(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNSANOĞLU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNSANOĞLU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Geldik...gidiyoruz... Doyduk mu? belirsiz... Belki de hiç bir şey anlamadığımızı söyleyeceğiz bu hayattan.. "ne çabuk geçti ömrüm?" diyeceğiz.. Belki de "al emanetini Yâ Rab!" diye secdelere kapanacağız.. Bilinmezlik içinde bir ömür.. Sonumuz hayrola...
Anlayana çok önemli dersler var içinde üstat. Şahane bir anlatım. Affınıza sığınarak fikrimi söylemeden geçemeyeceğim. Çil çil terin değilde alın terin olsaydı diyorum.
İnsan 1500 yaşasa ne dünyaya nede dünyalık nimetlere doymaz....Son an- da ise hep keşke ve nedametle karşılaşır , yani o kalın hırkayı giymemiştir... Üç günlük dünyadan heybeye azık koymadan ayrılır...Zaman su gibi geçtiğinden ömür , dünya üç günlüktür denir...
Abdullah bin Ömer ; birgün sahabeden bir gençle itişip , tartışırlar...Bu tartışma sonunda o genç Abdullah bin Ömere , "Sen çok yaşa" diye bir söz söyler.... Bu söze kafası takılan Abdullah bin Ömer , babası Hz Ömerin yanına gider ve der ki; baba ben falanca şahısla tartıştım fakat tam ayrıldığımız sırada bana"sen çok yaşa" dedi...Oysa bu tartışma sonunda o bana kötü bir söz söylemesi gerekirken neden bana "çok yaşa" dedi ?... Hz Ömer oğluna der ki; oğlum senin sandığın gibi o sana güzel birşey söylememiş , aksine beddua etmiş... Allah taalanın takdir ettiği ömür nefesle birlikte bu dünya üzerinde yaşamandır..."çok yaşamak" ise son nefesi verdikten sonra bedeninin toprağa verilmeyipte fazladan birkaç gün cesedinin yerde kalmasıdır...İşte çok yaşamak, fazla yaşamanın manası budur der....Çünkü 100 yılda yaşasan o sana üç gün gelir , dünya" üç günlüktür"...Ama yerde kalan cesedin bir günü çok uzun gelir insana... Bu konuya dair hani aksıran olunca çok yaşa deniyor aslında ben bunu doğru bulmuyorum...Her ne kadar sağlık açısından öyle söylenir densede ,doğru olan aksıranın "Elhamdulıllah" duyanın da "yerhamükellah" demesidir... Evet dünya üç günlüktür öyleyse ne yapacaksak bir an evvel yapmak gerek, ki o son anda nedametle boyun bükmeyelim...
Şiir tasavvuf babında çağrışım yapıyor böylesi konular kalbimin ağrısıdır...Ne güzel bir ağrı ki sızladıkca haz veriyor inanın...
"Tasavvuf işin özüdür" bu ilim, şeriatın etrafında asla ondan ayrı değildir...Bu mana şarabından içipte ben sarhoş oldum demek değil daha yokmu diyenlerden olmaktır gayemiz...
Şu üç günlük dünyada kulun mürüvveti ALLAH c.c için her ne yaptıysa onu az bulmasıdır...Çünkü ALLAH c.c için her ne yaparsak yapalım azdır..... Çalışıp yoruluyoruz ama ne için değilmi üstadım...ALLAH taala cümlemizin yar ve yardımcısı olsun...Selamlar , saygılarımla....
Ne hakli ve dogru siir yureginde, cisminde ve ozunde yasanilanlariyla, yasadiklariyla .. Ama bir yerde takildim kaldim bir sure. ''Hevesi de kalmış, kalın hırkada" Eh ne demeli bunun ustune. Sustum ve tebrik edeyim de gideyim usul usul.. Selamlarimla Topragim.
Ne yaptıysan usta, toprakta izin Çok sürmüşün tarla, ekinde yüzün Bilgi kültürdür, elbette sözün Baki kalsın canım edep eserin Hepimizi yeri on karış toprak. Başka söze ne hacet. Selam ve saygıyla.
geldik gidiyoruz değerli şair.. ne güzel anlatılmış dize dize..hatırlatılmış ölüm var diye ona göre yaşayın der gibide manidar... yine ustacaydı yine düşündürendi.. yürekten kutlarım değerli şair.. saygımla...
Payına düşen yer, beş karış ada Kefeni dikişsiz, gözü arkada Hevesi de kalmış, kalın hırkada Bir kez doyasıya giymeden gider.Anlamlı içeriği fevkalede güzel bir eser kutlarım saygılarımla
Dünya hayatı aslında bir imtihandır anlayana, düşünene Ziya Hocam... Ve zaman öyle hızlı akıp gidiyor ki... Ömür de, sanki bir göz açıp kapamış kadar bir zaman aralığı...Yaılmıyorsam Kanuni'nin bir sözüydü,"ölgüğümde bir elimi dışarıda bırakın, kimsenin elinde bir şey götüremeyeceğini anlasınlar" demiş... Saygı duymamak mümkün mü bu söze...
Etkili dizelerle kurulu manidar bir şiirdi, yüreğinize saülık...
sayfaya düşen bu harika eseri usta kalemi
gönülden alkışlıyor saygılar sunuyorum..