Özüyle ve suyuyla yoğrulup beden buldum ”O, benimdir” demeye binlerce neden buldum
***
Anam, babam, karındaşım ve bacım Çorak ve taşlık olsun; kara, killi, esmerim Kök salarım üstünde, ben bir ulu çınarım Yeşil, gür dallarımda taptaze filizlerim Her gün yiyip, içtiğim -karnımı doyurduğum- Ve uğruna öldüğüm, vazgeçilmez bayrağım Sevinçlerim, bayramım, O, içimde yaşayan, hiç ölmeyen sevdiğim Sarılıp da yattığım Toprağım…
Kalem, defter, kitaptır; akciğerim ormanım Nefeslenip gölgesinde uzanıp da yatarım Uçar üzerinde kanat kanat kuşlarım Düğünüm, ünüm en güzel süsüm Bebeğim, meleğim, beyaz zambağım Toprağım…
Karlı dağım, çağlar derem Kıvrım kıvrım uzar gider say ki cennet manzaralı Yamaç yamaç patikalar, yaya, araç yollarım Eteğinde kıyılarım, girintiler koy olur Kaçkar Karadeniz’de, güneyde Toroslar’ım Üzerinde yaylalarım, obam var Kekik kokar havası; evcil, yaban keçisi Ardındaki çobanım sırtımda kepeneğim Uzanıp da uyurum üşütmez kıl-keçesi Bin yıldır buradayım, akan terim, çabam var Bağ yaprağım, dağda karım, buz-kırağım Toprağım…
Anamdan emdiğim süt, konuştuğum öz dilim Yerde sergen kökboyalı nakış nakış kilimim Sarp kayalı başı gökte dağlarım Bana höllük, meşe beşik, kutsal eşik -Turnadır Anadolu- Geçmişim, geleceğim; yeni doğan bebeğim Atam, dedem; ebem, ninem ve dahi Anam, bacım, karındaşım ve karım Toprağım…
Ve marşlarım, destanlarım Ozanda saz, sazda telim ve öyküm Yanık yanık çalınırken türkülerim İçerden titrer gönlüm Ah şehidim, mağrur gazim Unutulmaz asla mazim Kim demiş takatsizim Her karışta silinmeyen izim var Haçlı, haçsız hainleri yenmek için azim var Gölde sunam, gökte turnam Süzülerek uçarken Yazın, kışın dolu akar hasret ile can Tuna’m Yaban gülüm, mor sümbülüm, şen baharım Toprağım
Türkü olup Türk’ü söyler çağlarım Şehitlere gazilere ağlarım Kızmaz, gücenmez, küsmez Her durumda vazgeçilmez tek yârim Ardahan’ım, İzmir’im; Fırat, Dicle; Aras’ım Atalardan bana kalan en kıymetli mirasım Ve Allah’ın izniyle her zaman bel bağlarım İçindeyim her zaman sanılmasın ırağım Toprağım…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANAM, BACIM, KARINDAŞIM VE KARIM...-TOPRAĞIM- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANAM, BACIM, KARINDAŞIM VE KARIM...-TOPRAĞIM- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Türkü olup Türk’ü söyler çağlarım Şehitlere gazilere ağlarım Kızmaz, gücenmez, küsmez Her durumda vazgeçilmez tek yârim Ardahan’ım, İzmir’im; Fırat, Dicle; Aras’ım Atalardan bana kalan en kıymetli mirasım Ve Allah’ın izniyle her zaman bel bağlarım İçindeyim her zaman sanılmasın ırağım Toprağım… üstad hayranlıkla okudum.. Vatanım dedim.. şiir sen ne güzelsin dedim yürekten kutlarken saygıyla....
Bu topraklar üzerinde doğduk, bu topraklar üzerinde öleceğiz, Biz bitmeyen bir Millet ana baba akraba dost komşu ve çocuk... Öyle duygular besleriz ki, eğilmeden mahşere kadar gideceğiz, Sözü özü tamdır tam söyler tam anlatır bizde olmaz hiç buçuk... HakanKURTARAN Yüreğine sağlık Değerli Güneri Hocam. saygımla ...
Ve marşlarım, destanlarım Ozanda saz, sazda telim ve öyküm Yanık yanık çalınırken türkülerim İçerden titrer gönlüm Ah şehidim, mağrur gazim Unutulmaz asla mazim Kim demiş takatsizim Her karışta silinmeyen izim var Haçlı, haçsız hainleri yenmek için azim var Gölde sunam, gökte turnam Süzülerek uçarken Yazın, kışın dolu akar hasret ile can Tuna’m Yaban gülüm, mor sümbülüm, şen baharım Toprağım
Türkü olup Türk’ü söyler çağlarım Şehitlere gazilere ağlarım Kızmaz, gücenmez, küsmez Her durumda vazgeçilmez tek yârim Ardahan’ım, İzmir’im; Fırat, Dicle; Aras’ım Atalardan bana kalan en kıymetli mirasım Ve Allah’ın izniyle her zaman bel bağlarım İçindeyim her zaman sanılmasın ırağım Toprağım…
(18.09.2012 / Elazığ) Güneri Yıldız
Bu yüreği bu ustayı yürekten alkışlıyorum.......... Harikasın hocam kalemine yüreğine sağlık, yürek sesin hiç susmasın.... Saygılar selamlar, keyif aldım okurken hocam..........
Ah usta ah! Acılarımızın olduğu yer toprak, Belenmemiz, yaşamamız, temizlenmemizde toprakla. Bu türü seviyorum Kardeş. kuvvetli kaleminizden çıkan damlacıklar göl olmuş toprakta.daim olsun. Selamlar
Kalem, defter, kitaptır; akciğerim ormanım Nefeslenip gölgesinde uzanıp da yatarım Uçar üzerinde kanat kanat kuşlarım Düğünüm, ünüm en güzel süsüm Bebeğim, meleğim, beyaz zambağım Toprağım…
Karlı dağım, çağlar derem Kıvrım kıvrım uzar gider say ki cennet manzaralı Yamaç yamaç patikalar, yaya, araç yollarım Eteğinde kıyılarım, girintiler koy olur Kaçkar Karadeniz’de, güneyde Toroslar’ım Üzerinde yaylalarım, obam var Kekik kokar havası; evcil, yaban keçisi Ardındaki çobanım sırtımda kepeneğim Uzanıp da uyurum üşütmez kıl-keçesi Bin yıldır buradayım, akan terim, çabam var Bağ yaprağım, dağda karım, buz-kırağım Toprağım…
Şiiri okurken aklıma gelen duygular..bu kin,bu nefret,bu vahşet neden Anadolu adı üzerinde hepimize yer..hepimize kucak açacak kadar sevgi var yeterki anlayalım,anlatalım Sorunlar bizim,ülke bizim...saz bizim,şiir bizim Başkaları çekse ülkemizden elini ,biz bizi daha iyi anlarız..İşte Anadolu insanını farkı... Kutladım selamlar.
Kanımın son damlası olsa Uğruna ölürüm Vatan ve Bayrak için Harika bir o kadar da göz yaşartan ve muhteşem duygulu dizeler Kavi olsun kaleminiz.yüreğinize saygılar üstadım
Bize kalan, bize ya nasip niyetiyle kalan, sözde ölümün elinden kurtarılmış, ateşi karıştırmaksızın uzun uzun dağları düşünüp hep mâveraya bakan bir şair fotoğrafı ve bir Anadolu çağlayanında durulanmış böyle şairler ve şiirler tebrikler abi
Yüreğinize sağlık üstadım.Avazınız daim olsun.Bu gün kanla,canla vatan yapılan bu toprakları arsa niyetine satanlara hediyemiz olsun:)Ama,ar damarı çatlayanlara bir şey ifade eder mi?Bilmem:)Selam ve dua ile.
BU GUZEL ESERE BU ŞANLI BAYRAK TEK KELİMEYLE AYETİ FARZ OLMUŞ BİLENE ALALAHIN ÖZÜNDEN CANDAN ESEN BAHAR YELİ ANLAYAN BİN ÖZÜ ÖZÜDÜR ESERİN SAYIN:GÜNERİ USTADIM AŞK İLE İLİM KALEM BAĞINA SEVGİLER SUNARIM BU VATANA MİLETE VERDİĞİNİZ DEYERDEN DOLAYI CANDAN HÜRMET EDERİM:::::....
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan şüheda... dizelerinde gerçek manasını bulan bu kutsal topraklara toprağım şiiriniz ayrı bir anlam ve ayrı bir değer katmış üstadım... o kadar ihtiyacımız var ki bu günlerde bu dizelere... ortalıkta satılmışların fink attığI güzel yurdumuza uzanan hain kolların kırılması umuduyla... anlam dolu, anlatımı mükemmel ve duyarlı dizelerdi. tebrikler ve saygılar sunuyorum...HŞT
BU SEVDAYA TEK BİR NEDEN BULAMAYANLAR UTANSIN. UTANSINLAR Kİ, NASIL AYMAZLIK VE İHANET İÇİNDE OLDULARINI DAHİ ANLAYAMIYORLAR. NE BİR BAŞKA SEVGİLİYE, NE DE BAŞKA BİR GÖLGEYE İHTİYAÇ VAR. BU İDRAK VE İZANIN HÜKÜMFERMA OLDUĞU GÜN, BU TOPRAKLARA BAYRAM GELECEK, HERŞEY DAHA BİR GÜZELLEŞECEK.
Anam, babam, karındaşım ve bacım Çorak ve taşlık olsun; kara, killi, esmerim Kök salarım üstünde, ben bir ulu çınarım Yeşil, gür dallarımda taptaze filizlerim Her gün yiyip, içtiğim -karnımı doyurduğum- Ve uğruna öldüğüm, vazgeçilmez bayrağım Sevinçlerim, bayramım, O, içimde yaşayan, hiç ölmeyen sevdiğim Sarılıp da yattığım Toprağım…
Kalem, defter, kitaptır; akciğerim ormanım Nefeslenip gölgesinde uzanıp da yatarım Uçar üzerinde kanat kanat kuşlarım Düğünüm, ünüm en güzel süsüm Bebeğim, meleğim, beyaz zambağım Toprağım…
Karlı dağım, çağlar derem Kıvrım kıvrım uzar gider say ki cennet manzaralı Yamaç yamaç patikalar, yaya, araç yollarım Eteğinde kıyılarım, girintiler koy olur Kaçkar Karadeniz’de, güneyde Toroslar’ım Üzerinde yaylalarım, obam var Kekik kokar havası; evcil, yaban keçisi Ardındaki çobanım sırtımda kepeneğim Uzanıp da uyurum üşütmez kıl-keçesi Bin yıldır buradayım, akan terim, çabam var Bağ yaprağım, dağda karım, buz-kırağım Toprağım…
Anamdan emdiğim süt, konuştuğum öz dilim Yerde sergen kökboyalı nakış nakış kilimim Sarp kayalı başı gökte dağlarım Bana höllük, meşe beşik, kutsal eşik -Turnadır Anadolu- Geçmişim, geleceğim; yeni doğan bebeğim Atam, dedem; ebem, ninem ve dahi Anam, bacım, karındaşım ve karım Toprağım…
Ve marşlarım, destanlarım Ozanda saz, sazda telim ve öyküm Yanık yanık çalınırken türkülerim İçerden Titrer gönlüm Ah şehidim, mağrur gazim Unutulmaz asla mazim Kim demiş takatsizim Her karışta silinmeyen izim var Haçlı, haçsız hainleri yenmek için azim var Gölde sunam, gökte turnam Süzülerek uçarken Yazın, kışın dolu akar hasret ile can Tuna’m Yaban gülüm, mor sümbülüm, şen baharım Toprağım
Türkü olup Türk’ü söyler çağlarım Şehitlere gazilere ağlarım Kızmaz, gücenmez, küsmez Her durumda vazgeçilmez tek yârim Ardahan’ım, İzmir’im; Fırat, Dicle; Aras’ım Atalardan bana kalan en kıymetli mirasım Ve Allah’ın izniyle her zaman bel bağlarım İçindeyim her zaman sanılmasın ırağım Toprağım…
Alkışlarım kardaş alkışlarım,benim özümde yatan Anadolu''nun öz toprağında yeşerip dalanan şair kardaşım,yüreğine sağlık güçlü kalemine kuvvet,içimi okşayan bu güzel şiiri defalarca okudum.Çok emek vermişsiniz çok...Teşekkürler....Sevgi ve saygılarımla can dostum...