Git deseydin, gidecektim; sürün dedin, peşimde… Sürüne sürüne dolandım durdum, yaşamadığını hissetmenin efkarıyla… Yaşamamak mezarlıkta olmakla alakalı değil. Yaşamak nedeniyle mezarlıkta olamamakla alakalı. Dertli yanım sevdi bu savaşı, tercihi hep yaşamamak oldu. Mezarlıklar savaş sığınaklarıdır; ne atom bombası işler, ne de laf… Mezarına sığınabilen herkes kurtulmuştur; ya sığınamayanlar? İşte onlar, sürünenler… Canları sağolsun, iyi şeydir sürünmek, var olduğunu hissettirir adama…
Akşam olup da eve döndükçe Diz ağrılarım yerine huzuru bulmam mümkün olmadı Hüzünlerim her gün, gün akşama döndükçe döndüler yanıbaşıma Öksüz hüzünlerin ey Hayat, sensizliğin boşluğunda dolu dolu Kirpiklerimde tünediler Her göz kırpışımda bir yağmur damlacığı indi, öptüler yanaklarımdan şevkatle. Dudaklarım kurudukça içtim bir damla göz yaşı Bir damla öpücükle kurtulmayı istedim hüzünlerimden, Bir kurtuldum bin kez tutuldum Çok sevmiştim. Seviyordum… Sadece ben… Kendi kendime gelin güvey olmak gibi… Her gece, gece yarası Seni yaşatmayan herşeyin ardında göz yaşlarımla kalakaldım. Artık gerisini sen düşün, sabaha kadar hüzün… Galiba öleceğim artık... Her hüzün bu sonuçtan kendi payını hesaplamaya başlayacak. Paylarına düşen kadar sırtlayacaklar tabutumu. Çok genç öldü, ama çok geç kalmıştı, diyecekler…
Elbette ki, gelmeyeceksin benimle. Ben gittikten sonra peşinden yüzsüzce koşup durduğumu anlatacaksın kendini savunmalarında, şükrederek kurtuluşuna sevinç çığlıkları atacakken bir başka bedenle bir kez daha dalacağım içine bir kez daha sürün, diyeceksin peşimde, hep süründereceksin…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÜRÜNMEK PEŞİNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÜRÜNMEK PEŞİNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Akşam olup da eve döndükçe Diz ağrılarım yerine huzuru bulmam mümkün olmadı Hüzünlerim her gün, gün akşama döndükçe döndüler yanıbaşıma Öksüz hüzünler Sensizliğin boşluğunda dolu dolu Kirpiklerimde tünediler Her göz kırpışımda bir yağmur damlacığı indi, öptüler yanaklarımdan şevkatle. Dudaklarım kurudukça içtim bir damla göz yaşı Bir damla öpücükle kurtulmayı istedim hüzünlerimden, Bir kurtuldum bin kez tutuldum Çok sevmiştim. Seviyordum… Sadece ben… Kendi kendime gelin güvey olmak gibi… Her gece, gece yarası Seni alıp götüren herşeyin ardında göz yaşlarımla kalakaldım. Artık gerisini sen düşün, sabaha kadar hüzün… Galiba öleğim artık Her hüzün bu sonuçtan kendi payını hesaplamaya başlayacak Paylarına düşen kadar sırtlayacaklar tabutumu Çok genç öldü, ama çok geç kalmıştı, diyecekler…
Elbette ki, gelmeyeceksin benimle. Ben gittikten sonra peşinden yüzsüzce koşup durduğumu anlatacaksın kendini savunmalarında, şükrederek kurtuluşuna sevinç çığlıkları atacakken bir başka bedenle bir kez daha çıkacağım karşına bir kez daha sürün, diyeceksin peşimde, hep süründereceksin… kemal paracikoglu (kemnur)
Çok güzeldi üstadım beğeni ile okudum yüreğini kalemini selamlıyorum Yürek sesin hiç susmasın Saygılar selamlar..................
ölmek gibiydi ama ölmek değildi demiş ya şair.. onun gibi belki ölmek daha kolay tanrı kimseyi aşk acısıyla süründürmesin diyerek yürekten kutladım bu harika şiiri.. saygımla..
Aşk süründürür. Savaş Süründürür. Kıtlık süründürür. Kötü idareciler süründürür. Velhasılı süründüren bizatihi hayatın kendisidir. Maksadımız Hayatın kendisini eleştirmektir aslında.SAYGILAR
Sayın Hocam, Allah kimseyi bir dişi kulun peşinde süründürme sin. İnsan bazen ,yaşadığını sanır da, gerçekte ölüdür. Evet ,yeryüzünün insanlara eziyet etsinler diye, saldığı milyonlarca karşı cins var. Bunlardan bir zalimin ardına düştüyse yolun , yandın işte o zaman. Bu ölmeyi özleten ,haller alır insan . Şikayet bile edilmeksizin. Saygılarımla. Ellerin dert görmesin.
Hayat dersek adına, ha Hayat adında kadın, ha hayatın kendisi; ellerine geçerse koz, vururlar adama...İyi de bu hayatta sürünen kadınlar da var, onlara kim yapıyor o kötülüğü...SAYGILAR
Zannetme ki şöyle böyle bir söz, gel sen dahi söyle böyle bir söz.” tespiti şiirin kolay yazılmadığını ne güzel anlatıyor. Onun için şiir kolay harcanmamalı
BEN SUSTUM...YORUM YAZMIYORUM...SİZ BU DEĞERLİ DİZELERİ HANGİ DUYGU YOĞUNLUĞUYLA YAZDINIZ BİR RABBİM BİR DE SİZ BİLİRSİNİZ....ONUN İÇİN TEK SÖZ...YÜREĞİNİZE SAĞLIK...SELAM VE DUA İLE...