Bir deha bekliyoruz, gençliğe mihrap olsun, Ruhları tutuşturan bir ateş mihrak olsun.
O.Y. Serdengeçti ***
"Vatan aşkı" denilen közü küllenmiş sevda Külüne can verecek ateş-i suzan bekler. Neredeysen çık da gel, baştan melâli sav da Tarih seni yazacak, yeni bir yazan bekler.
Toprak hâlinden aciz, ülküm kan solumakta Yurdun sokaklarında çakallar ulumakta Sırtlan parsa peşinde, milletse uyumakta Pas tutmuş kulaklarım, kutlu bir ezan bekler.
Arsızlar çemkirirken dağımda taş utanır Şehit annelerinin gözünde yaş utanır Şakağından edebi soyan sarhoş utanır Memleket, şehit kanı tartacak mizan bekler.
Ağıtlar yükselirken kavrulmuş sinelerden Ne kaldı ki; geriye, huzurlu senelerden? Özünü unutmayan o asil hanelerden Kalleşlerin ürktüğü, korkusuz kızan bekler.
Mâbetlerim baş arar; mihraba koymak için Güneşli sabahlardan merhaba duymak için Bir sille bekliyoruz; uykudan aymak için Raflarda unutulmuş, öğütler izan bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR KAHRAMAN BEKLİYORUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR KAHRAMAN BEKLİYORUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
evet Büyük önder Atatürk kadar olamasada bu vatanın tarih yazacak yeni bir mavi gözlü deve ihtiyacı var ne yazık ki her geçen gün dahada bir çıkmaza giriyor Vatanımız Vekiller koltuk kavgasındalar halkı düşünen yok adeta altta kalanın canı çıksın diyorlar alt tabakada ki halk isyanlarda . bir an önce gelse şu beklenen de hepimiz huzura kavuşsak.
tam da yerinde bir şiirdi bence kutlarım dost kalem ellerin dert görmesin selamlar.
Çık gel;bize ansızın,bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak,soylu kahraman bekler.
Milli ve manevi değerleri haykıran bu duygu yüklü mısralardan etkilendim kutlarım.
her hane kendi kahramanını çıkarsa beklemeye hacet kalmayacak abim. zira her haneden bir yiğit, göğsünde suri değil hakiki iman ve ALLAH korkusu olacak, rehberi olan peygamberinin izinden ayrılmayan. her hane kendi kahramanını çıkarmalıdır. kurtuluşun tek yolu budur vesselam. şiirini başımın üstüne koydum abim
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
Duygularımıza tercüman olan harika bir şiirdi. Gönülden kutluyor saygılar sunuyorum..
"Vatan aşkı" denilen közü küllenmiş sevda Külüne can verecek ateş-i suzan bekler. Neredeysen çık da gel, baştan melâli sav da Tarih seni yazacak, yeni bir yazan bekler. ------------------------------------------------------- İşte bu!... Her kıt'ası tüyler ürperten ihtişamı ile ruhumuza işledi değerli kalem...Soluksuz okudum. Açılım için uzun uzun anlatmaya gerek var mı bilemem ama, şurası bir gerçek ki; şiiriniz, damarlarımızdaki kanı harekete getirdi...Çok çok beğeni ve takdirlerimle efendim... KUTLUYORUM...
babidim tarafından 12/8/2012 7:59:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirlerinizi zaten takip ediyorum ama bu eser bir başkaydı, bu şiir harikaydı; hem üslup hem mânâ hem vezin zaviyesinden tam da bana hitap ediyor. Sizi tebrik etmek haddim değil ama, bravo !
Osman Yüksel SERDENGEÇTİ hocamızın anlam yüklü mısralarını şiirin ön sözü olarak seçmeniz çok duyarlı bir davranış...Çok sevindim ve birazda duygulandım onun mısralarını görünce...Unutulmamalı böylesi önemli değerler...
Elbet bir uyanış gerçekleşecek hocam, gerçekleşmek zorunda... Ve biliyorum ki o gün geldiğin de dört yanımızı kahramanlar saracak...Yiğit yüreğinize saygılarımla hocam...Sevgi ile kalın...
Şiir ve aşağıdaki Sayın " MEVLÜT GÖZDE " nin yorumuna baktımda söyleyecek bir şey kalmamış...İçimden geçti ki ; Şimdi tam sırası nerdesin ey kahraman demek ama, " çık gel bize ansızın" siz demişsiniz...Onca temenniye İNŞAALLAH diyelim ALLAH c.c nin izniyle gelsin artık "KAHRAMAN"...
Çakallar meydanı boş buldu ,sadece kuru gürültü çıkarıyorlar. Yakındır gırtlaklarına çöker kurtlar.. Bu millet tarihinde esir düşmemiş bir avuç soysuzu mu silemeyecekyeryüzünden .. Oyun içinde oyun vatan hainlerinin kökü kazınacak elbet, analar eşkiyadan çok yiğit doğuruyor bu ülkede. Çok güzeldi ,gecenin en güzel şiiri.Yüreğinize sağlık Ömrünüze bereket.Sevgiyle dostlukla kalın.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
*************************************************
Dünyanın tarihi en eski, medeniyyeti en yüce/ soylu milletidir Türk Milleti. Geçmişiyle, tarihsel öyküleriyle her ferdinin gururla sahipleneceği emsalsiz bir durulukta ve zenginliktedir. Oğuz'un yedi başlı ejderhayı öldürmesinden tutunuz, Kürşat ve yedi arkadaşının çin sarayını basarak yiğitçe şehadetlerinden tutunuz,Talas, Malazgirt, Haçlı seferlerinin Anadolu'da püskürtülmesi,İstanbul'un fethi..."Bitti, hasta adam" denen Osmanlının küllerinden Mustafa Kemal Atatürk gibi bir kahraman yaratmasını bilen, işgalcilere unutamayacakları tarihsel dersleri hayatları pahasına verebilmeyi başaran emsalsiz bir millettir Yüce Türk Milleti... Tarih ne zaman bir kahraman gerektirmişse O kahraman her zaman tarihin davetine icabet etmiştir.
Zaman zaman yeise kapılsak da, morallerimizi bozan soysuzlar şurada burada üçlü beşli tünese de, ileri geri konuşsalar da.tarih hep tekerrürden ibarettir gerçeğine inananlardanım Ziya Hocam... Çünkü Türk Mİlleti peygamber sabrına, şefaatine mazhar olmayı bilmiş Yüce bir millettir.Bu nedenledir ki asker ocağı er ocağıdır... Asker değildir adı, Mehmetçiktir... Adını iki cahan serdarı peygamberinden alır... Bu yüzden İstanbul'un bü yüce millet tarafından fethedileceği müjdelenmiştir müğbarek şahıslarınca... Bu millet, dünyanın en asil ve en soylu milletidir.Tarih bunu böyle yazmış, ben demiyorum. Tarihimizde Çanakkale ruhu vardır. Kurtuluş Savaşı Ruhu vardır. Kürşatların, Fatihlerin, Atatürk'ün ruhu ve yiğitlikleri vardır. Bosna katliamları yoktur mesela tarihimizde... Suriye'deki vahşet tabloları yoktur... Avrupanın yüz kızartan tarihi gibi. Din savaşları, mezhep katliamları yoktur mesela... Müslüman düşmanlıkları, Türk düşmanlıkları yoktur mesela...
Efendim açtırma kutuyu .... demişler ya... Çok yer kapladım, affola...
Özgün, bir o kadar da sitemkâr ve haklı olarak isyankâr dizelerin nakşedildiği usta işi şiirinizi can-ı gönülden tebriklerimle kutluyor, selâm ve saygılarımı bırakıyorum...
Teşekkürlerimle Ziya Hocam, emeklerinize ve yüreğinize sağlık, duygularıma tercüman olan yüreğinize....
Teşekkür ederim Üstadım... Kalemi gibi yüreği de dik durabilen siz üstadımın önünde bizler saygıyla eğiliyoruz Üstadım. Size aynen katılıyor, selâm ve saygılarımı sunuyorum...
Mâbetlerim baş arar; mihraba koymak için Güneşli sabahlardan merhaba duymak için Bir sille bekliyoruz; uykudan aymak için Raflarda unutulmuş, öğütler izan bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
Tebrik ediyorum örnek bir şiir çok beğendim kaleminiz var olsun selamlar...........
Mâbetlerim baş arar; mihraba koymak için Güneşli sabahlardan merhaba duymak için Bir sille bekliyoruz; uykudan aymak için Raflarda unutulmuş, öğütler izan bekler.
Çık gel; bize ansızın, bitsin artık bu zillet Sarmadan her tarafı ruh kemiren kor illet Tarihte hiç bir kula baş eğmeyen bu millet Ona öncü olacak, soylu kahraman bekler.
7aralık2012 Trabzon
Usta kalemin dizelerini okumak bana keyif veriyor............. Yüreğinize kaleminize sağlık hocam, yine nefis dizelerdi okumaktan zevk aldım yürek sesiniz hep çağlasın....... Saygılarımla