Ve ölüm şahdamara dayanan jiletti Bu yüzden K/ana k/ana sustular tok ses Uçurum gırtlağında Kirpiklerinden yağmuru içmeyi öğrendiler Zira panzehiri yoktu ölümün….
Dedi şair; Çıldırıyor bulutta damla Muhacir sabır Gül dalında diken umut Susar seher pusunda seda Çiğ dudağında veladet al öfke Ve İnci inci kusar yitik zamanı gözler Sıla boyunca…
Onlar; Sustular Çekildiler duvarlarına sunaklarının Soludular burgaçlanan yüreklerinin kanlı yankısını mısranın sokağında Bir ağır garez tünedi ölüm başuçlarına katreleyin Can evinde gonca diken solumak Gözlerinin ırasına devrilen sükûtlarda Tüter omuz başında küskün nasip Didiklerken yüreklerini acziyet Zihinleri dağ başı ağrısı ki Sevişir yüreklerinde derinliğince Sisler içinde…
Dedi şair; (Kurşundan mıh kesilirken kelamı Dilinde ki hançer parmaklarına sızar) Ve rüzgâr Perdeliyken tüm pencereler Yarım yamalak ıslıklar çalar Gökyüzü duvar Şehirler kilitli kapıyken Düşe kalka yürür elbet ki insan Bir ılık nefes süremez avuçlarının eskiyen dualarına Acıyı harman eylerde sır vermez rüzgâr Y/ana y/ana vurur göğsün zırhına Bir acı kelamdır heyhat…
Onlar , Hep bir ağızdan konuştular gökyüzüne ” işgal edersen kendini yapayalnız kalırız” Bir ağızdan ayrılıkları ezber ederken Bir ağız nefeslendiler Bir ağızdan sustular sonra…
Karar dedi şair; Kar/arsın gökyüzü Kapansın pencereler Nasılsa, Gök dolmuyor içeri Ve henüz bulunamadı ölümsüzlük imgesi…
Zira, Barış dedi İnsafsızca İnkârım ben Söndürüp ışıkları Ayrılıkları büyütüyor savaş Ölüm ki uykulara yastık olan taş Öyle ya kanla besleniyordu vicdan Dünyayı güzelleştirecek yaşta ki çocuklar yatıyordu boylu boyunca Alın kırışığında Gökyüzü dar…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Taş Yastık şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Taş Yastık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben şimdi desem ki "Allah hepimizle oynuyor ve siz öldürenler, hırsızlar! en çok siz oyuna geliyorsunuz". Kaç kişi anlar bilmiyorum. Anlaşılmak derdinde değilim.
Ben şimdi desem ki "Allah hepimizle oynuyor ve siz öldürenler, hırsızlar! en çok siz oyuna geliyorsunuz". Kaç kişi anlar bilmiyorum. Anlaşılmak derdinde değilim.