmak cennet nakışlı yârâ Bitsin kalbimde gurbet doğsun gönlüme bahar Hakiki Muradımdır kalsın sinemde bu hâr
Şiirde SIKLIKLA BEN-SEN sözcüklerinin olması şiiri PARMAK HESABIndan kurtaramamış. Ustalar derdi ki, GÜZEL GÜZEL OLMALI AMMA, KEMİKLERİ GÖRÜLMEMELİ... MISRALARI PARMAK HESABI DOLDURMA GAYRETİ VE ÇABASINA düşmemeli şair. O zaman şiir dolgulu, yapay kalıverir karşımızda...
Üzerinde KUYUMCU TİTİZLİLİĞİYLE DURULMAMIŞ, biraz aceleye getirilmiş gibi gözüktü... * Evet güzel... Güzel var, daha güzel var, mükemmel var, muhteşem var değil mi? Böyle genç, şiiri bilen ve ciddiye alan şairimizden daha mükemmel şiirler bekliyorum... Tebrikler, teşekkürler...
öncelikle bu hususta gereken hassasiyeti gösteren seçici kurulu tebrik etmek geldi içimden. baştan savma bir belirleme olsaydı murat beyin bu şiiri sadece o anda bir kaç kişi tarafından okunup geçilmiş olacaktı. ve murat bey; sizi bu değerli çalışma için canı yürekten tebrik ediyorum, bu sadece bir şiir değil aynı zamanda türk şiirinin atisidir. sayılarınızın çoğalması dileklerimle muhabbet ve selamlarımı bırakıyorum değerli sayfana...
Sayın Canbolat dikkatle takip ettiğim, hecenin geleceği olan şairlerden biri. Bu şiiri de çok güzel. Zaten 5 pointi hemen tokaladım. Ancak, Sayın Canbolat biliyor, ben gördüğümü olması gereken hakem gibi çalarım. İlk mısrada tökezleme var bence. Büyük ihtimal dikkatten kaçmıştır. Aşağıya alıntılıyorum.
''İçimde derinleşir hüznü aşkın kuyusu''
Burada ne denilmek istenmektedir? Aşkın kuyusunun hüznünün şairin içinde derinleştiği. Öyleyse, Türkçe kurallara göre şu iki şıkta yazmamız gerekliydi: 1- ''İçimde derinleşir hüzn-ü aşk kuyusu'' Bir tek ayraç neleri değiştiyor. 2-İçimde derinleşir aşkın hüzün kuyusu. Canbolat gerçekten iyi bir hececi. Şiirler bizim çocuklarımız gibidir. Çocuklarımızın hatasını görmek istemeyiz. Tarafsız bakış bu yönden önemlidir. Sayın Canbolat'ı bu güzel şiiri için tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla.
Makman tarafından 2/19/2013 9:28:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok teşekkür ederim Muammer Abi. Aynı noktaya sayın obalı da işaret etmişti.Evet dil kuralları açısında aynen dediğiniz doğru.Zaten bu şiir basılı materyal haline gelirse inşallah.Doğru şekliyle yazacağım.Burada yazmamın sebebi sadece okuyuş açısındandı.Düzeltmek sorun değil.Ancak öyle yazınca da bir başkası farklı bir eleştiri sunuyor.Sizin eleştiriniz bir hakikati dile getiriyor.O yönüyle kabülümdür. Değerlendirmeleriniz için çok çok teşekkür ederim...
murat bey yüreğine kalemine sağlık ben güzel bir şiir okudum mutlu oldum kalemin daim olsun hasretin dizleri gurbetin girdabında böyle güzel şiir yazdırmış edip kaleminizi hasretele taşan yüreğinizi kaleminiz kutlarım selamlar
MaHİR BİR KALEM ŞİİRİ OKUYUNCA GÜNE DÜŞMESİNE ŞAŞIRMIYOR İNSAN.
Sık sık gelemesem de sayfalarınıza, güzel şiirlerin her dem takipçisiyim Sayın CANBOLAT. Şair odur ki edebiyata ebedi kalacak edebi eserler üretsin. Göz alıcı ve ruha iz bırakan bir çalışmaydı okuduğum. Hem içerik olarak hem de teknik olarak (uyakları, ayakları, durakları ile) mükemmel buldum.
Hani bazı şiirler vardır. Her bir kıtası başlı başına şiir. Her bir mısrası BERCESTE. "Neyi inleten rüzgâr döner bende Mevlevi" "Asırlık çınar gibi yası bende âlemin" ben bu mısralarda takıldım kaldım. Şimdi zamanım olsa sayfalarca şey yazabilirim bu konuda.
Sanırım "cennet nakışlı o yâr" sadece şiirlerin sultanı. Bir de isminin müsemması gibi mahşerin. Ne dersiniz şair? Mahir ve becerikli kalemi kutluyorum.
selam ve saygı bırakıyorum veciz dizlerin vitrinine.
KargülüALMILA tarafından 2/19/2013 11:36:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirimle ilgili düşünceleriniz çok yüreklendirici.Güzel gören güzel düşünen yüreklerin artması duasıyla.Kıymetli zamanınızı ayırıp sayfama misafir olduğunuz için ben teşekkür ederim.Cennet nakışlı o yar herkesin gönlünde lakin simurga ulaşmak kadar zor.Hakkımda güzel kanaatleriniz dua yerine geçer ve inşallah bu övgülerin layığı bir kalem olarak şiirlerim geleceğe taşınır temennisiyle.İz bırakacak eserler vermeniz niyazi saygı ve sevgilerimle efendim...
Teşekkürler CANBOLAT, En hassas duygumdan vurdunuz beni ... Tebrikler bu güzel satırlara ... ............ Murat Hocam, bir nokta dikkatimi çekti .. Şiirin başlığında Hasret-i Yâr demişsiniz ... İlk satırda " hüznü aşkın " derken ... hüzn-ü aşkın şeklinde yazmak gerekmez mi ? (diye düşündüm) ......... İçten selamlar ve sevgiler GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
Kendi içimde böyle taşarım zaman zaman Gurbetin girdabında özlemini çekerek
Murat Hocamı okumak hece yazan kalemler için elzem diye düşünüyorum..söz ve kelam, ruh ve beden ne kadar uyumlu ise Murat Hocamın kalemiyle şiir o kadar uyumlu birbirine...
Şiir yolunda hep ileriye doğru gittiğini görmek bir meslektaşı olarak gurur verici benim için..Rabbim hayatının her alanına şiir yazma güzelliğini yansıtsın, geleceğin pak neslini yetiştirmede kelam kudretini artırsın..inşaallah gelecek sizin gigi öğretmenlerimizin ellerinde daha aydınlık ve güzel olacak...
Ebedi hayata kalacak başarılar diliyorum rabbimden kıymetli Hocam..selam ve dualarımla...
Övgüleriniz için çok teşekkür ederim üstadım. Hakikaten İskilip çok köklü bir kent kültürüne sahip. Ne yazık ki işlek bir yol üzerinde olmayıp sapada kalması nüfusunun artmamasında en büyük etken olmuş. İskilip'le ilgili benim de bazı yazılarım var. Okuma imkanınız olursa sevinirim. Selamlarımla...
Aleykum Selam Suat Bey.İskilip Çorum'un incisi.Bozulmamış bir Anadolu şehri görmek isteyenlerin yemeğini hasından yemek insanın hasını tanımak isteyenlerin uğrak vermesi gereken dünyaya açık bir kent.Dünyaca ünlü bir markaya sahip bu şehri bende çok seviyorum. İskilip'te bir davete icabet etmiş ve İskilip Dolması yemek nasip olmuştu.Daha sonra İskilip Dolması ile ilgili bir şiir yazmıştım.Çok enfes bir tat.Saygılarımla...
İnşallah daha iyi daha güzel şiirler yazmak hem bana hem size hem de bu yolda enerji sarfeden gayret gösteren ve gerçekten hak eden herkese nasip olur.Dikkate değer bir kalemin dikkatini çekmek sevindirici.Teşekkür ederim Afet Abla...
Saygıdeğer Sema Enci Hanımefendi.Onca güzel şiir onca değerli kalem arasından sayfamı ziyaret edip beni yüreklendirdiğiniz için teşekkür ederim.Şiir adına bu sitede olmaktan sizin gibi değerli dostların çağdaşı olmaktan büyük keyif aldığımı belirtmek isterim.Şiirlerinizin geleceğe taşınması dileğimle...
Saygılar selamlar