Bir hoş seda duymaz bu gönül onca zamandır, Mevsim de kurak geçti, su geçmez akağından. Ayn’ında tüten nesne demişler ki; gümândır Cansız yatıyor yerde, vurulmuş şakağından.
Yıllarca sarılmaklı konuk bekledi durdu Hüsranla geçen ömrü felek dertle doyurdu Kavruk çiledir sevda; Çalap öyle buyurdu Bir türkü çalar şimdi yanıklar sokağından.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜMAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜMAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aruzdan anlamam ama bu şiirde de seni içeri atacak kadar delil var :) Anlam itibariyle müebbetliksin... Sen bir avukat edin hemen bence... Kalemine kuvvet Ziyaların Ziyası... Kutluyorum...
Sayın Şiirlerin Ziyası şiir sizin ruhunuza yakışıyor. Türün önemi yok. Özlemle başlıyan duygular bir türkünün güzelliği içinde akıp gitmiş. Tebrik eder saygılar sunarım.
Yıllarca sarılmaklı konuk bekledi durdu Hüsranla geçen ömrü felek dertle doyurdu Kavruk çiledir sevda; Çalap öyle buyurdu Bir türkü çalar şimdi yanıklar sokağından. ********************************************************* Mısra mısra dökülmüş,âşığın dudağından, Dört ses gelir bestesi, şairin konağından. Kalemdeki maharet, sevdadandır ki elbet, Dinleriz yanık yanık, yüreğin akağından........Güler TURAN'dan..
Efendim, aruzun hoş sedasıydı sayfaya akseden. Aksinden ilham aldık..Çok takdirlerimi bırakıyorum usta kaleme.. İyi dileklerimle... Esen kalınız...
"yanıklar sokağı"... enfes... bence şiirin adı da bu olmalı... Aruz zaten başlı başına tınılı, bir de mana bütünlüğü eklenince usta işi olmuş Ziya'm... muhabbetle
Çok güzeldi.. Ne yazılır ki bu kadar temiz ve güzel yazılmış , ustalıkla harmanlanmış her sözü anlam taşıyan bir şiire. Kötü ruhlu insanlar bizden ve gözlerimizden uzak dursun diyelim. Yüreğinize sağlık.Sevgiyle kalın.
abi... bu mekanlarda ilk önce herkes hünerini sergiledi sonra küçük küçük eleştiriler geldi şiirlere... sonra şiir tahlileri başladı sonra gruplaşmalar oldu... sonra dergiler, antolojiler çıkarılmaya başladı.. gün şiiri, ay şiiri, hafta şiiri-şairi vb ödüllendirmeler... bunlar için kulisler...
bunlar olurken insanlar birbirini çekiştirmeye başladı, her grup kendi tarafına çekmeye çalıştı yeni gelenleri, siyasette girince araya...
hal böyle olunca bahsettiğiniz değerler yavaş yavaş çekilmeye, kaybolmaya, nadir olarak buralara uğramaya başladı...
**** bu gece şiirlerde hep efkar var ne hikmetse... belki de biz efkarlıyım öylesine.. çok hata yaptık hata yapmadan da doğru bulunmuyor ki...
ama;
görüyorum ki sen bununda üstesinden gelmiş merdivenleri kat kat çıkmışsın.
tebrikler...