Allah’a giden tek yoldan çıkmışsın İslamı bir çok mezhebe bölerek… Allah’tan daha akıllı sanmışsın Kur’anda bulunmayan mezhepleri…
Niye farklı anlıyorsun ayeti Allah’ın kelamı bir değil midir? Sana farklı ona farklı söylemez Herkese aynıdır Allah’ın lafı…
Hz. Muhammed zamanında var mıydı, Her farklı anlayış için bir mezhep? İmam Maturidi, İmam Eş’ari Peygamberden daha mı zekiydiler?
***
“Muhammed ne emretmişse alınız, neyi yasaklıyorsa kaçınınız…” diye emir buyuruyor Allah (c.c.). Bir konuda ne demişse Muhammed, Onun lafı üstüne laf var mıdır? Haykırıyor Al-ı İmran suresi “Hep birlikte sımsıkı sarılınız Allah’ın ipine, bölünmeyiniz.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mezhepçilik... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mezhepçilik... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Hocam, Şu herkesin yutkunduğu, çoğunun bil zat, içinde yaşadığı bu konuyu, gündeme getirdiğiniz için ,teşekkür ederim. Yahu ,daha kitabın olan,kuran- ı kerimi okumamışsın, hiç bir *ok bilmezsin , tutturmuşsun tarikat, mezhep diye. Önce bir dinini, imanını ,öğren de,yüreğim yanmasın . Eline sağlık dostum. Çok güzel mesaj vermişsin. Teşekkürler, saygılar.
Farklı mezheplere mensup müslümanlar arasında zaman zaman önemli çekişmelerin, kavgaların ve hatta ölümlere varan silahlı çatışmaların yaşandığı bilinmektedir. Ancak çok daha iyi bilinen bir husus daha vardır: Verimli ilmî münakaşalar şeklinde gelişenleri dışında, mezhep çatışmaları İslâm dünyasına hiçbir yarar sağlamamış, hiçbir sorunu çözmemiş, Müslümanların kan ve gözyaşlarını akıtmaktan, İslâm şehirlerini tahrip etmekten başka bir şey getirmemiştir.
Böyle derin bir konuyu işlemekle kaybolan değerlerimizi hatırlattın hocam sevgiler
tebrikler dost bilerce yıldır sızdırır bu kap. en yakın ekol - mezhep demek acı verir bana- müçtehidi Peygamber efendimizden 200 yıl sonra yaşamış! yani hiç biri ashabı değil. elbette saygın sonsuzdur her birine ... şimdi onlardan biri yaşasa ne ederdik acaba ben sorarım kendime!
şu mukaddes dinimizi bile kendilerince yönetenlerin iki yakasında olsun iki elim, hakkım haram olsun... adamlar anladığım dille dinimi doğrudan kaynağından öğrenmemi engelleyerek nasıl da ticaretini yapabiliyorlar... SAYGILAR
şu mukaddes dinimizi bile kendilerince yönetenlerin iki yakasında olsun iki elim, hakkım haram olsun... adamlar anladığım dille dinimi doğrudan kaynağından öğrenmemi engelleyerek nasıl da ticaretini yapabiliyorlar... SAYGILAR
Derin bir iç geçirtti şiir. Bu mezhepçiliği bir türlü çözemedim. Kur'anı Kerim önümüzdeyken onu kendi kafasınca yorumlayan kişilere bakıyoruz. Bu yüzden parçalara ayrılıyor islâm birliği. ne diyelim, sadece yazıklar olsun, Allah'ı ve Resulünü unutan aymazlara.
Gene mezhep çatışmalarının altı eşelenmeye başladı. Allah'tan alevi halkımızın büyük bir çoğunluğu aydın ve Atatürkçü Düşünce mensubu da, tahrikleri boşa çıkartabiliyorlar...SAYGILAR
Gene mezhep çatışmalarının altı eşelenmeye başladı. Allah'tan alevi halkımızın büyük bir çoğunluğu aydın ve Atatürkçü Düşünce mensubu da, tahrikleri boşa çıkartabiliyorlar...SAYGILAR
Şu herkesin yutkunduğu, çoğunun bil zat, içinde yaşadığı bu konuyu, gündeme getirdiğiniz için ,teşekkür ederim.
Yahu ,daha kitabın olan,kuran- ı kerimi okumamışsın, hiç bir *ok bilmezsin , tutturmuşsun tarikat, mezhep diye.
Önce bir dinini, imanını ,öğren de,yüreğim yanmasın .
Eline sağlık dostum. Çok güzel mesaj vermişsin.
Teşekkürler, saygılar.