Diyorsun ya ’’ sabret’’ Sabredeyim de Bazen sabrımda yitirir üst geçitleri Tanık olur rüyamın ahalisi...
Yine başım dumanlı, yine efkârım demli Alaflı yüreğimde dağlar kurulmaz babam Yine aşar zamanı mahsur bakışım nemli Seğirtirken boşluğa gözüm durulmaz babam
Hani derlerdi hep ya; toprak seninle inler Sağanak iklimlerde ağıdını gök dinler Ne derlerse desinler, açılıp; arşınlı yer! Bağrımdaki avaza canın sarılmaz babam
Aralık ayazında soluğum kesilince Dünde kalan geceyi takvimlerden silince Kırılır dal budağım kıvranır ince ince Dolama hislerimde özlem karılmaz babam
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BABAM__ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BABAM__ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nezahat hanım,şiiriniz çok güzeldi.Bir kız çocuğu diliyle yazıldığı için belki, belki de benim bu konuda yürek yaram olduğu için bilmem ama beni çok etkiledi.Duygularınız hiç eksilmesin.
Sami Gök tarafından 2/15/2013 12:42:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hanımefendi öncelikle babanıza Allah'tan rahmet diliyorum. Vefalı yüreğinizi kutluyorum. Ne iyi bir babaymış ki ; evladı arkasınadan saygıyla, minnetle, sevgiyle ve hasretle anıyor. Ayağı ve uyakları yerli yerinde 7+7 = 14 lük ağırbaşlı bir hece şiiri okudum sayfanızda. Tebrik eder saygılar sunarım.
Cok tesekkur ederim Suleyman Bey, O baba da evlatlarina sadece sevgiyle beraber saygi duydugunuda hissettirmemis, yasadigi surece gostermisti da. Babamin ben yatili okulda kalirken veya uzak gurbet ellerine geldigimde yazdigi mektuplari, hitap seklini gorseydi eminim tum babalar imrenirdi..Gerisini siz dusunun. Nasil ben o babadan vazgecerim! Burada olusunuza saygilar, selamalr..
Şiir kendi gizemi ve sitemi içinde biraz buruk bir tat bırakarak içilen bir yudum su gibi.. Serin ve duru.. Belli ki, yarım kalan duygular şair yüreğindeki özlemi dindirmeye yetmemiş.. Kutluyorum güzeldi üstadım.
bir özlem bir sitem var babaya yüreğine sağlık insan istiyor ki hep yanlarında olsun ama bazen hatır bile sorulmuyor güzeldi hüzÜn dolu yüreğine sağlık Nezahat hanım
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam
Allahım hiç kimseyi anasız babasız bırakmasın çok güzel dizeler nasihat gibi babaya bağlılığı gösteren türkü tadında yazılmış şiir harika kutlarım kalemiiniz daim yüreğiniz açık ve sabırlar dileğiyle şiir tadında görüşmek üzere sevgiler
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam
Canım babalara özlem kırılırmı ? gözümüz durulurmu akar ha akar. BABA ÖZLEMİ BAŞKA BİRŞEY KAYBEDİNCE DAHADA SEVGİ ARTAR ARTAR.Canım babaya yazılan en güzel şiirdi.Tebrikler.Sevgimlesin...
BABAMIN GÖLGESİ YETER.. kız çocukları ayrı bi düşkündür babaya.benim babam öyle güçlüydiki gözümde şükür ecele bile çelme taktı bu yaz.babamı kaybetme korkusunu yaşadığım anları hiç unutamam.dağdır babalar. ahrete inkal etmiş olan tüm babaların ruhu şad olsun.....sevgiler
Cok gecmis olsun Babaniza , uzun omurler Rabbim nasip etsin insallah. Cok tesekkur ederim Sevgili Gonulesintisi, varliginiza, ziyaretinize. Selam sevgimle...
Yüreğinize sağlık Ekim ayında kaybettim değerli babamı,nedense babalar ve anneler Râhmeti Râhmana kavuşunca değerleri anlaşılıyor.İnsan baba olunca daha çok anlıyor babaların kıymetini oysa sağlığında çocukları el üstünde tutmalı babalarını el kızı ismemesede,kutluyorum sizi ve değrli şiiirnizi selam ve dua ile...
ana baba şiirleri bir başka oluyor vesselam. kim kimden bir darbe alsa ya anneye ya babaya koşuyor. zira tek anne ve babalar evlatlarına darbe vurmuyor çoğu vakit evlat böyle düşünse de. çok güzeldi ablam. Hayattaysa ALLAH hayırlı ömürler versin, göçmüşse rahmeti ile muamele etsin. selam ve dua ile
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam.
Yürekten gelen baba dizeleri harikaydı tebrik ederim sevgilerimle...
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam.
Babaya yazılmış harika dizeler. Bu aralar İzmir-İstanbul arası gidip gelmekten güzel şiirinizi geç farkettim değerli arkadaşım. Kutlarım yazan kalemi ve yüreği. Sağlıcakla kalınız...
Yağmur yüklü bulutlar gibi dizeler ha ağladı ha ağlayacak. Duygu yoğunluğu çok yüksek harika bir şiir. Cenabı Allah vefat eden tüm anne ve babalara rahmet, mekanlarını Cennet eylesin. Selam ve saygılar
Büyüklerin kıymetini bilen evlatlar da aynı değere sahiptir gönüllerde. Çok güzel bir baba şiiriydi. Gidenlere Allah rahmet eylesin, kalanlara da sağlık, selamet versin. Gönülden kutluyorum.
Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam.
26 YIL oldu ne gelir ,ne arar ,ne selam verir :( ALLAH mekanlarını Cennet etsin inş. çok duygulandım gözyaşı siliniyor ama yürek yaşı silenemiyor sevgili arkadaşım :( babasız yavruların bir yanı eksik olur, ne kadar büyüselerde yine hep ihtiyaçlı olurlar . vefalı yüreğine usta kalemine sağlık. sevgimle.
Demek ki yerleri iyi ki gelmiyor. Insallah da mekanlari cennet olur diyerek, Cok tesekkur ederim varliginiza, ziyaretinize Sevgili Sairim, Arkadasim.. Selam sevgimle...
Babalar vardır yiğit. yüreği sevgiyle dolup taşan babalar . Erken gidenleri vardır Babasız babalar.sevgiye hasret babalar; ama ne olursa olsun. babalar yinede özlenen olsun. Değerli şairimizi yürekten kutluyorum
keziban buldu tarafından 12/11/2012 9:29:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kimsesiz sitemlerim heybetlenir üstüme Bazen bölük pörçüğüm gölgemde küme küme Dört yanımdan sararken hasretin tümden tüme Yakasından tutarım sabrım yorulmaz babam *********************************************************** Bulmuşsunuz dinleyecek dert babası, dökmüşsünüz içinizi birbir... Ne güzel ifade etmişsiniz şiir diliyle sevgili şairem.. Kaleminizi çok beğendiğimi söylemeliyim... Sevgilerim, takdirlerim ve hep iyi dileklerimle, esen kalınız!...
Dokuluverdi iste boyle Sevgili Guler hanimcim, arada sirada olsa etkisi bir muddet suruyor :) Kalem zaten dert babasi :) Cok tesekkur ederim begeninize, ziyaret ve varliginiza Arkadasim. Selam sevgimle...
Aralık ayazında soluğum kesilince Dünde kalan geceyi takvimlerden silince Kırılır dal budağım kıvranır ince ince Dolama hislerimde özlem karılmaz babam
Ah be Nezom içimi başka yaktı şiirin, yüreğinin sesi.Nedenini biliyorsun. Ne mutlu sizler gibi altın yürekli kızlar yetiştirmişler.Rahat uyusunlar cennet mekanları olsun annenin, babanın. Sevgilerimle.
Evet Yildiz'im, ates dustugu yerde aciyi hissettirir. Cok sukur dedigin gibi ve bu senin icinde gecerli baba-kiz iliskisinde.. Cok tesekkur ederim varligina, ziyaretine. Selam sevgimle...
Sevgili Nezahat, diğer şiirlerinizdeki teknik ve duygu yoğunluğu bu şiirinizde had sayfaya varmış tabii, konu baba ya da ana olunca bu çok normal ama her kalemin de harcı değil böyle şiir yazmak, yazabilmek...
Emine'cigim artik daha kuvvetliyim, direncliyim, cunku bu sabah bir firin ekmegi senin firincidan yedim geldim :) ne guzel senden , o guzel yureginden kalemi kavi arkadasimdan bu sozleri duymak beni mutlu etti Emine'cigim. Birde bu siiri babamin ölüm yildonumunde yani 2 Aralikta asamadim uzuntumden, yazarken cok etkisindeydim. Biraktim bir kac gun sonrasina. Ondandir galiba yurek taskinligim, kaleme canhavliyle sarilisim. Cok tesekkurler varligina, yanimda olsununa. Sevgimdesin.
Sen var iken dağın doruğu selam söylerdi, Her çocuk babasıyla gurur duyar... Tüm babalar bir hazine bizim içim beylerdi, Her sevda büyüktür ama baba sevgisi bana uyar. Tebrik ederim...
seçtiğiniz konuları ,sözcüklerle özel olarak bir oya gibi işleyerek, altın dizelerle anıt yükseltircesine şiire görkem kazandırmaktasınız. kaleminize ve yüreğinize sağlık,başarı dileklerimle, selamlar,saygılar.
günleri aylar ayları yıllar kovalarken geliverecekmiş dediğin ya da babam olsaydı şöyle derdi böyle yapardı.... acıyı bal eyleyip yutacağız doğanın kuralı bu sağlıcakla
Babalar ve kızları.Ne güzel bir ikili. Ne yazsak ne söylesek az arkadaşım. Beğenerek yüreğim sızlayarak okudum dizelerinizi. Sevgiler alkışlar İzmir'den..
Topragim, toprak olmus anam babam ha simdi bu yoruma kalkarlarsa yerlerinden bilmem ne diyecesun :) Tesekkurler varliginiza, ziyaretinize. Selam saygimla...
Değerli kardeşim.şiirin çok güzeldi.Hele baba için yazılışı.Babanız vefat mı etti,yoka çok mu gurbette bilemiyorum ama onu çok özlemişsiniz. yalnız aşağıya alacağım kıta babanızın ölmüş olduğunu söylüyor bana .Allah rahmet eylesin.Mekanı cennet olsun. Ne çare! Kalk demeye... Varıp, sessiz sedasız Aklımdan geçenleri duyurmadan nidasız Kaç senedir selamsız arda koyup vedasız Bir kez olsun dönerek halim sorulmaz babam Her aklı selime sağ duyusuna bağlı olarak büyük görevler düşmektedir.Gençlik çağı kazanç zamanıdır. Mert olan bu vaktin kıymetini bilir elden kaçırmaz. Peygamberimiz s.a.v. * 'Hiçbir baba evladına güzel edepten daha üstün bir bağışta bulunamaz' buyurarak çocuğumuzun dört başı mamur yetiştirildiği takdirde, anlam bulabileceğini ifade etmiştir. Kul hakları içinde en mühim olanı ana-baba hakkıdır. Allah ve Rasûlü’ne itaatten sonra ana-babaya itaat gelir. Çünkü anne ve babalarımız varlık sebebimiz ve velî-nîmetimizdir. Âile yuvası, çocuğun istikbâlini şekillendiren ilk eğitim müessesesidir. Dolayısıyla anne ve babaların evlâtları üzerindeki hakları sayılamayacak kadar çoktur.Demekki anne baban seni çok güzel yetiştirmiş ki,arkasından böyle sevecen bir şiir yazabilmişsin .Bunu herkes yapamaz.Kutlarım.
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
Babaya Bir baba babayı toprağa verir Her baba yüreği babaya erir Bir baba babayı her yerden görür Bir baba babayı bekler boşuna
Baba gider baba kalır ardında Baba ağlar garip kalan yurdunda Her bir baba evladının derdinde Baba derdi derde ekler boşuna
Baba diye yüreklere köz düşer Babadan oğula güzel söz düşer Yaralı yürekler yere tez düşer Acıdan babalar tekler boşuna
Her Ozanın içinde bir baba var Baba kokusunu yayan saba var Baba yüreğinde geniş oba var Evlat kondurmaya bekler boşuna
Aminn, insallah cennetle mujdelenir Sevgili Suzan Hanim. O kadar guzel yorumunuzla, eliniz kolunuz dolu olarak gelldiginiz siirinizle beni cok mennun ettiniz. Rabbim razi olsun sizden. Cok tesekkur ederim size, varliginiza, ziyaretinize. Selam sevgimle...
Kimi zaman yorulup çırpınırken bir kaşık suyun derinliğinde boğulmaya başladığım an yüreğim hep babam diye seslenir… Sen babam yeşil cennetin kır at’lısı aniden ellerimi avuçlarına alıp doğarsın heybetinle günüme yarınlarıma. Evet, en çıkmazında hep sen varsın benimle konuşan öğüt veren sesin
Zorluklara karşı asla eğilmeyen güçlü olmayı öğreten ve güçlü olmayı öğretirken insan olmaktan asla vazgeçmeyin sesin. Mütevazı olmak dünyanın en zor dersidir derdin o zor dersin öğretmeni sen oldun insan olmanın en iyi tarafını öğrettin bana…
Kelimeleri dizdin boğazıma ablam ne mutlu ki bize sevginin en yüksek mertebesinde büyümüşüz en dipsiz kuyularda sevgi şarkıları ekeriz büyür büyür bize mutluluk olarak en zor anlarımızda başucumuzdan yüzümüze gelir...
Ablam seni yüreğimin içindeki en güzel sevgiyle salamlıyorum...
Yine bir kac gun kendimi uzak tuttum siireden , yorumlardan kendimi, hayli zor olsada geldim sonunda bacim tekrar o sofranin etrafindaki yerimi almaya, bereberligime, anilarda kalmis unutulmazlarimiza.. Bir nebzede olsun soluklanmaya.. Senin yazdiklarina sadece anilarimi kattim fazlaliklariyla.. Selamin, sevgin beni buldugu gibi benimkide her daim seninle olsun insallah. Bendesin..
Çok üzücü ama gerçeğin söyleşisi. Yüreğin taştığı an olsa gerek. Şiiri okumaya yürek ister. Bende gözyaşlarım eşliğinde okudum ve yorumum acele yapılan bir yorumdur.Dayanamadım:(( Aynı duygular içinde eridim, üzüldümm. Babanızın ve tüm babası Allahın rahmetine kavuşanların başı sağ olsun. Mekanları cennet olsun. Sevgilerimle. Yüreğine kalemine sağlık kardeşim.
Ozlem'cigim dun kizkardesimle senin yorumunu en sona alayim, uzun yazayim derken onun yorumunda basim yine dumanlandi ki seni unuttum ciktim, simdi gorunce nasil uzuldum anlatamam, oysa ki sen de gonlumde en guzel yerinde olan arkadasim, dostumsun. Senin yorumunda bende etkilenmistim ilk okudugumda ki hala oyle, senin dayanamadigin yerde bende sana dayanamam seninle uzulurum. Yasantilarimiz birbirine benzese de kokulari, yurek sinmisleri ayri ayridir ama bir yerlerde bizi birlestiriyor o anne babalar veya sevdiklerimiz. Rabbim hepimize sabir ihsan eylesin, gerideki sevdiklerimiz ve bizlere daha uzun ve guzel omurler nasip etsin. Sevgimdesin...
Gözlerim dolu dolu satırlara aktı gözyaşlarım. Evet! bu ac, ı bu söyleşi babası rahmete kavuşanların senin, benim yüreğimizde kabarıp sel olan sözcükleridr. Hepsinin mekanı cennet olsun. Takvimler acıları da, mutluluklarıda hiç unutturmaz. Sevgilerimi gönderdim can dost. Kutluyorum.
Hüzün doldu yüreğim.Ne cok sevilir babalar, hele hic kalbini kırmadı ise cocuğunun, buyuyunce o cocuk ne cok arar darbe yiyince tutacak bır el, ağlayacak bır omuz ve O'nu karşılıksız seven bır yüreği.İste o zaman ruhta cocuk olur insan ve hisseder yokluğun ateşini.
çok güzel bir vefa örneği şiiriniz Nezahat Hanım, çok duygulandım benim babam da 05 01 2007 yılında aramızdan ansızın çekti gitti. Ona bir şiir yazamadım. Sizi ve bu güzel şiirinizi tebrik ediyorum. Nur içinde yatsın saygılar.
Adem Bey, belki bir siir yazamadiniz ama babanizin ne guzel hikayesini ve derlemelerini edebiyat adina ve Mugla ilimize, bizlere kazandirdiniz. Bu anlamda elbette yolda omuz omuzasiniz. Cok tesekkur ederim varliginiza, ziyaretinize. Selam saygimla..
Değerli kardeşim şiirin içimi burktu Ah babam ah benimderdime hiç ortak olmadan göçtü gitti İyiki üzmedim yedim kendi kendimi kutlarım kardeşim Hiç bir çocuk babasız kalmasın Amiiiinnnn
Derdine ortak olmadi, derdini iyi kide gormedi o halde. Yoksa elinin yetemedigi yerde yuregi biterdi illa ki Sevgili Besti Hnaimcim. Bende babami hic uzmedim hemde hic... Cok tesekkur ederim varligina, ziyaretine. Saygim, sevgimle...
Merhaba Seyfettin Bey, Biliyorum ki bazen yorum yapamadigimiz anlar oluyor, yada ziyarette gelemedigimiz, gecuktigimiz durumlar. Dostlar aslinda aramamali ikiyi veya dordu. Geldiniz ya, onemli olanda bu diyorum, cok tesekkur ediyorum varliginiza, ziyaretinize. Selam saygilarimla..
Kimsesiz sitemlerim heybetlenir üstüme
Bazen bölük pörçüğüm gölgemde küme küme
Dört yanımdan sararken hasretin tümden tüme
Yakasından tutarım sabrım yorulmaz babam
Biz babaları da unutmayan şairimize tebrik ederim